Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulp bij aankoop D70

    valt misschien niet binnen de verhoudingen/benaming van macro, maar toch wel vaste brandpuntafstand he, wat voor macro-foto's toch aanzienlijk beter is....niet????


    mag je van die sigma dan geweldige macro's verwachten?

    en je hebt toch een extra lichtsterk lensje voor een miniem prijsverschil.....
    tis maar gewoon een tip he.

    en voor supermacro's mag al eens gefoefeld worden he
    als je die resultaten ziet, dan kùoop je direct zo'n 50mm


    edit: tis nikon, we moeten over micro praten
    Last edited by ajuin; 25 mei 2005, 11:56.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #17
      Re: Hulp bij aankoop D70

      Wat dacht je van volgende combinatie ?
      D70 Body + Nikkor 28-105mm 3.5-4.5 D (749+319 € bij Konijnenberg)

      Ik heb me recent dit lensje aangeschaft en ik ben er best tevreden over
      je mist wel wat groothoek en tele, maar de vraag is of je dit wel echt nodig hebt. Bovendien is de macrofunctie mooi meegenomen (goede resultaten, natuurlijk geen supermacrolens voor deze prijs).
      De lens voelt goed aan, geen prulgedoe zoals de 70-300 G
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #18
        Re: Hulp bij aankoop D70

        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin

        en voor supermacro's mag al eens gefoefeld worden he
        als je die resultaten ziet, dan kùoop je direct zo'n 50mm
        Hou er een beetje rekening mee dat ik nog moet leren van die camera vast te houden vooraleer je over gefoefe en supermacro'sl begint te praten
        Welke resultaten ??? Heb je enkele voorbeelden ?
        Dit http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=74489 is blijkbaar met die apo 70-300 gedaan en ik vind dit wel mooi en ligt zeker in de lijn van wat ik wil proberen.
        Met welke lens moet je dichter bij je onderwerp staan, de 50mm of de 70-300 ?
        Steve
        Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

        Comment


        • #19
          Re: Hulp bij aankoop D70

          hoe kleiner de brandpuntafstand, hoe dichter je zal moeten gaan staan...

          voor die spectaculaire macro's met de kitlens en de omgekeerde 50mm: ik heb via de search ingegeven 'omgekeerde', en dan bekom je enkele resultaten. wel jammer dat er redelijk wat foto's weg zijn.....

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #20
            Re: Hulp bij aankoop D70

            Ik stond voor dezelfde keuze als jouw enkele weken geleden. Ik heb uiteindelijk niet de 70-300 kitlens van Nikkon genomen, maar ga sparen voor een betere. Mijne keuze kun je zien in mijn signature, en ik ben er zeer tevreden van.
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

            Comment


            • #21
              Re: Hulp bij aankoop D70

              Bedankt alvast aan iedereen die me heeft geholpen
              Keuze ligt zo goed als vast nu.
              Kit met 18-70 en de sigma lens.
              De Nikon 50 mm 1.8D wordt normaal gezien iets later waarschijnlijk wel bijgekocht.
              Steve
              Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

              Comment


              • #22
                Re: Hulp bij aankoop D70

                Ik heb even twee foto's uit het archief getrokken en deze online gezet. Dit zijn de full-size foto's zoals ik ze uit mijn camera kreeg. Er is dus niets aan gedaan!!! Tamelijk groot dus en daarom een link naar deze 2:

                http://www.cs.vu.nl/~sajansen/sigma/

                Foto's komen uit een Canon 300D met de Sigma 70-300 4-5,6 MACRO (NIET APO versie dus!!! Maar wellicht geeft het een idee... De APO zal alleen maar een stuk beter zijn )

                Exif beide foto's:
                Diafragma: F8
                ISO: 200
                Focuslengte: 150mm
                Beide foto's zijn op 6 megapixel met jpg-normal genomen

                De golden die naar de sneeuwbal vliegt:
                Sluiter: 1/800s

                De liggende golden:
                Sluiter: 1/400s

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp bij aankoop D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  misschien dit:

                  de eerste kit, aangevuld met de nikon 50mm 1.8 D (133EUR): totaalbedrag: 1132 EUR, voor de twee kitlenzen en een aparte 'macro'lens

                  je alternatief: de tweede kit (zonder de 70-300, maar dan met de sigma macro): 869+199 EUR=1068 EUR


                  verschil: 1132-1068=64.....
                  dus voor 64 EUR heb je een 'macro'lensje erbij.
                  nu is het dan de vraag of de nikon 70-300 beter of slechter is dan de sigma.....
                  Ik heb bij aankoop de standaard kitlenzen erbij genomen, de tele 70 - 30 voldoet 100% aan MIJN ( zeg ik wel ) behoeften omdat ik hem toch enkel maar gebruik bij veel licht en dan nog...binnen met daglicht valt het resultaat ook goed mee : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=74175

