Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's van "IXUS" kwaliteit??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's van "IXUS" kwaliteit??

hallo,
    ben een "leek" in de fotografiewereld en ben op zoek naar een degelijk fototoestel ttss de 250 en 350euro.
    had gedacht aan het "ixus 50" model van Canon.
    ik had graag iemand zijn professionele oordeel gekregen en/of suggesties voor de aankoop daarvan.
    heb al eens rondgeneusd op dit forum en er zitten inderdaad serieuze "freaks" tussen.
    voor mij is het enkel om een duidelijk mooie foto te maken zonder meer.
    heb nu een trust 820lcd(matig).
    ik zou ook een vlugge reactiesnelheid krijgen op het toestel ,
    als ik bv een bewegend iets foto neem,het niet allemaal vegen zijn in de foto!
    rappe sluitsnelheid?
    heeft er iemand foto's die met een ixus 50 gemaakt zijn?
    zou die eens willen zien.

als iemand hierop zou willen reageren??

alvast bedankt
    Andy uit Torhout.
    Last edited by chucky; 11 mei 2005, 19:06.

Re: foto's van "IXUS" kwaliteit??

Hier vind je alvast wat voorbeeldfoto's....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Om bewegende onderwerpen te 'bevriezen' heb je inderdaad een snelle sluitertijd nodig. Hoe kort je sluitertijd is hangt af van de hoeveelheid licht, de diafragma-opening en de ingestelde ISO-waarde. Als ik zo even rondkijk op de site van canon hebben ongeveer alle compacte toestellen in de middenklasse dezelfde maximale waarden voor ISO en diafragma opening, namelijk ISO 400 en F/2.8 (op maximale grothoek)

Persoonlijk heb ik (qua compacte toestellen) al een powershot S50 en een IXUS 430 gebruikt, en ik vond het weel aangenamer om de powershot te gebruiken, gewoon omdat de IXUS nogal aan de kleine kant is en daardoor niet goed in de hand ligt, wat het nogal lastig maakt om het toestel stil te houden bij het nemen van een foto.
      Weer iets bijgeleerd...

Comment

Er is nu ook de nieuwe Fujifilm Finepix F10 Zoom.
        Die heeft een heel korte shutter-lag, en de hoogste iso-voorkeuze van alle compacts. Die gaat tot iso 1600 , en dan is er zelfs nog minder ruis dan bij de meeste andere compacts op iso 400.

Dat wil zeggen dat je de mogelijkheid hebt om in bijna alle omstandigheden een heel korte sluitertijd te kiezen. Daardoor zal het niet moeilijk zijn om actie te bevriezen, en zal het aantal bewogen foto's ook flink verminderen.

De volledige test is hier te bekijken:

Ik heb ook wat prijzen opgezocht, op deze website kost die 389 euro: www.top-foto.de
        En hier kost die 399 euro: http://www.digitalekamera.nl/
        Last edited by Black B@ndit; 11 mei 2005, 22:07.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ga voor een ixus 30 40 of 50!
          Veel sneller dan de 430 dankzij de digic2 processor (zit ook in de 350d).

Als je geen posters maakt is zelfs een ixus30 3Mpixel voldoende.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
          X