Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met weergave Canonbeelden op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen met weergave Canonbeelden op pc

    Ik heb net de Canon Ixus 40 binnen.
    Het is de opvolger voor mijn Olympus c40.
    Wat moet ik doen om de foto's vanaf het SD kaartje via mijn ingebouwde kaartlezer in Photoshop in te laden.Hij laat in de browser van Photoshop
    alleen zien dat het om een JPEG bestand gaat, maar hij laat zich niet openen of inladen.Hij geeft als foutmelding:

    Onbekende of Ongeldige JPEGmarkeringen,

    Ook in de windows (xp) verkenner doet hij hetzelfde.Krijg de foto's alleen via de USBkabel aan de Camera geladen en dan moet ik ze erst via de Canon browser binnenhalen en als ze op de harde schijf staan kan ik ze in Photoshop binnentrekken.

    Hoe kan ik ze toch gewoon vanaf mijn kaartje in Photoshop (of verkenner)
    bekijken en binnenhalen.

    Canon Nederland beweert dat mijn kaartlezer niet goed is en dat zij niets aan de foto's meegeven wat dit probleem veroorzaakt.

    Met mijn E20 en C40 haalde ik de foto's gewoon in ieder programma vanaf het kaartje via mijn 8 in een kaartlezer binnen en dat wil ik nu ook.

    Wie heeft voor mij de oplossing, want Canon Nederland heef die niet.
    Ik wil in mei de MARK II kopen en hoop niet dat ik dan hetzelfde gedonder krijg.
    Olympus E 20p en C 40.

  • #2
    Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

    Moeilijk van afstand zo te zeggen maar als het met USB wel lukt zijn de foto's en dus het kaartje in orde. Blijft de kaartlezer over. Je zei dat die in het verleden wel werkte maar werkt die nu nog steeds als je bijv. die oude camera nog eens test?

    Comment


    • #3
      Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

      ik zou een sproberen rechtstreeks van de camera, en dan weet je het onmiddelijk he, de fout duid volgens mij in dit geval op een transferprobleem van cardreader naar PC te wijten aan de reader zelf voor SD ( slecht contact ) ofwel de kabel ( minder waarschijnlijk)
      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

        Nou het ligt niet aan de kaartlezer.
        Als ik de ixus met de USBkabel op de PC aansluit kan ik de foto's alleen via de Canonbrowser binnenhalen.Ook met kabel herkent photoshop de foto's niet.
        Dus of ik nu rechtstreeks via het kaartje probeer of met USB en camera
        het lukt alleen via de software van Canon.
        Olympus E 20p en C 40.

        Comment


        • #5
          Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

          Het lijkt alsof uw camera als RAW staat ingesteld, maar dan krijg je normaal gezien geen .jpg extensie, maar wel iets anders. Vreemd.
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

            Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
            Nou het ligt niet aan de kaartlezer.
            Als ik de ixus met de USBkabel op de PC aansluit kan ik de foto's alleen via de Canonbrowser binnenhalen.Ook met kabel herkent photoshop de foto's niet.
            Dus of ik nu rechtstreeks via het kaartje probeer of met USB en camera
            het lukt alleen via de software van Canon.
            De oorzaak ligt dus duidelijk bij het WIA waar ofwel een error opgetreden is bij het installeren en of conflict met andere WIA soft ( importeren ==> WIA kiezen ) allé hoop ik toch hoor Mail send
            Last edited by Guest9; 25 februari 2005, 15:00. Reden: kan nog steeds na 61 jaar niet zonder fouten schrijven

            Comment


            • #7
              Re: problemen met weergave Canonbeelden op pc

              Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
              Ik heb net de Canon Ixus 40 binnen.
              Het is de opvolger voor mijn Olympus c40.
              Wat moet ik doen om de foto's vanaf het SD kaartje via mijn ingebouwde kaartlezer in Photoshop in te laden.Hij laat in de browser van Photoshop
              alleen zien dat het om een JPEG bestand gaat, maar hij laat zich niet openen of inladen.Hij geeft als foutmelding:

              Onbekende of Ongeldige JPEGmarkeringen,

              Ook in de windows (xp) verkenner doet hij hetzelfde.Krijg de foto's alleen via de USBkabel aan de Camera geladen en dan moet ik ze erst via de Canon browser binnenhalen en als ze op de harde schijf staan kan ik ze in Photoshop binnentrekken.

              Hoe kan ik ze toch gewoon vanaf mijn kaartje in Photoshop (of verkenner)
              bekijken en binnenhalen.

              Canon Nederland beweert dat mijn kaartlezer niet goed is en dat zij niets aan de foto's meegeven wat dit probleem veroorzaakt.

              Met mijn E20 en C40 haalde ik de foto's gewoon in ieder programma vanaf het kaartje via mijn 8 in een kaartlezer binnen en dat wil ik nu ook.

              Wie heeft voor mij de oplossing, want Canon Nederland heef die niet.
              Ik wil in mei de MARK II kopen en hoop niet dat ik dan hetzelfde gedonder krijg.

              Heb je al geprobeerd om de files binnen te halen met je verkenner, daarna met canon browser de foto's te lezen?
              Gebruik je photoshop CS of een oudere versie van photoshop?
              Stuur anders eens dergelijke foto door naar mijn email adres, dan kijk ik eens of ik er iets meer mee kan doen...

              - Je bent zeker dat er goede bestanden op je kaartje hebt (want je kan ze lezen met usb kabel)
              - Als diezelfde bestanden door de kaartlezers binnengehaald worden, en ze zijn niet meer ok, dan scheelt er toch iets aan (ofwel de kaartlezer ofwel de drivers voor die kaartlezer). Ik weet bijvoorbeeld dat op aldi-pc's van enkele jaren terug, de kaartlezer-drivers slecht werkten (er zijn patches daarvoor)...
              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

              Comment

              Working...
              X