Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slijtage fototoestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slijtage fototoestel

Hey,

Ik heb een 3 à 4 jaar geleden een Powershot G3 gekocht (canon).

Tot nu toe ging alles prachtig.
    Enkel de laatste weken meen ik dat er veel meer
    kwaliteitsverlies tevoorschijn komt.

De foto's, bewust op automatisch getrokken, zijn onscherper.
    De kleuren zijn fletser.
    Hoger dan iso50 is bijna niet meer haalbaar want dan is de ruis
    en onscherpte nog groter...

Begint hij echt te verslijten of ligt het misschien aan mij? ;-)
    Hoelang gaat zo'n digitale camera van een jaar of 3 - 5 geleden infeite mee?

HELP ;-)

Groetjes
    Lars
    http://www.larsdesmet.be
    info@larsdesmet.be

Canon Powershot G3
    CF: 512 + 256
    Xdrive II

Re: Slijtage fototoestel

Als je het toestel veel gebruikt hebt of in slechte omstandigheden dan is er na verloop van tijd een slijtage op de afdichtingen van de lens. Ik meen mij te herinneren dat de G3 zijn lens er met 2 segmenten uitkomt als je hem opzet. Dit werkt als een fietspomp. Als je het toestel opzet schuift de lens uit ,"fietspomp omhoog" zuigt lucht aan. Als je het afzet schuift de lens in,"fietspomp omlaag" perst lucht eruit. Na verloop van tijd krijg je dan stof op de sensor waar je niet aan kunt zonder het toestel te demonteren of dit laten te doen. Versleten sensor denk ik niet of hij zou moeten stuk zijn.

Edit

Komt er maar met 1 segment uit, maar het principe van de pomp blijft.

Groetjes

JO
    Last edited by jo99841; 30 juli 2005, 15:35.
    Groetjes
    ----JO

Comment

kdenk dat je er vanuit mag gaan dat uiteindelijk alles wel kapot gaat
      onze CP4300 gedraagt zich toch ook anders als toen ie nieuw was hoor...
      trouwens als je een laatste nieuw model koopt dan betaal je voor de naam en gebruikte techniek maar daarom niet voor de duurzaamheid. dit vooral in de prosumer/consumer reeksen.
      een spiksplinternieuwe D70 gaat het niet langer uithouden als een spiksplinternieuwe D50, als je begrijpt wat ik bedoel.
      foto als spiegel of als venster?

Comment

In dit verband vraag ik mij ook af of mijn 20D even robuust is en even lang zou meegaan als mijn oude A-1 (23 jaar oud).
        Niet dat ik nog zo lang zal wachten om een nieuwe body aan te schaffen, maar ik vraag het mij toch af ...

De SLR's tot packweg eind jaren tachtig (de goeie ouwe Pentax K1000, Minolta SRT101, Nikon EM + F-reeks, Canon A- en F-reeks) leken wel écht onverwoestbaar.
        Last edited by GeertB; 30 juli 2005, 20:47.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
          even lang zou meegaan als mijn oude A-1 (23 jaar oud).
          .

De SLR's tot packweg eind jaren tachtig (de goeie ouwe Pentax K1000, Minolta SRT101, Nikon EM + F-reeks, Canon A- en F-reeks) leken wel écht onverwoestbaar.
          ja en neen.

met een dslr maak je prolly meer foto's.
          dit omdat je met een slr kosten hebt: filmpje, ontwikkeling en afdrukkosten.

de jans dat je op 1 jaar 10.000 foto's maakt is klein
          foto als spiegel of als venster?

Comment

alles gaat sneller kapot, tis gelijk met auto's, de tijd dah nen mercedes blijft bollen is ook voorbij.
            Dit gewoon omdat vroeger de levensduur belangrijk was en ze zcih der dus op concentreerden, nu ist voor de megapixel en de andere technische troelala.
            Ze gaan het niet spijtig vinden als het kapot is hoor, dan moet jij een nieuwe kopen en hebben ze weer 1 kunnen verkopen.
            Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

mm hij is niet echt zo robuusk gebruikt ofzo.

Hij is wel, helemaal in het begin éénmaal gevallen. De Display was toen kapot,
              in garantie terug gedaan en GRATIS laten repareren. LEVE CANON :-)

Hoe dan ook zit ik reeds tijdje te denken aan nieuwe SLR.

Prijsklasse = hoe goedkoper, hoe beter :-)
              maar de kwaliteit is wel het belangrijkste daar ik er nu wat meer op de professionele toer mee wil opgaan.

