Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD van 300D veel lichter dan foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LCD van 300D veel lichter dan foto

    Wat ik merk is dat de foto's op de preview op het lcd scherm mooi belicht tonen (bvb witte achtergrond is echt wit) maar als ik dan de foto's bekijk op pc zijn ze vaak grijs. Soms wis ik op de camera reeds foto's die overbelicht lijken en houd ik de mooi belichte over, tot ik thuis kom en zie dat die onderbelicht zijn...
    De helderheid van de LCD heb ik al op minimum gezet, maar blijft praktisch hetzelfde...
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

  • #2
    Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

    op de helderheid van je scherm mag je nooit afgaan om je foto te beoordelen, gebruik en of leer de optie foto + grafiek te gebruiken, daar kan je reeds enorm veel uit afleiden en dit veel objectiever
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

      Ja, die grafiek, hoe moet je dat dan intrepreteren? Is dat dezelfde die je krijgt als je in PS de levels aanpast?
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

        Oorspronkelijk geplaatst door Faan
        Ja, die grafiek, hoe moet je dat dan intrepreteren? Is dat dezelfde die je krijgt als je in PS de levels aanpast?
        hier vind je alle info hoe te gebruiken

        Comment


        • #5
          Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

          Bedankt!
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

          Comment


          • #6
            Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

            Eerste wat je moet doen is die LCD op de donkerst mogelijke stand zetten... Heb ik ook met m'n 10D gedaan, en dan wordt het nog wat lichter getoond dan op een gecalibreerde monitor...

            Tweede wat je moet doen is je monitor calibreren, pas dan weet je dat je "echte" kleuren te zien krijgt...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

              Goed beschouwd is die LCD op de camera goed voor 2 dingen:
              1. Bekijken of er een foto is gemaakt
              2. Histogram bekijken

              Het plaatje zelf bekijk ik nooit op de LCD. Het is te klein en niet natuurgetrouw. Het enige wat van belang is is het histogram. Wil je nog meer weten over histogrammen kun je hier nog eens kijken.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: LCD van 300D veel lichter dan foto

                Suggestie :
                In de 300D zit er ook een optie waarbij je de witbalans insteld op over en onderbelichting, dan gaat de camera telkens 3 foto's nemen (onderbelicht, auto, en overbelicht) Zo ben je toch wel min of meer zeker dat je er een goeie tussen hebt...
                #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

                Comment

                Working...
                X