Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze camera Canon versus Pentax

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze camera Canon versus Pentax

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een klein point & shoot camera voor vakantiefoto's te nemen waarbij de digicam foto's van goede kwaliteit aflevert. Ik heb een aantal digicams gevonden die aan mijn eisen voldoen, maar gezien mijn beperkte kennis, vraag ik die van jullie. Volgende digicams vielen mij op:
    - canon digital ixus 40
    - canon digital ixus 50
    - pentax optio s5i
    - pentax optio s5n

Is Pentax slechter dan Canon, want er bestaat wel een prijsverschil of wordt dit verschil gecompenseerd door betere foto's van Canon? Alle hulp is zeker welkom. Alvast bedankt.

Groeten Dimitri

Re: Keuze camera Canon versus Pentax

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
    Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een klein point & shoot camera voor vakantiefoto's te nemen waarbij de digicam foto's van goede kwaliteit aflevert. Ik heb een aantal digicams gevonden die aan mijn eisen voldoen, maar gezien mijn beperkte kennis, vraag ik die van jullie. Volgende digicams vielen mij op:
    - canon digital ixus 40
    - canon digital ixus 50
    - pentax optio s5i
    - pentax optio s5n

Is Pentax slechter dan Canon, want er bestaat wel een prijsverschil of wordt dit verschil gecompenseerd door betere foto's van Canon? Alle hulp is zeker welkom. Alvast bedankt.

Groeten Dimitri
    Ik vind je laatste vraag wel grappig, want je schrijft twee maal hetzelfde, mn dat Canon beter zou zijn als Pentax.
    Om dan maar meteen op die vraag te antwoorden. Pentax is niet beter dan Canon; Canon is niet beter dan Pentax. Alle merken maken wel eens een model dat, op zijn zachtst gezegd, eerder gemaakt is voor de vuilbak...

Nu om je keuze makkelijker te maken (of juist te bemoeilijken?), kijk eens naar dit:

Bij vakantie denk ik aan zee, bergen, sneeuw,... kortom water in al zijn hoedanigheden.
    Ik heb de optio 33WR (in de solden voor 150€ gekocht in MediaMarkt Antwerpen vorig jaar) en persoonlijk zou ik geen enkele camera illen die niet waterdicht (of op zijn minst spatwaterdicht) is. Dat maakt de keuze meteen een stuk gemakkelijker (er valt meteen 95% van de op de markt aanwezige camera's af), en behalve de mju-reeks van Olympus (schijnt ook heel goed te zijn ) kom je dan automatisch uit bij deze camera.
    Heb de Optio WP twee dagen kunnen testen (sommige previleges worden mij niet ontzegd ) en ik moet zeggen, deze is véle beter dan de 33WR die ik heb: betere beeldkwaliteit, sneller, (nóg) gebruiksvriendelijker, vandaar dat ik in mijn achterhoofd hou om mij de Optio WP aan te schaffen.
    Enig nadeel dat ik eraan vind is dat hij geen beeldstabilisator heeft, maar de camera's die je opsomde hebben dat ook niet.

Prettig ding om mee te werken , en ze zullen schoon moeten spreken willen ze daar hunne WP terugkrijgen ...

Tenslotte (herhaling, herhaling, herhaling): er bestaat niet zoiets als een 'slecht' merk, ze maken allemaal heel goede producten, met af en toe eens een 'maandagmorgen-modelleke' ertussen. Dus: niet kijken naar het merk dat er op staat, maar wel alles op een rijtje zetten: wat wil ik, wat zou tof zijn, wat wil ik absoluut niet?
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
      en behalve de mju-reeks van Olympus (schijnt ook heel goed te zijn ) kom je dan automatisch uit bij deze camera.
      ow jij hebt de wp in handen???
      Hoe stevig is die???
      Oly mju is kwa fotos heel goed maar de stevigheid.... na een maand of zes redelijk intensief gebruik was er zoveel slijtage in de geleiderail van het schuifklepje dat ie er zomaar af viel (dat het batterij en kaartklepje open zouden gaan heb ik weer gee last van gehad, en dat is met goede tape op te lossen). Commentaar olympus (na vier weken): "da's niet normaal gebruik, opknappen kost 180 euro en terugsturen zonder reparatie 20 euro".
      Toch maar laten reparen. Gloednieuw toestel retour zo lijkt het, zelfs ccd vervangen (die ene dodo pixel weg), maar wel 4 maanden wachten, ik was al vergeten dat ik hem had.
      Opgewaardeerd naar de 500, nog slapper. Voorste paneeltje dun aluminium wat snel indeukt zodat de schuif niet meer werkt. Zelf opgelost door uit te deuken. Wilde niet weer 4 maanden wachten...

Comment

nou ik heb nog een back up 33wr aangeschaft. geen geld nu en altijd makkelijk
        wellicht tzt de wp. wel wat klein. net een GSM, wanneer gaan de fototoestellen maken waar je ook mee kunt bellen???

Comment

Working...
        X