Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 300D

Ik denk dat het ook komt doordat ik voordat ik naar de winkel ging al aangaf dat ik eigenlijk voor de nikon wilde gaan, maar ze wel allebei nog even rustig wilde bekijken. Dus tja, dan is het ook wel logisch dat hij dan voor de Nikon gaat praten.. En ik weet toevallig dat hij ook een echte "nikonman" is

Verder is het wel een hele aardige kerel

Comment

Ze gaven verschillende argumenten, maar dit zijn er een paar:

1. Kitlens die erbij zit is niet geweldig
      2. Veel ruis boven ISO 200
      3. Zeer belabberde service vanuit Canon
      4. Erg schokgevoelig
      5. Aantal "bugs" in de software

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
        Ze gaven verschillende argumenten, maar dit zijn er een paar:

1. Kitlens die erbij zit is niet geweldig
        2. Veel ruis boven ISO 200
        3. Zeer belabberde service vanuit Canon
        4. Erg schokgevoelig
        5. Aantal "bugs" in de software
        Dat is nu zo ongeveer de grootste onzin die ik ooit gelezen heb
        1. Is idd. geen superlens, maar voor het geld vindt je geen betere prijs-kwaliteit. De lens bij de D70(s) is idd een stuk beter, maar het prijsverschil is er ook naar...

2. Waar halen ze dat vandaan?? Een CMOS (sensor bij Canon) heeft minder last van ruis dan een CCD (sensor bij Nikon, behalve de professionele). Maar bij beide sensoren moet je maar beginnen spreken van ruis bij 800 à 1600 en dan nog altijd meer dan binnen de perken. Een 300D begint bij ISO100, terwijl de D70 maar start vanaf ISO200 (bruikbare instelling, niet ruis)...

3. Je hoort er idd. meer verhalen over, maar dan moet je ook weten dat er meer Canons in omloop zijn... Via statistiek zul je dan ook weten dat er "meer" problemen zullen zijn. Ik heb er ook al gebruik van moeten maken, maar geen probleem mee gehad...

4. Wat bedoelen ze daar in godsnaam mee??? De D70 voelt wat zwaarder en steviger aan in de hand dan de 300D, maar dat is louter een gevoel... Ze zijn allebei stevig genoeg voor het gebruik van de bedoelde doelgroep... Dus dat vind ik al langer onzin...

5. Software in de cam of meegeleverde software voor op PC? Hier begin ik zelfs niet eens aan...

Met alle respect, maar ik heb ook ooit in zo'n winkel gestaan, en ben gewoon naar buiten gegaan met de melding dat ze zich eerst zelf moeten informeren ipv potentiële klanten te desinformeren... De verkoper vond het niet leuk (zeker niet met nog wat volk in zijn winkel ), maar dat zal me worst zijn... Ik zit ook in de verkoop, en als je het niet weet, dan zeg je het niet, en je gaat zeker niet wat "cock-and-bull" stories gaan verzinnen... Dat keert zich later toch tegen jou...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mario m
          Ik zou in de toekomst een "echt" fototoestel willen kopen. Ik had gedacht aan een Canon EOS 300D.
          Ahum, een "echt" toestel is een toestel dat een plaatje maakt. De fotograaf bepaalt hoe goed het plaatje er uit ziet

M.a.w. bepaal voor jezelf wat je nu precies verwacht van het toestel. Ik kan uit ervaring vertellen dat ik toen ik van een compact naar een DSLR ging in eerste instantie alléén maar slechtere foto's maakte Kan aan mij liggen, maar een DSLR maakt niet automatisch betere foto's

De 300D is nog steeds een goed toestel, maar de 350D en de Nikon D70 zijn wel een klasse beter qua mogelijkheden, bouw e.d. Het prijsverschil is niet onbelangrijk, maar gezien het totale bedrag zou ik persoonlijk toch ook eens naar deze 2 kijken en bepalen of ze meerwaarde hebben voor je.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Iedereen zijn eigen mening natuurlijk Ik geef alleen aan wat ik mij meerdere speciaalzaken heb gehoord, waarvan er een familie van mij is.

groetjes

Comment

Lol eigenlijk zijn die winkels wel op de hoogte hoor. Ze weten immers dat ze binnenkort die D70 niet meer verkocht krijgen aan een deftige prijs en ze moeten dus allemaal zo snel mogelijk de deur uit. Daarvoor wat onzin uitkramen kan helpen en dus doen ze dat maar. Ze gaan er immers toch van uit dat de potentiele koper er zo goed als niets van weet en zij zijn de ooh zo goed geinformeerde verkopers die het toestel in kwestie waarschijnlijk nog nooit echt gebruikt hebben LOL.

En dan de argumenten helemaal om te gillen:

1) de ene kitlens is +3x zo duur dan de andere als je daarvoor niet wat betere bouwkwaliteit krijgt tja.... Prijs/optische kwaliteit is de canon nochtans ruim de winnaar want optisch doet ie niet onder aan de nikon.

2) Ruis boven 200. Ok nu weet ik het zeker die mannen hebben nog nooit met een DSLR een foto genomen of zelfs gewoonweg bekeken. En dat moet dan info geven. FYI een DSLR is op hoge iso een pak beter dan filmpjes ooit geweest zijn.

3)Belabberde service zou kunnen. Maar dat is alvast iets dat meer geval per geval te bekijken zal zijn. Want je kan er van alle merken problemen tegenkomen. Meer van canon maar tja canon heeft +60% van de DSLR markt. Het zou dus maar raar zijn moest je er niet meer tegenkomen. En eigenlijk toch nooit een reden om iets te kopen of niet.

