Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ansmann batterijen en lader: ervaringen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ansmann batterijen en lader: ervaringen?

Heeft er iemand ervaring of kennis van de volgende batterijlader en de batterijen van dit merk. Gegevens zijn terug te vinden op de volgende URL:

Ik weet immers een winkel waar deze batterijlader en 4 batterijen van 1800 ma voor een 55 euro verkocht worden. Dit lijkt me een redelijke prijs, dit in vergelijking met de verkoopprijs van de GP powerbanks. En daarenboven heeft dit toestel een ontlaadfunctie wat zelfs met NIMH-batterijen nuttig kan zijn.
    Mvg
    Patrick
    Fuji S602Z

Ik kan je vertellen dat dit zéér goede baterijen zijn heb er zelf al een jaar of 3 en deze zijn nog altijd zéér goed wel 1500mhp
    zeker een aanrader
    NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Hoi Digpat,

Ik heb ook zo'n Ansmann lader + batterijen. Ben tevreden maar als je een snelle lader wil, dan moet je toch een GP of iets dergelijks kopen want de Ansmann is beslist niet snel. Nu schijnt snelladen niet zo goed te zijn voor je batterijen, heb ik me ooit laten vertellen, maar als je toch nog een lader moet kopen dan is het wel handig om te weten.
      Hannie

Comment

Over die Ansmann lader kan ik zeer kort zijn: geen ervaring mee.
        Je vind er hier wel wat info over: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=5691

Persoonlijk heb ik een Varta Multi Confort Charger en daar ben ik heel tevreden over: ontladen en laden in 5 uur (1800mAh) en individuele status/laden/ontladen van 4 batterijen. Koste mij 40€ bij Aitec in Leuven
        I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

Comment

Originally posted by jee-esteke
          Over die Ansmann lader kan ik zeer kort zijn: geen ervaring mee.
          Je vind er hier wel wat info over: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=5691

Persoonlijk heb ik een Varta Multi Confort Charger en daar ben ik heel tevreden over: ontladen en laden in 5 uur (1800mAh) en individuele status/laden/ontladen van 4 batterijen. Koste mij 40€ bij Aitec in Leuven
          Yep, jee-esteke ! Ik heb net dezelfde en OOK van Aitec !
          Niet de goedkoopste winkel, maar wel mannen met kennis en met een zeer correcte service!
          De Varta lader is microprocessor gestuurd, bekijkk elke batterij afzonderlijk, kan indien je hem ook gebruikt voor Nicads, je batterijen eerst verstandig ontladen ( schijnt NIET aangewezen te zijn bij NiMh's !!!! ) , schakelt daarna over op gewoon laden en tenslotte op druppelladen. Je mag je batterijen gerust in dat toestel laten steken, Kan tevens 9V-blokjes opladen.

Aitec heeft ook de GP Powerbank smart die de klus op 1 uur klaart, maar dat ding kost 80 euro en is niet zo goed voor je batterijen.

Enfin, dat is een keuze die je moet maken.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb een Ansmann snellader Powerline 4.
            en vier Ansmann batterijen van 1800 mAH.
            Deze microgestuurde lader laad de vier batterijen op in ongeveer twee uur. Er zaten vier 1800 mAH batterijen bij.
            Van de lader ben ik zeer tevreden.
            Maar van de batterijen minder.
            De GP's van 1800 mAH gaan langer mee. Ik heb twee sets van vier GP's, één set Varta en één set Ansmann. De GP's gaan het langst mee, dan de ansmann en de Varta's gaan het minst lang mee.

Comment

Originally posted by Marc
              Yep, jee-esteke ! Ik heb net dezelfde en OOK van Aitec !
              Niet de goedkoopste winkel, maar wel mannen met kennis en met een zeer correcte service!
              De Varta lader is microprocessor gestuurd, bekijkk elke batterij afzonderlijk, kan indien je hem ook gebruikt voor Nicads, je batterijen eerst verstandig ontladen ( schijnt NIET aangewezen te zijn bij NiMh's !!!! ) , schakelt daarna over op gewoon laden en tenslotte op druppelladen. Je mag je batterijen gerust in dat toestel laten steken, Kan tevens 9V-blokjes opladen.

