Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
waarom geen sigma SD10?
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: waarom geen sigma SD10?
Goede vraag,en de prijs valt dik mee,ik ben ook benieuwd op de reacties.Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
Web-Albums
-
Voorbeeldje:
Sigma SD 10 inkl. Sigma DC 3,5-5,6/18-50 + DL 4.0-5,6/70-300 + Power Pack
1117.00 EUR.
Zou toch es een gebruiker zen mening willen weten.Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
-
Waarschijnlijk omdat je vast zit aan de sigma objectieven ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DeSwaGoede vraag,en de prijs valt dik mee,ik ben ook benieuwd op de reacties.
Zeer veel goede kritieken!
Vooral de verbeteringen t.o.v. de SD9 lijken me waardevol.
De SD9 had wel veel (?) last van stof...zelfs bij camera's die
recht uit het fabriek kwamen > probleempje van kwaliteitscontrole?
Dit herinner ik me nog van de SD9...jammer eigenlijk.
Ik geloof wel in die sensor van Foveon.
Comment
-
Ze hebben zogezegt een "dust free" sensor. maar als je test fotos bekijkt op http://www.pbase.com van de sd9. Stooooooooooooffff. Echt enorm veel. ik ben es erg benieuwt naar de snelheid van dat ding op gebied van focus enzo in goede en slechte lichtomstandigheden. testfotos zien er wel scherp uit maar zijn meestal getrokken met de duurdere lenzen en moeilijk terug te vinden zijn sportopnames.
Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
http://www.racenews.be
Comment
-
-
Als je de sigma eens vasthoud, zul je wel voelen waarom toch veel mensen Canon of Nikon kopen, het is een goede camera, maar helaas anders afgewerkt. En je zit vast aan de sigma vatting. Je vind geen tweedehands spullen.
De foveon is beregoed, dat is het grote pluspunt van deze camera, en is door geen enkel ander merk gevenaard tot nu toe, kleur, scherpte, dynamisch bereik. Ik heb er een keer mee gewerkt, ben op die punten serieus verschoten.
Comment
-
ik vind dit toch zeer goedkoop voor een 10 Mpixel, en het lijkt mij een degelijk toestel. Hebben de lenzen ook HSM? Tegenwoordig klaar ik nimeer van sigma, ben alleen niet vertrouwd met hun flitsen.
Ik twijfel toch tussen de SD10 en de 20D, ik kan niet kiezen.. maar er is ook zo weinig info over te vinden héLast edited by Maarten_T; 25 juli 2005, 02:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_Tik vind dit toch zeer goedkoop voor een 10 Mpixel, en het lijkt mij een degelijk toestel. Hebben de lenzen ook HSM? Tegenwoordig klaar ik nimeer van sigma, ben alleen niet vertrouwd met hun flitsen.
Ik twijfel toch tussen de SD10 en de 20D, ik kan niet kiezen.. maar er is ook zo weinig info over te vinden héSony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW
Comment
-
-
Volgens wat ik gelezen heb is er een probleem met ruis bij wat langere sluitertijden.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Ik ben een SD10-gebruiker en ben heel tevreden over het toestel. (Doorzoek voor een paar voorbeelden het forum eens op jupilleke)
Kleurweergave is prachtig
Bediening is poepsimpel, geen onnodige instellingen of een overdaad aan 'voorkeuren). Sluitertijd regel je gewoon met faster of slower bijvoorbeeld.
Heel handig is de zgn 'sport' zoeker, je ziet tijdens het fotograferen meer dan wat er uiteindelijk geschoten is, je ziet wat er gaat komen door de lens.
4 keuzen: volledig automatisch, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, of volledig manueel. Dat is alles wat je krijgt, en waar een fotograaf die alles liever zelf in handen heeft, meer dan genoeg aan heeft.
Over (mega-)pixels kan je uren doorgaan. Is het een 10,2 of niet? Ja en neen, je hebt per kleur 3,4 Mp. Maakt dat dan 10,2? Ik weet het niet, de meningen van de 'experts' zijn verdeeld. Ik weet dat de beelden de perfectie benaderen, en dat is voor mij de belangrijkste barometer.
Het klopt inderdaad dat je bij +400 iso wat ruis krijgt (en dan enkel nog bij donkere opnamen, bij zon op een strand merk je er niets van), maar aangezien ik nooit op 400 schiet heb ik daar geen last van.
Dat je enkel in raw schiet kun je beschouwen als een voordeel of als een nadeel. Dat is een persoonlijke keuze die iedereen voor zich moet maken. Ik denk dat er hier trouwens weinig mensen zijn die hun foto's naderhand niet bewerken (wat trouwens als batch kan afgehandeld worden). De mogelijkheden van de bijgeleverde soft zijn trouwens vrij indrukwekkend te noemen, hoewel het proggie op zich er niet zo heel sensationeel uitziet
Het enige nadeel wat ik zie is het gewicht en de omvang, hij is groot en hij is zwaar. Mijn vrouw haaaaat het gewoon om met de SD10 foto's te moeten nemen, vooral als de 70-200 er aan hangt. Wat meteen ook de reden is (de vrouw dus) dat ik er over denk hem te verkopen en me (omdat ik per ongeluk onvoorstelbaar goede prijzen krijg bij Nikon, wegens de leverancier zijnde van hun Flashcards) een D70s aan te schaffen. Dus als iemand interesse heeft...dan zet ik eens op een rijtje wat ik heb aan glaswerk
Mijn conclusie: Het is een pracht van een geen-toeters-en-bellen-toestel, met haarscherpe beelden en zeer natuurgetrouwe kleuren, waar je na een zeer korte leercurve prachtige beelden mee kan schieten.
Mijn tekst komt misschien nogal chaotisch over, sorry daarvoor, als er iemand meer info wil over de SD10, mail meNikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4
Comment
Comment