Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Transfert naar Image Tank ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Transfert naar Image Tank ?

<font face="Comic Sans MS">Weet er iemand hoe lang het duurt om een volle 256 MB CF kaart te transfereren naar een IT ?</font id="Comic Sans MS">
    Joe
    Nikon D90

Net getest, een Ridata 256 CF genomen en volgeschoten...
    Volledige copie CF naar IT: 255639552 bytes in 3min 55sec dus ongeveer 1062Kb/sec
    Volledige copie IT naar Hard Drive: 255639552 bytes in 8min 52sec dus ongeveer 470Kb/sec

Eigenlijk traag als je er op staat te wachten

Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

<font face="Comic Sans MS">Geweldig ! Infernoken, bedankt voor de moeite van het uittesten. Nog geen 4 minuten voor het transfereren van een volle 256 MB CF naar de IT lijkt me niet lang, ik dacht dat het (veel) langer zou duren. </font id="Comic Sans MS">
      Joe
      Nikon D90

Comment

Geen probleem, heb eigenlijk ook nog een de snelheid van mijn Olympus E-10 uitgetest:
        Volledige copie E-10 naar Hard Drive: 255639552 bytes in 6min 53sec dus ongeveer 604Kb/sec

Sneller dan de Image Tank, dit had ik eigenlijk niet verwacht?
        Kan je de IT nog versnellen bij een copy via USB, of zou dit de limiet zijn?

Nick

Comment

...Kan je de IT nog versnellen bij een copy via USB, of zou dit de limiet zijn?
          <font face="Comic Sans MS">Zelf ben ik (nog) geen bezitter van een IT, maar wordt de IT niet standaard verbonden aan een pc dmv. een USB kabel ?</font id="Comic Sans MS">
          Joe
          Nikon D90

Comment

Ja, tuurlijk is het met USB, maar ik dacht dat die interface toch heel
            wat rappzr zou kunnen dan nu het geval is...

Nick

Comment

Jep, ik vind de IT ook tergend langzaam... Gelukkig is het een niet zo kritische eigenschap: als het ding alles opslaat en bovendien ook nog netjes op mijn PC-ke zet, ben ik al héél content. Snelheid is, wat dit item betreft, niet zóó belangrijk voor mij.

Trouwens bij mij doet hij er (nog) langer over dan de tijden opgegeven door infernoken.
              Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Slightly off topic .... maar hoe kan je bij de IT 100% weten dat je foto's mooi zijn getransfereerd ? Zonder corrupte files ?

Iemand hier al problemen mee gehad ? Ik ben me van plan zoiets aan te schaffen ... IT of een X-drive. En natuurlijk zijn we weeral lekker achterdochtig

Een super digibin lijkt me ook wel mooi, maar de prijs is alles behalve aanlokkelijk dan een IT of XD. Je vind ze ook niet veel.
                Frank
                http://www.mirrorshades.be

Comment

Originally posted by Catscratch
                  Slightly off topic .... maar hoe kan je bij de IT 100% weten dat je foto's mooi zijn getransfereerd ? Zonder corrupte files ?
                  Ik weet het niet, maar ik denk (en hoop tenzeerste) dat de IT een boodschap geeft op zijn displaytje als er een file niet correct kan getransfereerd worden. Maar helemaal kan je natuurlijk ook nooit zeker zijn. Ik bedoel, als jij je foto's overzet via USB naar je computer, ga jij dan eerst alle foto's bekijken vooraleer je CF kaartje (of wat je ook gebruikt) te wissen/formateren????
                  I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

Comment

Juist gevonden op de PIN site ivm de X-drive:
                    There is also Red indicator light - to warn that transfer was not successful

Ik hoop dat de IT ook zoiets aangeeft....
                    Het volledige artikel van Vasa over de X-drive vind je hier:
                    http://www.powerinnumbers.com.au/default.asp?mode=news&action=show&newsid=166
                    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

Comment

Originally posted by jee-esteke
                      Juist gevonden op de PIN site ivm de X-drive:
                      There is also Red indicator light - to warn that transfer was not successful

Ik hoop dat de IT ook zoiets aangeeft....
                      Mmmmmmz klinkt lekker
                      Ik denk toch dat ik een der dagen een bestelling ga plaatsen
                      Frank

Comment

Originally posted by Infernoken
                        Geen probleem, heb eigenlijk ook nog een de snelheid van mijn Olympus E-10 uitgetest:
                        Volledige copie E-10 naar Hard Drive: 255639552 bytes in 6min 53sec dus ongeveer 604Kb/sec

Sneller dan de Image Tank, dit had ik eigenlijk niet verwacht?
                        Kan je de IT nog versnellen bij een copy via USB, of zou dit de limiet zijn?

Nick
                        de USB laat 12Mbit/seconde toe .. de bottleneck is dus de HD in de IT en niet de USB

als je bij PIN een IT-kit koopt, let er dan op dat je een snelle HD koopt om erin te stoppen .. er zijn schijven van een luttele 3500 rpm en er zijn er tot 15000 rpm .. de eerste zijn goedkoop de laatste haast (jammer genoeg) onbetaalbaar .. probeer er toch een 7200 rpm in te stoppen

enne, als de modellen van PIN te traag zijn, probeer dan een (duur)model van mind@work uit .. IEEE1394 (firewire) aansluiting en razendsnel!

Comment

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de limiet bij de harde schijf ligt.
                          Aangezien mijn transfer van CF naar HD met 1MB/sec gaat om te schrijven en het lezen van een HD praktisch altijd rapper is dan het schrijven moet die limiet van 470KB/sec van ergens anders komen...

Mijn idee: implementatie van de USB interface in de IT...

Nick

Comment

Zou me toch ook wel verbazen dat er zo'n trage HD zou inzitten...
                            Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

Comment

Vraagje (ik doe niets anders op dit forum) ... kan je de IT als CF lezer voor je pc gebruiken ? Dus rechtstreeks lezen van je kaartje ?

2e vraag ... als je de IT aansluit via USB met je pc ... neemt de IT zijn voeding via de pc of moet je hem dan ook aansluiten met je power pack ?
                              Frank

Comment

Working...
                              X