Hallo,
Graag had ik de volgende domme vraag gesteld
Ik heb op mijn G2 zo een TV en een AV stand.
Ik zou daar graag mee expirementeren. Maar ik snap dat niet goed.
Is mijn volgende redenenering goed?
TV:
Hoe hoger de sluitertijd hoe beter ik bewegende beelden kan nemen.
Dus als ik de stand op bijvoorbeeld 800 zet, kan ik betere bewegende beelden nemen? Of is een hogere sluitertijd net een kleiner getal op die camera. bijvoorbeeld 50?
AV
Hoe hoger het diafragma getal hoe scherper de foto in zijn geheel.
Bijvoorbeeld waarde F8.0 of is het juist F2.0?
Ik weet het klinkt stom, maar voor een leek alweer moeilijk. Hopelijk kan iemand me dit heel simpel uitleggen? Eventueel met een voorbeeld?
Laatste vraag, morgen zou ik moeten foto's nemen op het werk. Dit kantoorgebouw is vrij donker binnenin, met kunstlicht.
Ik heb al eens geprobeerd foto's te nemen, maar als ik dit op automatische stand plaats dan gaat de flits af en zijn de foto's overbelicht. Zet ik de flits af dan zijn ze te donder.
Misschien moet ik in een andere stand werken, maar dewelke dan?
Thanks,
Graag had ik de volgende domme vraag gesteld

Ik heb op mijn G2 zo een TV en een AV stand.
Ik zou daar graag mee expirementeren. Maar ik snap dat niet goed.
Is mijn volgende redenenering goed?
TV:
Hoe hoger de sluitertijd hoe beter ik bewegende beelden kan nemen.
Dus als ik de stand op bijvoorbeeld 800 zet, kan ik betere bewegende beelden nemen? Of is een hogere sluitertijd net een kleiner getal op die camera. bijvoorbeeld 50?
AV
Hoe hoger het diafragma getal hoe scherper de foto in zijn geheel.
Bijvoorbeeld waarde F8.0 of is het juist F2.0?
Ik weet het klinkt stom, maar voor een leek alweer moeilijk. Hopelijk kan iemand me dit heel simpel uitleggen? Eventueel met een voorbeeld?
Laatste vraag, morgen zou ik moeten foto's nemen op het werk. Dit kantoorgebouw is vrij donker binnenin, met kunstlicht.
Ik heb al eens geprobeerd foto's te nemen, maar als ik dit op automatische stand plaats dan gaat de flits af en zijn de foto's overbelicht. Zet ik de flits af dan zijn ze te donder.
Misschien moet ik in een andere stand werken, maar dewelke dan?
Thanks,
Comment