Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7iv valt regelmatig uit.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7iv valt regelmatig uit.

    Hoi, mijn Sony A7iv in combinatie met de 200-600mm lens, valt regelmatig uit of bevriest. Ook zie ik soms een streepjescode in beeld ( lijkt het op ). Ik moet dan steeds de batterij eruit halen en daarna doet hij het weer even. Iemand een idee, wat dit probleem kan zijn?. Dank alvast voor event. reacties.

    met groet, Erik

  • #2
    Heb je dit fenomeen ook met andere lenzen ? Indien niet is meest waarschijnlijk de 200-600mm lens de oorzaak. zou eerst wel eens de contacten van de lens en eventueel camera zuiver maken met bvb een clean spray.
    Zou niet rechtstreeks op de contacten spuiten maar op en doekje. Indien je dit probleem met alle lenzen hebt, ook na contact cleaning zou ik het toestel met goede fout omschrijving terug brengen voor nazicht.
    Je kunt eerst ook nog nagaan dat de laatste firmware updates aanwezig zijn in beide toestellen

    Comment


    • #3
      Heb je het opslagmedium al eens gewisseld voor een ander kaartje?
      Die streepjescode kan een aantal zaken betekenen: intern geheugen in de camera stuk, fouten in de electronica, fouten op de informatiedrager. Ook een batterij met kuren is niet uit te sluiten. Is het hier een originele batterij of een clone? Ook dat eens wisselen.
      Heel erg aangewezen is ook de camera te testen met een andere lens, en zien of het probleem zich dan al dan niet voordoet.
      Een defect in de lens kan eveneens (maar dan zou je een body moeten huren, of ergens lenen om dat te testen) - nu met wat meeval kan je nog beroep doen op de garantie.
      Een reset to defaults kan geen kwaad (je moet dan alles wel weer naar smaak inrichten op je camera).

      Comment


      • #4
        Ga naar je fotozaak, daar testen ze in de winkel je camera of objectief met andere camera's. Blijkt het daar ook fout te zijn dan kunnen ze je spul naar een hersteller sturen om verder te testen en of te repareren. Wanneer je geen garantie hebt moet je voor het testen betalen wanneer je niet laat repareren.

        Comment

        Working...
        X