                  Nog een woordje over die Nikkor 50 mm, dit is absoluut GEEN macrolens, maar een echte portretlens, verkrijgbaar bij Corné voor €99
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulp bij aankoop D70

                    mijn gevoel zegt me dat de macro's met een telelens toch ook niet veel mogen voorstellen. daarom dat ik dacht aan een vaste brandpuntafstand en lichtsterk en goedkoop lensje, dus die 50mm...te meer aangezien die veel gebruikt worden omgekeerd op de kitlens, en je dan toch wel enorme macro's kan bereiken...

                    maar ja, het is geen macrolens (daarom tussen haakjes 'macro' in die post), maar ik denk toch even goed, of zelfs beter dan de sigma-macrofunctie (enkel aanvoelen...)

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulp bij aankoop D70

                      Waarom direct 2 objectieven kopen. Koop eerst de D70 met het kitobjectief, wat overigens een redelijk goed objectief schijnt te zijn, en probeer dat eens een tijd uit. Zeker voor iemand die pas begint. In die tijd kan je eens rustig overwegen welk ander objectief je erbij wilt kopen. Ik weet dat het 70-300mm objectief echt rommel is. Dat kan ook niet anders voor die prijs. Ik ken iemand die dat objectief juist heeft gekocht voor experimentele wazige, onscherpe fotografie.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hulp bij aankoop D70

                        Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                        mijn gevoel zegt me dat de macro's met een telelens toch ook niet veel mogen voorstellen. daarom dat ik dacht aan een vaste brandpuntafstand en lichtsterk en goedkoop lensje, dus die 50mm...te meer aangezien die veel gebruikt worden omgekeerd op de kitlens, en je dan toch wel enorme macro's kan bereiken...

                        maar ja, het is geen macrolens (daarom tussen haakjes 'macro' in die post), maar ik denk toch even goed, of zelfs beter dan de sigma-macrofunctie (enkel aanvoelen...)
                        vast brandpuntsafstand en lichtsterk is allemaal wel ok, maar dat is niet het belangrijkste bij Macro... Ik denk persoonlijk dat bij macro moet gekeken worden naar de werkafstand, vergroting wat bij een echte macro lens normaal tot 1:1 vergroting gaat en bij die Sigma tot 1:2. Ik weet zelfs niet of ge met die 50mm tot 1:1 zult geraken zonder uw 'object' te raken


                        ps.: Don't shoot me if I'm wrong... ben zelf nog maar beginner...
                        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hulp bij aankoop D70

                          u got it dreekes...
                          dat zei ik ook: die 50mm heeft niet de verhoudingen/vergrotingen van een macro (en dan bedoel ik die 1:2 of 1:1 etc.)


                          maar zoals je zelf zegt, de sigma is ook maar 1:2 (is dit dan al macro? begon macro niet vanaf 1:1,xx)

                          daarom dat ik zei: beide zijn niet echt (dé) macro-lenzen, maar ik zou preferen zo'n goedkope maar leuke 50mm-lens erbij te nemen, zoals McSerial ook heeft gedaan...

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #28
                            Re: Hulp bij aankoop D70

                            Wil gewoon even een voorbeeldje tonen van een "macro" genomen met de sigma 70-300 apo macro 2

                            Eric Van Aerschot BD0730BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hulp bij aankoop D70

                              Bestelling is ondertussen geplaatst.
                              Is D70 kit met 18-70 en sigma 70-300 lens geworden.
                              Leek me de beste "all round" oplossing in mijn geval.
                              Ik ga kijken welke kant dit me opstuurt en dan zullen wel andere lenzen volgen.
                              Bedankt en ik hoop snel alles te hebben en juliie wat van mijn eerste "kunstwerken" te laten zien
                              Steve
                              Nikon D70 + 18-70 kitlens + Sigma 70 - 300 AF APO Macro super II + SB600 + Lowepro Mini Trekker AW + Lowepro Nova 4 AW

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hulp bij aankoop D70

                                Denk ik ook.
                                Als je nog geen lenzen had...
                                Voor die prijs zal je ze ook niet los kopen...
                                I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

                                Comment

                                Working...
                                X