Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 300D

    Ik zou in de toekomst een "echt" fototoestel willen kopen. Ik had gedacht aan een Canon EOS 300D.

    Wat is jullie mening over dit toestel? Voorbeeld foto's zijn steeds welkom.

    Mvg,
    Last edited by mario m; 22 mei 2005, 21:05.
    Canon EOS 80D -Canon 24-70mm F:2.8 L - Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II - Canon EF-S 10-22mm F:3.5-4.5 USM - Canon Speedlite 580 EX MkII Flits

  • #2
    Re: Conon EOS 300D

    gebruik de zoekfunctie effe, tonnen aan info

    alle foto's op mijn site zijn met die cam.
    nadelen aan de cam zijn voor mij de "trage" opstarttijd, de ruis,...
    Wel een goede camera hoor daar niet van

    Je kan mssn overwegen de 350D te nemen (zoveel meer kost die nu ook weer niet)?
    Last edited by Hellcat; 22 mei 2005, 21:53.
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 300D

      Wat bedoel je met "echt"...?
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 300D

        tja, idd mss eens een search doen...
        en je kan veel voorbeeldfoto's vinden van mensen die plaatjes schieten met een 300D... maar het is toch voor het grootste stuk je lens en je fotografisch oog dat de kwaliteit bepaalt!

        mvg
        stijn
        The ocean looks like a thousand diamonds, strewn across a blue blanket...
        Digital Rebel + kitlens + Sigma 70-300 APO Macro Super II 4-5.6 + nog wat extra's

        Stijn Haegemans - Foto's

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 300D

          kijk maar even op mijn site staan genoeg opnamen genomen met de 300D en alle met de kit lens .
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 300D

            Ik weet niet wat je met toekomst bedoelt, maar anders zou ik inderdaad overwegen om ietsje meer te sparen en dan voor de 350D te gaan.

            Wel wil ik je dit nog even meegeven. Ik heb ook een hele tijd overwogen om een 300 of 350 te kopen. Veel Canon liefhebbers zijn natuurlijk erg lovend over deze toestellen. Echter, bij 4 speciaalzaken hebben ze mij afgeraden een 300/350 te kopen.

            Natuurlijk heeft iedereen een mailing, maar het heeft mij aan het twijfelen gebracht en ik doe het niet. Ik ga nog even verder speuren voor ik heel veel centjes uit ga geven.

            succes ermee

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 300D

              Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
              Echter, bij 4 speciaalzaken hebben ze mij afgeraden een 300/350 te kopen.
              En wat was de reden als ik vragen mag?
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 300D

                @Thedge: wat waren de argumenten van die afradende fotozaken?

                grtz
                Tevreden Canonist

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 300D

                  Omdat die verkopers die maand net extra commissie op den D70 kregen, een maand later doen ze net andersom...dozenverschuivers, man man...
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 300D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                    Omdat die verkopers die maand net extra commissie op den D70 kregen, een maand later doen ze net andersom...dozenverschuivers, man man...
                    Dit kan wel eens kloppen

                    Ik heb een week of 2 geleden een 350D gekocht en ben daar toch zeer tevreden over. Ik heb toch ook nooit van een zaak gehoord die dat toestel zou afraden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 300D

                      In de fotozaak waar ik kwam raden ze de Canon niet echt af, maar zijn ze wel meer voor de nikon in verband met de CCD ipc de CMOS die de Canon heeft. En als je niet zoveel geld te besteden hebt, heb je aan de kitlens van Nikon een betere dan aan de kitlens van Canon....

                      Toch denk ik dat het ook een beetje er van afhangt wat je persoonlijke voorkeur is. Beide toestellen zijn gewoon heel erg goed!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 300D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
                        In de fotozaak waar ik kwam raden ze de Canon niet echt af, maar zijn ze wel meer voor de nikon in verband met de CCD ipc de CMOS die de Canon heeft. En als je niet zoveel geld te besteden hebt, heb je aan de kitlens van Nikon een betere dan aan de kitlens van Canon....

                        Toch denk ik dat het ook een beetje er van afhangt wat je persoonlijke voorkeur is. Beide toestellen zijn gewoon heel erg goed!
                        Kijk, over CCD vs. CMOS zijn er ondertussen al duizenden discussies geweest... Beide sensoren zijn super (neeje, niet Super-CCD ), maar hebben elk hun eigen specificiteiten (o.a. CMOS wat "softer", CCD wat ruisgevoeliger)... Als verkopers dus met diene uitleg afkomen, dan denk ik dat ze ofwel de 350D niet kunnen leveren en meteen willen incasseren met 70D(s) ofwel meer verdienen aan de Nikon...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 300D

                          Heel waarschijnlijk inderdaad Beide toestellen waren trouwens voor ongeveer het zelfde bedrag te koop. Waarschijnlijk ga ik voor de nikon... ( €899 met 18-70 kitlens)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 300D

                            Kijk, 't kan nooit kwaad raad te vragen aan een verkoper (haha) maar doe je voor als absolute leek en stel eerst enkele vragen waarop je het antwoord al zélf kent...effe checken of die kerel wel eerlijk is

                            Dan vraag je hem waarom hij bv de D70 aanraad tov de 350D...

                            Dan kan ie zeggen dat er idd een verschil is CCD vs CMOS maar dan moet ie d'r ook bijzeggen wat hiervan de voor- en nadelen zijn (ruis etc !)

                            Als je voor jezelf weet dat jou manier van fotograferen occasioneel met hoge ISO-waarden dient te gebeuren kun je zelf al conclusies trekken en je beslissing maken...'t is maar een voorbeeld om aan te tonen dat alles relatief is hé...

                            Véél succes met je keuze overigens

                            PS 't is niet omdat IK met Canon werk dat ik iedereen Canon aanraad en Nikon afkeur...niets zo moeilijk als objectief (sic) te zijn...op alle gebied
                            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 300D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
                              In de fotozaak waar ik kwam raden ze de Canon niet echt af, maar zijn ze wel meer voor de nikon in verband met de CCD ipc de CMOS die de Canon heeft.
                              Dan moet je eens vragen in diezelfde fotozaak waarom Nikon in haar nieuwe top-of-the-line model ook een CMOS sensor heeft. Of raden ze misschien een D70 aan boven een D2X...

                              Man man man, te gek om los te lopen...

                              Je gaat me niet horen vertellen dat de 350D een betere camera is dan de D70(s), maar ik ben er vrij zeker van dat de body van de D70 met de sensor van de 350D erg goed zou verkopen

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X