Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop D70

    Ik ga een dezer dagen een d70 kopen.
    Nu ben ik aan het twijfellen tussen deze 2 kits.

    Nikon D70 + Nikon 18-70mm AF-S G DX IF-ED + Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor 999 Euro
    Nikon D70 + Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor 869 Euro

    Wat is juist het verschil tussen deze 2 ?
    Ik weet dat de ene een extra lens heeft, maar is deze lens het prijsverschil waard ?
    Mijn vorige camera was een Powershot S40, dus dit is allemaal een beetje nieuw voor mij
    Ik zal misschien ook even vertellen wat ik allemaal plan te doen met deze camera.
    Voornamelijk foto's nemen van mijn kindje enzo en ook had ik graag iets van een goede zoom gehad, ik denk toch dat ik een zoom nodig heb, wat ik bedoel is dat ik als ik in de zoo of zo ergens ben en ik wil een dier fotograferen dat op een 15 tal meter staat, dat ik dat toch een beetje duidelijk in beeld krijg

    Heb ook al goede dingen gehoord over deze,Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II
    Wat ik hieruit kan opmaken is dat je een heel goede tele (zoom) hebt en makro ?
    Is het dan misschien beter om deze lens te nemen bij de Nikon 18-70 kit ?

    Alvast bedankt en ik hoop dat dit een beetje duidelijk overkomt
    Steve
    Last edited by SteveC; 25 mei 2005, 08:54.
    Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop D70

    Heb je de prijzen wel goed vermeld?
    De eerste set met extra lens is goedkoper dan de 2e set met alleen de 18-70.
    Of gaat het misschien om de D70s ?
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop D70

      klopt die prijs van de eerste set? zo ja, waar staat die dan zoveel geprijsd?
      mocht die prijs juist zijn: koop dan maar die eerste set. voor dat geld is die 70-300 zeker de moeite. dan kan je zelf zien wat je na wat oefenen en ervaring nodig hebt...



      als die tweede set de D70s is, dan zou ik toch gewoon voor de D70 gaan. via die upgrade zijn ze weer bijna identiek, behalve dan het schermpje....
      Last edited by ajuin; 25 mei 2005, 12:02.

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop D70


        Oeps,mijn eerste post en al vol met fouten
        Prijzen zijn in orde nu, prijs komt van bij top foto.
        Steve
        Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop D70

          Mischien is het een idee om ook naar een D70 Body + de Sigma 18-125 lens te kijken.
          Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop D70

            ik heb de set met de zoom. En de zoom is niet super. kan ook niet voor die prijs. Maar ik ben wel heel blij dat ik hem gekocht heb. Inderdaad voor wat je zelf aangeeft... in de dierentuin op x aantal meter afstand toch nog een mooie close-up krijgen. En al bij al op het moment dat licht genoeg is komen er dan nog vrij aardige resultaten uit hoor:

            hier aantal vb:
            close-up vogels
            close-up planten

            Mvg
            Frans

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop D70

              Ben ik juist als ik veronderstel dat die Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G Nikkor en de Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II van tele hetzelfde zijn, maar dat de sigma als extra optie die macro heeft of mag ik mij daar niet op blindstaren ?

              Als ik de prijzen vergelijk heb ik voor 79 Euro een makro erbij nu.
              Ik heb wat rondgekeken voor prijzen van makro lenzen en die beginnen toch allemaal vanaf 200 Euro.
              Ik heb als budget een 1100 euro om te beginnen
              Steve
              Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop D70

                hou ook rekening met eventueel een extra CF kaartje... weet niet wat je nu al hebt van memory kaartjes... maar ik kreeg er bij m'n kit 1 bij van 1gb... maar heb er toch nog één bij gekocht... nu schiet ik op 1 volledige fotodag wel aardig wat foto's... dus ben misschien niet helemaal de norm.. maar ja.. zou wel vervelend zijn.. net DIE foto kunnen maken en memory kaart vol...

                bij de Sigma kan je idd ook macro foto's maken. Echt super macro's zullen dit nooit zijn. Daar heb je een echte macro lens voor nodig. Ik geloof dat EVA die lens heeft (en tekoop heeft staan) eventueel met hem contact opnemen voor vb foto's.