4) schokgevoelig????? tov wat???? Oh en er zit meer metaal in een 350D dan in de D70 hoor. Ik zou dus nog niet zo zeker zijn welke de schokgevoeligste is. Maar een probleem is het bij geen enkele DSLR. Weer zo een stom argument dus.

5) Aantal bugs in software. Hmmm Zou kunnen hoor maar alvast geen dramatische en als er ontdekt worden dan worden ze tenminste snel opgelost en met een eerlijke communicatie naar de klanten toe.

Als je wil kan ik je wel wat betere argumenten geven om een D70 te kiezen want bovenstaande zijn belachelijk. Maar beter vermits je toch op internet ziet doe je zelf wat onderzoek en maakt dan je mening op. FYI: elke professionele tester ziet de 350D als de beste low cost DSLR van het moment. Je kan ze beter ook niet geloven hoor want je maakt beter je eigen gedacht op. Maar ze zijn alvast een pak betere referentie dan een verkoper in een winkel.

Comment

Nogmaals iedereen zijn mening maar aangezien onder alle speciaalzaken er een zat die familie van me is, mag ik toch aannemen dat hij geen onzin aan mij verkoopt. Anders heb ik een groot probleem haha.

Comment

Nogmaals iedereen zijn mening maar aangezien onder alle speciaalzaken er een zat die familie van me is, mag ik toch aannemen dat hij geen onzin aan mij verkoopt. Anders heb ik een groot probleem haha.
                  Als het bovenstaande hetgeen was dat dit familielid aan jou vertelde wel dan heb je een groot probleem want dat is onzin of onwetendheid. Of gewoon een familielid dat zijn stock wil opruimen.

Comment

Ik ga geen ja/nee spelletje spelen en al helemaal niet als iemand over mijn familie gaat oordelen. Laat aub iedereen in zijn of haar waarde en bepaal voor jezelf wat de juiste keuze is.

Comment

@ Thedge: Ik heb jouw post op eos digitaal ook gezien. En ik merk eigenlijk dat jij iedereen die iets goed zegt over de 350D als subjectief beschouwt. en enkel de raad van de "gerenomeerde" fotozaken voor waar neemt. Maar waarom vraag je dan nog achter advies?

Ik vraag mij trouwens ook af of die fotozaken weken ervaring hebben met de 350D zoals duizenden gebruikers op deze fora. En of die fotozaken verschillende fotografische test hebben gedaan zoals bvb dpreview (http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page20.asp hier zie je trouwens mooi dat er boven de iso200 niet veel ruis is).
                      Alle maar dan ook alle reviews in magazines of op het internet (waarvan vele ook geschreven zijn door mensen die niets anders doen dan cameras te testen) zeggen dat de 350D een heel goede camera is. hij heeft zijn nadelen, maar die heeft elke camera.
                      En toch blijg jij de 4 fotozaken geloven omdat 1 ervan familie is? Ik kan best begrijpen dat die man/vrouw denkt dat de D70 voor jou beter zou zijn, en er zijn ook vlakken waarop de d70 beter is, maar de argumenten die aangehaald worden zijn zever van de bovenste plank.

Volgens mij heb jij gewoon je belsuit al gemaak om een andere camera te kopen dan de 350D. Maar ik zou zeggen koop dan gewoon een D70 of istDs en begin te fotograferen. Gelijk welke camera je kiest, je zal toch blij zijn. Want door steeds de raad van canon liefhebbers af te schepen, maak je heel wat mensen "embetant" denk ik.

Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan, en ik ga voor de 350D, vanwege de duizende goede commentaren, persoolijke voorkeuren (vb: grootte) en reviews.
                      En ik laat mij niet beinvloeden door het feit dat mijn neef (want ja ik heb ook iemand in mijn familie die tegen canon is) zegt dat ik beter nikon zou nemen, en mijn vader zegt dat ik beter minolta zou nemen.

Frederick

Comment

Ik vind persoonlijk de 300D een goed fototoestel.
                        De kitlens (18-55) vind ik voor zijn geld zeer scherp vooral close up.
                        Enkel jammer dat AL SERVO maar in één stand kan.

Zou zeggen voor vakantie foto's top. Landschappen, familie,...
                        Maar voor louter sport foto's is hij minder.

Comment

Ik ga geen ja/nee spelletje spelen en al helemaal niet als iemand over mijn familie gaat oordelen. Laat aub iedereen in zijn of haar waarde en bepaal voor jezelf wat de juiste keuze is.
                          Lijkt mij ook geen ja/nee spelletje te zijn hoor. Je komt met de argumenten van je fotozaken en deze houden geen steek. Wat is dan de waarde van de opinie van de mening van die fotozaken? Niets helemaal niets. En dat daar nu iemand familie van is of niet veranderd daar niets aan. Jij lijkt te willen aangeven dat omwille van het feit dat er 1 familie is dat deze meningen correcter zouden zijn. Wel de argumenten houden geen steek de meerwaarde is er dus niet.

Ik oordeel ook niet over je familielid enkel over de argumentatie. En of die man nu de paus, de premier, Neil Armstrong of een familielid is maakt mij nu eens absoluut niets uit.

En ja iedereen moet zelf bepalen wat hij belangrijk vindt en welk merk het meest zijn vertrouwen heeft. En zoiets moet ook niet altijd rationeel zijn. Maar als je aangeeft waarom je zoiets denkt en die redenering klopt niet dan denk ik dat het waardevol is indien je daarop enkele aanwijzingen krijgt.

Comment

Ja dat is het verstandigste, gewoon zoveel mogelijk informatie verzamelen en dan gewoon zelf een keuze maken. Ik ben er trouwens nog niet uit hoor, maar ik speur nog even verder.

Comment

Working...
                            X