Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-W5 slechte scherpstelling bij schemer ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony DSC-W5 slechte scherpstelling bij schemer ?

Heeft er nog iemand zo'n camera ? Ik ben mij vorige week zo eentje in Nederland gaan halen.
    Ik had er nog geen negatieve commentaar van gelezen op internet, maar ik ben toch niet echt tevreden van de scherpstelling in het donker, tenzij ik iets verkeerd doe misschien

Ik heb al op settings geprobeerd specifiek voor in schemerige omgevingen foto's te nemen, zonder verschil, maar ik verwacht op de automatische setting dat er mooie scherpgestelde foto's uitkomen; mijn vorige Canon Powershot A40 deed dit goed.

Ik hou mijn drukknop nogthans eerst half ingedrukt, en druk dan na de zogezegde scherpstelling pas door.

Indien ik verschillende foto's neem lukt het uiteindelijk wel , maar ik verwacht van mijn camera dat hij dit van de eerste keer en ook steeds correct doet.

Slecht1:

Slecht2:

Beter2:

Dit zijn slechts 2 voorbeeldje; ik heb wel 20 foto's die wazig zijn...
    Last edited by WaKkO; 19 mei 2005, 09:22.

Re: Sony DSC-W5 slechte scherpstelling bij schemer ?

Moeilijke omstandigheden. Mijn Nikon 5700 had ook moeite te focussen in het donker. De ruimte die u fotografeerd staat ook nog eens vol met rook.

De uitgebreidere Sony's gebruiken een laser-systeempje om te focussen in deze moelijke omstandigheden.
    De meeste DSRL's hebben een autofocus assist light.

Niet raar dus, als uw camera hier niet mee uitgerust is, dat het focussen niet goed lukt in het donker.

Wat zou die knul op de derde foto eigenlijk denken? Check zijn gezicht!!!!
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Re: Sony DSC-W5 slechte scherpstelling bij schemer ?

@yoy,

85B....euh nee.....eerder 80B
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
      X