Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d de meerprijs waard tov 350d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 20d de meerprijs waard tov 350d?

is een canon 20d de meerprijs van een 350d waard?
    ik ben aan het uikijken voor een vervanger voor mijn canon g3.

iemand ideën?

Re: 20d de meerprijs waard tov 350d?

Misschien

Hangt af of de extra's van de 20D voor jou van belang zijn... vergelijk de specificaties en vergelijk, zou ik zo zeggen

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Kijk hier eens de meeste verschillen staan hier wel tussen dacht ik.

En maak dan zelf je keuze want niemand kan voor jou uitmaken wat je nodig hebt. En hoeveel dat dan mag kosten.

Comment

En hier nog een vergelijking...
        Alleen jij kunt bepalen of je de extra functies van de 20D nodig hebt (en wil betalen...).
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ikzelf heb ook voor die keuze gestaan

Uiteindelijk heb ik voor de 350D gekozen
          De redenen daarvoor waren de volgende :

- Ik heb véél te weinig ervaring enf kennis om de extra functies van de 20D te gebruiken ( laat staan herkennen )

- Het prijsverschil is al een mooi deel van een degelijke lens ( volgens mij iets bruikbaarder dan de extra functies van de 20D )
          Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Hou er in alle geval rekening mee dat de kwaliteit van de lenzen belangrijker is dan de camera. Doe dus niet al je geld op aan de camera alleen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn
              Ikzelf heb ook voor die keuze gestaan

Uiteindelijk heb ik voor de 350D gekozen
              De redenen daarvoor waren de volgende :

- Ik heb véél te weinig ervaring enf kennis om de extra functies van de 20D te gebruiken ( laat staan herkennen )

- Het prijsverschil is al een mooi deel van een degelijke lens ( volgens mij iets bruikbaarder dan de extra functies van de 20D )
              idd, dat is ook reden waarom ik dit vroeg. ik zie niet echt grote verschillen behalve dat de 20d iets sneller is. ook het formaat van de 20d staat me wel aan. de 350d is te klein geworden vind ik. de lensen wegen bijna meer dan de camera. de body is ook kunstof.

de vraag is dan natuurlijk is dit allemaal wel 500eur waard. voor zover ik nu zit : neen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDustx
                idd, dat is ook reden waarom ik dit vroeg. ik zie niet echt grote verschillen behalve dat de 20d iets sneller is. ook het formaat van de 20d staat me wel aan. de 350d is te klein geworden vind ik. de lensen wegen bijna meer dan de camera. de body is ook kunstof.

de vraag is dan natuurlijk is dit allemaal wel 500eur waard. voor zover ik nu zit : neen
                Als dat voor jou het enige voordeel aan de 20D is moet je zeker een 350D kopen.

Comment

Als je niet ziet waarom je een 20D zou verkiezen boven een 350D dan kan je best voor 350D gaan.

Als je hem te klein vindt koop dan de grip erbij. En dan kan geen enkele camera zonder grip er ook maar aan tippen voor vertikale foto's. Ook geen 20D.

Dat de lenzen zwaarder zijn dan de body vind ik nou eigenlijk nogal normaal. Absoluut niks speciaal. Zeker geen reden om een body niet te kopen. Ik heb evenveel lenzen die meer wegen dan die minder wegen en dat is met een 20D. Vergeet ook niet dat je het gewicht van je camera + lens niet via de handgrip draagt maar via de lens.

Dat de body van de 20D voor zwaarder gebruik gemaakt is dat is duidelijk maar dat de 350D uit kunststof bestaat is nou niet echt een bezwaar ook niet. Sowieso het interne van de 350D is metaal en dat is waar je de zware dingen aan gaat hangen.

Comment

thx voor de info.

idd ken ik niet alle functies die beter zijn in de d20, ben nog bezig met mijn zoektocht op internet.

gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoonDustx
                      thx voor de info.

idd ken ik niet alle functies die beter zijn in de d20, ben nog bezig met mijn zoektocht op internet.

gr
                      Kort samengevat:

1. De 20 kan meer FPS aan
                      2. De shutter lag van de 20D is iets lager
                      3. De D20 kan hogere sluitersnelheden aan
                      4. Het AF-systeem van de 20D is beter
                      5. De flitssynchronisatie van de 20D kan sneller

Punt 3 ben je alleen iets mee als je snelle lenzen gebruikt (anders ga je nooit > 1/4000 nodig hebben). Puntje 4 laat zich ook vooral merken bij snelle lenzen (EOS 350D focust slecht op lenzen met kleine f). 5e voordeel valt weg als je een goede externe flitsunit gebruikt.
                      Of dit voor jou €500 waard is, moet je zelf bepalen. Ik kan alleen maar herhalen dat je voldoende budget overhoudt om goede lenzen te kopen.
                      Ikzelf wacht nog even op de opvolger van de 20D en dan schakel ik over op digitaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmg
                        Kort samengevat:

digitaal.
                        ik zou daaraan toe willen voegen de sluiter van de 20D gaat gemiddeld 100.000 tegen de 350D 50.000 keer mee.

Dit en het gevoeliger (cross sensor) en dus nauwkeuriger AF systeem en de meer solide bouw waren voor mij de reden om te 20D te kopen.

groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmg
                          Kort samengevat:

Punt 3 ben je alleen iets mee als je snelle lenzen gebruikt (anders ga je nooit > 1/4000 nodig hebben). Puntje 4 laat zich ook vooral merken bij snelle lenzen (EOS 350D focust slecht op lenzen met kleine f). 5e voordeel valt weg als je een goede externe flitsunit gebruikt.
                          Of dit voor jou €500 waard is, moet je zelf bepalen. Ik kan alleen maar herhalen dat je voldoende budget overhoudt om goede lenzen te kopen.
                          Ikzelf wacht nog even op de opvolger van de 20D en dan schakel ik over op digitaal.
                          Hmmm hier vergeet je de mijn inziens toch enkele van de belangrijkste verschillen tussen beide te vernoemen. Namelijk de betere ergonomie met de AF joystick, en de scrolldial. 2 zaken waarvoor ik alleen al een 20D zou nemen. En last but not least de betere bouwkwaliteit. De 20D is op alle vlakken uitgerust om aan een zwaarder gebruik te kunnen weerstaan.
                          Ook je puntje 4 is niet correct. De 350D om te beginnen focust niet slecht op lenzen met kleine F integendeel zoals met elke camera vereenvoudigd een kleine f het focussen. Anderzijds focust de 20D altijd beter dan de 350D met of zonder lenzen met kleine f. Heb je daarentegen lenzen van F2.8 of sneller dan heb je nog een extra voordeel dat de focus precieser wordt op het middelste focuspunt.

Comment

Je de joystick is idd ook een voordeel. De AF sensor van de 350D is echter gemaakt voor F5.6 en gaat minder goed focussen bij kleinere f-waarden (dit kan je ook terugvinden op de review van bob atkins). De AF van de 20D heeft ook nog het (kleine) voordeel 9 ipv 8 focus-punten te hebben

Comment

Working...
                            X