Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem 300D

Hoi,

Ik heb het toestel nog niet lang en 'k heb al een probleem.
    Als ik de camera aanzet met de CF kaart erin, dan knippert het lampje van "CF" twee keer en daarna blijft het branden.
    Ook zie ik alleen maar "EOS" op de display staan en meer kan ik niet doen. (menu werkt niet)
    Ook als ik de camera uitzet blijft het "CF" lampje branden.
    En moet ik dus de batterij eruit halen om het toestel uit te schakelen.

Wanneer ik de CF kaart eruit haal kan ik wel in het menu.
    Weet iemand hier raad mee?

De kaart heeft in het toestel gewerkt en werkt momenteel nog steeds op pc.

Alvast bedankt,
    Jan
    Kodak EasyShare DX6340
    Canon 350D + Sigma 18-50mm F2.8

Re: Probleem 300D

Probeer het kaartje eens te formatteren in je pc vooralleer je het in de camera steekt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Probeer het kaartje eens te formatteren in je pc vooralleer je het in de camera steekt.
      heb ik al gedaan, maar helpt niks.
      Kodak EasyShare DX6340

Comment

En heb je al met een andere CF geprobeerd?
        NaXX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door naxx
          En heb je al met een andere CF geprobeerd?
          Ik heb maar 1 CF kaart.
          Maar normaal zou het toch niet van de CF kaart moeten afhangen want die werkt als ik hem in de computer steek?
          Kodak EasyShare DX6340

Comment

Ik zou toch maar eens met een ander kaartje proberen.
            Ik had een dane-elec kaartje in men A60 maar vertoond dezelfde symptomen als bij jou MAAR dan als ze half vol geschoten is. In de A60 werkt ze dan nog zonder problemen alsook in de PC. Formatteren helpt niks dus krijgt deze kaart een vaste verblijfplaats in de A60.
            Danny
            ooit ... .

Comment

Zeker een ander kaartje proberen. Het toestel lijkt zonder kaart goed te werken. Waarschijnlijk is het kaartje kapot.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Met de 300D is het bekend dat je de kaart NIET op je pc mag formatteren, maar enkel op de camera...of enkel via de software van de camera als de kaart in het apparaat steekt.
                Dus bij eerste gebruik van de kaart formatteren op de camera en dan enkel nog op de camera!

Ik hoop dat veel mensen hier iets aan hebben

Groeten

Comment

Gelijkaardig probleem gehad met mijn S1 IS.
                  De CF kaart werkte perfect op de PC, doch niet in de camera.

Andere CF kaart en probleem was opgelost...
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Je mag je kaartje wel formatteren, maar je moet goed opletten in welk formaat je dit doet. Ik heb iets analoogs aan de hand gehad met een andere camera. Probeer nog eens te herformatteren met gewoon FAT als bestandssysteem (en dus geeen FAT16 of FAT32 en nog minder NTFS).
                    Beauty need only be a whisper
                    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avalon
                      Met de 300D is het bekend dat je de kaart NIET op je pc mag formatteren, maar enkel op de camera...of enkel via de software van de camera als de kaart in het apparaat steekt.
                      Dus bij eerste gebruik van de kaart formatteren op de camera en dan enkel nog op de camera!

Ik hoop dat veel mensen hier iets aan hebben

Groeten
                      Dat is juist, ik heb ooit eens in alle haast een kaartje uit een Minolta compactje in mijn 300D gestopt omdat mijn eigen kaartje vol was. Resultaat: het leek goed te gaan, na 30 foto's was het gebeurt en deed het hele zaakje niets meer. Andere CF er weer in en het werkte weer. Op het kaartje waarmee het fout ging stond vervolgens ook geen enkele foto

Comment

zouden ze het kaartje willen inruilen als ik het aankoopbewijs meeneem?

@thm, m'n broer heeft het kaartje op die manier geformatteerd zegt hij maar hij doet het nog niet.
                        Kodak EasyShare DX6340

Comment

Ik ben dus terug naar de winkel gegaan voor het CF kaartje in te ruilen.
                          Ik steek het nieuwe CF-kaartje erin maar ik krijg nog altijd dezelfde reactie.
                          Ik heb ook nog een CF-kaartje geprobeerd van m'n oom maar dan krijg hetzelfde probleem (deze keer stond er ook ERR 2 op de display vanboven).
                          Daarna heb ik de CF-kaartjes nog geprobeerd in een andere digitale camera en daar werken ze perfect.

Daarna een mailtje gestuurd naar cameranu.nl (waar ik de camera heb gekocht), om te vragen of ze ons konden helpen.
                          Ze zeiden dat we best de camera opsturen naar een Canon Service Center om te zien wat er scheelt.
                          En dat ga ik morgen dan ook doen.
                          Kodak EasyShare DX6340

Comment

Working...
                          X