Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

    Ik heb een paar weken gbeleden een canon 350d gekocht bij VandenBorre.
    Toen ik wou registeren op de site van canon voor de gratis 256Mb geheugen kaart ontdekte ik echter 2 problemen :

    1) er zat geen promocode bij de doos
    2) waar ik mij véél méér zorgen over maak is dat er helemaal geen serienummer staat onderkant van het toestel. Er staat gewoon een leeg grijs rechthoekje daar waar de serienummer behoort te staan.

    Is dit iets om u zorgen om te maken ? Hoe zit het met de garantie zonder serienummer op de body ?

  • #2
    Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

    Heb je goed gekeken ? Want bij mijn D70 is het ook niet gemakkelijk te zien. Daar zijn de cijfers er ook licht in gegraveerd en niet gekleurd.
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

      anders effe terug naar de winkel hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

        mmm, idd wat vreemd:

        [edit] plaatje gezien...plaatje maar weg.......

        mvg,
        Last edited by Z900; 1 juli 2005, 13:53.
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • #5
          Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

          Ja, ik heb wel degelijk goed gekeken. Er is helemaal niets te zien.
          Ik heb ondertussen op een forum van dpreview in een topic iemand met hetzelfde voorval gevonden. Die heeft naar canon gebeld en daar werd er tegen hem verteld dat er geen garantie wordt gegeven op toestellen zonder serienummer en dat hij zich terug tot de winkel moest wenden om het toestel om te wisselen. Ik zal volgende week dan maar weer eens terug binnen springen bij VandenBorre en horen wat ze daar zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

            Oorspronkelijk geplaatst door machb
            Ja, ik heb wel degelijk goed gekeken. Er is helemaal niets te zien.
            Ik heb ondertussen op een forum van dpreview in een topic iemand met hetzelfde voorval gevonden. Die heeft naar canon gebeld en daar werd er tegen hem verteld dat er geen garantie wordt gegeven op toestellen zonder serienummer en dat hij zich terug tot de winkel moest wenden om het toestel om te wisselen. Ik zal volgende week dan maar weer eens terug binnen springen bij VandenBorre en horen wat ze daar zeggen.
            Volgende week?
            Nu telefoneren, stante pede!...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

              Indeed, direct weerbellen en goed van uw oren maken....

              'k zie ze al hun eerste vraag stellen.... serienr toestel aub, dat we kunnen kijken of u het toestel bij ons gekocht heeft...... ('k zou er niet van verschieten !).... 'k zou me maar al voorbereiden op een moeilijk telefoontje....


              ja maar mevrouw, 't is juist omdat er geen serie nr opstaat dat ik bel.
              Ja sorry meneer, maar zonder serie nr kan ik u niet verder helpen.....
              ja maar mevrouw .......
              ttttt, geen serie nr, geen support, geen garantie.....
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                wat staat er dan eigenlijk op je bon ? daar moet normaal toch een serienummer opstaan.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                  Probleem is dat ik momenteel nog aan zee zit en dus de factuur van VandenBorre die ik ongetwijfeld ook nodig ga hebben thuis ligt.
                  Maar maandag ga ik er zeker onmiddellijk achter aan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm
                    Indeed, direct weerbellen en goed van uw oren maken....

                    'k zie ze al hun eerste vraag stellen.... serienr toestel aub, dat we kunnen kijken of u het toestel bij ons gekocht heeft...... ('k zou er niet van verschieten !).... 'k zou me maar al voorbereiden op een moeilijk telefoontje....


                    ja maar mevrouw, 't is juist omdat er geen serie nr opstaat dat ik bel.
                    Ja sorry meneer, maar zonder serie nr kan ik u niet verder helpen.....
                    ja maar mevrouw .......
                    ttttt, geen serie nr, geen support, geen garantie.....
                    machB zal toch wel een factuur hebben van Vandenborre?

                    Mocht niks helpen doe dan dit verhaal in een lezersbrief aan een paar
                    kranten.... ze zullen wel springen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                      Mijn 350D komt van Digitalstreet.nl af, hierbij zat ook geen promotiecode.

                      Ik ga straks als ik thuis ben meteen even kijken of het serienummer aanwezig is onder de body.
                      Op de doos heb ik wel een serienummer zien staan.

                      Straks maar even checken dus

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                        machB zal toch wel een factuur hebben van Vandenborre?

                        Mocht niks helpen doe dan dit verhaal in een lezersbrief aan een paar
                        kranten.... ze zullen wel springen.

                        'k zou ook nog niet beginnen panikeren..... Maar als ze morgen bij van den borre zo stom zijn, om hun facturen zonder serienr uit te schrijven.... dan gaan ze daar wat meemaken.... Als dan binnen een jaar iemand zijn camera defect is, dan hoeft hij gewoon een oproep hier op het forum te doen, om te zien wie een camera bij van den borre gekocht heeft..... en even voor een zacht prijsje, die factuur te huren, om zijn camera onder garantie binnen te doen !..... Maja 't zou niet de eerste keer zijn, dat die grote ketens echt "professioneel " georganiseerd zijn.

                        En onder dezelfde gedachtengang, als bovenstaande..... waar sta je met een factuur, met of zonder serienr erop.... als er op de camera zelf geen serienr opstaat !


                        Zodoende, ik zou de threadstarter zeker aanraden, bij ieder contact, zowel in de winkel als telefonisch, eerste en vooral te vragen (en te noteren), met wie hij gesproken heeft (bij telefonisch contact, naar een directe lijn te vragen) ! En voor zichzelf, zeker van ieder gesprek, eigen notities bij te houden, wie wanneer gesproken, en resultaat van het gesprek.

                        't zal 9/10 kansen een storm in een glas water zijn, en vlug opgelost geraken, maar voorzichtigheid, kost geen geld.
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                          is het het serienummer niet te vinden in het exif gedeelte van je bestanden?
                          www.stayonthescene.nl
                          Manga Huisman
                          Freelance Fotograaf

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                            jdm,

                            Akkoord met jouw uiteenzetting.
                            Maar intussen is onze machb geen seconde gerust voor er een oplossing
                            uit de bus komt he
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 350d zonder serienummer onderkant body ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                              jdm,

                              Akkoord met jouw uiteenzetting.
                              Maar intussen is onze machb geen seconde gerust voor er een oplossing
                              uit de bus komt he

                              Ik zeg het, hij hoeft hem niet ongerust te maken !!! Zoals je zelf gezegd hebt, in worst case scenario .... trekt hij wat publieke aandacht, en dan komt het uiteindelijk toch wel goed.... Maar dan ben je best, dat je wat gegevens hebt, van al je communicaties. Want als je moet afkomen, met : ik heb al 10 keer gebeld.... ja soit, dat zegt niets maar als je afkomt, met ik heb gebeld, of ik ben naar de winkel gekomen... op die datum, dat uur, en ik heb met die persoon gesproken...,(voor iedere keer dat je contact gehad hebt) en dat was het resultaat van het gesprek, en nu na mijn x de communicatie sta ik nog altijd nergens, wanneer gaan jullie eens iets doen voor mij... Sta je al veel vaster in je schoenen !!

                              Maar machb, laat u door mijn geleuter, niet ongerust maken... je zit aan de zee, geniet ervan, ga overdag wat foto's nemen.... en ga 's avonds wat grote potten pakken, en enjoy het zeetje. Volgende week naar vandenborre, en hou je communicaties bij, voor als ze je van het kastje naar de muur moesten sturen........
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X