Aitec heeft ook de GP Powerbank smart die de klus op 1 uur klaart, maar dat ding kost 80 euro en is niet zo goed voor je batterijen.
              Enfin, dat is een keuze die je moet maken.
              Marc, over het feit dat het ontladen van NiMh's voor het laden, wel, jij zegt dit, en anderen zeggen dan weer wat anders. Daarom heb ik juist een email gestuurd naar de technische dienst van Varta met die vraag. 'k ben curieus naar hun antwoord.

Bij die GP zitten dan wel 4 batterijen van 1800maH bij voor die 80€ (een beetje te veel in mijn ogen).

Mijn batterijen zijn Friwo's....(nee nee, geen frigo's maar wel friWo's !)

Comment

[/quote]
                Marc, over het feit dat het ontladen van NiMh's voor het laden, wel, jij zegt dit, en anderen zeggen dan weer wat anders. Daarom heb ik juist een email gestuurd naar de technische dienst van Varta met die vraag. 'k ben curieus naar hun antwoord.
                tje te veel in mijn ogen).
                [/quote]

Feitelijk is dat nog zo dom nie !
                Laat iets weten he !!! Ik heb ze in het begin ook eerst ontladen, maar dat duurde zooooooo lang en dan moest het opladen nog beginnen ( man man man, miserie, miserie, miserie ! ). Nu doe ik het niet meer en alles gaat veel vlotter. Maar misschien is het goed om ze af en toe eens volledig te ontladen ?

De GP vind ik ook duur en je kan er maar 1 type en 1 formaat van batterijen mee opladen. Wanneer je verschillende sets hebt is die Varta volgens mij de beste keuze. ( Hebben ze bij Aitec destijds ook aanbevolen. )

Comment

Feitelijk is dat nog zo dom nie !
                  Laat iets weten he !!! Ik heb ze in het begin ook eerst ontladen, maar dat duurde zooooooo lang en dan moest het opladen nog beginnen ( man man man, miserie, miserie, miserie ! ). Nu doe ik het niet meer en alles gaat veel vlotter. Maar misschien is het goed om ze af en toe eens volledig te ontladen ?
                  Tuurlijk is dat zo dom ni, ik heb misschien wel ne stomme kop (Mr. Bluestar, zwijg!) maar ik kan soms wel vindingrijk voor de dag komen (Mr. Bluestar, shut up!)
                  Ik laa(d)t (heb j'em?) wel iets weten.
                  Tussen haakjes, ik heb ooit ergens gelezen dat nieuwe NiMh batterijen eerst op krachten moeten komen, en dat het een paar laad en ontlaad cycli vergt vooraleer ze op volle toeren komen. (Misschien daarom dat het bij jou eerst zo lang duurde....)

Comment

Of course heb ik hem ! LOL !!!
                    Ben jij van Leuven zelf of van Heverlee of zo ?
                    Ik ben van Herent, maar voor goed gerief kom ik wel es naar Aitec !
                    ( Die winkel was vroeger nen Tandy ! Weet je nog ? )

Comment

Of course heb ik hem ! LOL !!!
                      Ben jij van Leuven zelf of van Heverlee of zo ?
                      Ik ben van Herent, maar voor goed gerief kom ik wel es naar Aitec !
                      ( Die winkel was vroeger nen Tandy ! Weet je nog ? )
                      Heverlee....
                      Tandy...yep....weet ik maar al te goed.....toen wij klein waren gingen wij met de school daar ook zwemmen (zwembad Ambasade, nu een privé zwembad denk ik....)

Comment

Working...
                      X