Welke SLR vinden jullie qua kwaliteit het beste?
              Mijn voorkeur gaat normaal naar Canon omdat mijn G3 ook van Canon is natuurlijk.
              De 350D leek me leuk, maar is de 20D niet beter?

Of toch Fuji of Nikon?

Moesten jullie niet naar de prijsklasse moeten kijken,
              (buiten de D1 MARK etc ) welk toestel zouden jullie dan kopen en waarom?

Bedankt op voorhand voor jullie antwoorden :-)

Groetjes
              Lars
              info@larsdesmet.be

Canon Powershot G3
              Xdrive II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door larsdesmet
                Moesten jullie niet naar de prijsklasse moeten kijken,
                (buiten de D1 MARK etc ) welk toestel zouden jullie dan kopen en waarom?
                Ik heb zelf de 300D omdat mijn budget simpelweg erg beperkt was. Zelfs een 300D is dan nog duur. Je zit ook nog met lensjes

Als ik niet afhankelijk was van mijn budget had ik gelijk de Minolta 7D gekocht. Waarom? Simpel, het is werkelijk een heerlijk toestel. Een kennis van mij heeft hem. Ligt uitstekend in de hand, de continu-mode is beter en sneller als de 300D, hij heeft AS op ALLE lensen en als laatste die zoeker... Groot helder, daar kan Canon nog wat van leren...

Uiteindelijk moet echter een ieder voor zichzelf bepalen wat hij/zij het beste toestel vind. Ik denk niet dat er één toestel aan te wijzen is welke het beste is. Elk toestel heeft zo zijn voor en nadelen. Of je nu een Canon, Nikon, Minolta, Olympus of Pentax koopt, een miskoop zal het nooit zijn. Het zijn allemaal mooie apparaten

Comment

Hey Stefan,

Ik ga straks wat opzoeken over de Minolta 7D.
                  Bedankt alvast voor je antwoord.

Het is zeker en vast nog niet voor de eerste week ofzo
                  dat ik een nieuw speeltje ga aankopen.
                  Ik wil er gewoon echt wat bij nadenken eer ik er nu
                  één koop. De prijzen zijn natuurlijk niet van die aard dat je
                  snel snel iets gaat kopen.

Zijn er nog mensen het mee eens met de Minolta 7D ?

Groetjes
                  info@larsdesmet.be

Canon Powershot G3
                  Xdrive II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door larsdesmet
                    Zijn er nog mensen het mee eens met de Minolta 7D ?
                    De Minolta 7D behoort tot de kategorie van de Canon 20D en de Nikon D70 en heeft betere specificaties dan een Canon 300D.

AS en de grote zoeker zijn heel sterke argumenten voor een Minolta 7D.
                    Alleen weet ik niet of Minolta vergelijkbare lenzen heeft zoals Canon of Nikon.

Dit is een review met fotos :http://www.dpreview.com/reviews/konicaminolta7d/

Straks is er ook een minder dure Minolta 5D, vergelijkbaar met een Canon 350D en een Nikon D50.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 1 augustus 2005, 09:53.

Comment

Er zijn voor de Minolta minder verschillende (Minolta) lenzen beschikbaar, maar haast alle Sigma en Tamron lenzen kunnen op de Minolta (En zijn dan gelijk gestabiliseerd). En met 2-3 lenzen kom je een heel eind.
                      Ikzelf heb 17-35, 100-300 en 500Spiegel, en ga de 24-105 nog kopen.

Ik heb een hele oude 28-85 Macro, maar die wil ik vervangen.

ik heb de 7D nu vanaf afgelopen zaterdag. Zondag foto's gemaakt met heel weinig licht (regen), maar toch heel tevreden.

Hij is duur, zwaar maar je heb wel wat in je handen. Zeker als je ook de grip erbij neemt.

Als je niet het geld heb voor een 7D, wacht dan nog een maandje op de 5D. Goedkoper, lichter, maar wel met beeld stabilisatie.

Vergis je daar niet in. de Beeldstabilisatie is echt een belangrijke feature van de 7D en 5D. Het werkt en het werkt goed
                      The Graphical Gnome
                      http://gnomedome.xs4all.nl
                      Minolta Camera's : Dynax 7D, A2, Dynax 700si, Dynax 7000i,
                      Minolta Lenzen: 17-35, 28-80, 100-300, 500 Spiegel,
                      Minolta DiMAGE Scan Elite 5400,
                      LowePro Reporter 500

Comment

Working...
                      X