                Mvg

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij aankoop D70

                  Memory cards heb ik genoeg van mijn S40

                  Echt super macro's zullen dit nooit zijn
                  Ik ben ook nog geen super fotograaf
                  Steve
                  Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij aankoop D70

                    Ik zelf heb de Sigma 70-300 4-5,6 Macro II, dus niet de APO versie die jij hier noemt. De APO versie heeft 2 SLD elementen meer (totaal dus 3) en zal dus een iets betere kwaliteit leveren en de scherpstelmotor in de APO versie is een stuk stiller en sneller (ik heb hem ook op de camera gehad). Ik ben al dik tevreden met mijn niet-APO lens, misschien niet stil en scherpstellen is niet denderend snel maar de foto's zijn zeker De meeste lenzen worden bij het diafragma vol open wat softer als bij het gebruik van een wat kleiner diafragma. Dat is bij deze lens helaas goed zichtbaar. Zet je hem op f8 dan zijn de foto's gewoon goed scherp.

                    Op de sigma's zit inderdaad een macro-functie, prima voor mooie close-ups, voor de echte macro's is de lens echter niet geschikt...

                    Voor het geld dat je ervoor kwijt bent zijn het mooie lenzen!! Geen toplenzen maar dat kan je ook niet verwachten voor 135 euro en 239 euro voor de APO versie... (bij konijnenberg)

                    Verder kan ik nog vermelden dat als je in een zoo ofzo staat met op 15 meter afstand dieren die je wil fotograferen, dan vind ik 70-300 een erg fijn bereik om mee te werken Ik weet niet hoe die nikon 70-300 is maar als die net zo is als de sigma dan zou ik voor die 130 euro extra gewoon die lens erbij nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij aankoop D70

                      Op de sigma's zit inderdaad een macro-functie, prima voor mooie close-ups, voor de echte macro's is de lens echter niet geschikt...
                      Ik denk dat ik in het begin wat ga experimenteren met alle vormen van fotografie, vooral mijn dochter van 18 maanden zal hier vrij veel last van gaan ondervinden als test persoon
                      Ik zal toch nog veel moeten oefenen en is het misschien beter om nog niet echt te investeren in een "echte" dure makro lens.
                      Als de tele kwaliteit van de nikon 70-300 en de sigma 70-300 hetzelfde zijn, denk ik dat het de 18-70 kit met de sigma zal worden en is die makro een leuke extra.
                      Of er moest hier iemand nog beter voorstellen doen
                      Steve
                      Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij aankoop D70

                        misschien dit:

                        de eerste kit, aangevuld met de nikon 50mm 1.8 D (133EUR): totaalbedrag: 1132 EUR, voor de twee kitlenzen en een aparte 'macro'lens

                        je alternatief: de tweede kit (zonder de 70-300, maar dan met de sigma macro): 869+199 EUR=1068 EUR


                        verschil: 1132-1068=64.....
                        dus voor 64 EUR heb je een 'macro'lensje erbij.
                        nu is het dan de vraag of de nikon 70-300 beter of slechter is dan de sigma.....
                        Last edited by ajuin; 25 mei 2005, 12:04.

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij aankoop D70

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          nu is het dan de vraag of de nikon 70-300 beter of slechter is dan de sigma.....
                          En of ik met 3 lenzen wil rondlopen of met 2
                          Is deze nikon 50mm 1.8 D een betere macro dan de sigma en zo ja waarom ?
                          Waar komt de prijs vandaan, heb gezocht bij topfoto, maar ben een beetje verloren gelopen tusen al die lenzen
                          Bedankt voor de info, zal het zeker in overweging nemen.
                          Steve
                          Last edited by SteveC; 25 mei 2005, 11:26.
                          Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp bij aankoop D70

                            prijs komt van bij ac-foto.de, aangezien de website van topfoto niet optimaal is om te zoeken vind ik....


                            tuurlijk is dat beter dan die sigma, vermits je met een vaste brandpuntafstand zit (50mm zit vast, geen geschuif/gedraai) en daarenboven lichtsterker (1.8 tegenover minstens 5 bij die sigma denk ik)

                            zeker geen zware lens, dus om te dragen voel je dat niet, en echt groot is ie ook niet. maar voor dit prijsverschil denk ik dat je een leuk extra lichtsterk lensje hebt !!!
                            Last edited by ajuin; 25 mei 2005, 12:04.

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp bij aankoop D70

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteveC
                              Is deze nikon 50mm 1.8 D een betere macro dan de sigma en zo ja waarom ?
                              De Nikon 50 mm 1.8D is bij mjin weten geen macrolens (tenzij je die achterstevoren zet, maar dat is al "foefelen" )

                              seppuku.

                              Comment

                              Working...
                              X