Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorcleaning, heel dringend!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sensorcleaning, heel dringend!

    Oorspronkelijk geplaatst door Nat
    Graag, ik wil die sensorswab en pec pad en methanol, maar WAAR ? Ik heb het een aantal postings geleden gevraagd... Geen reactie.. Ook Peter@Mediafactor zit met dezelfde vraag...
    En misschien ineens twee opties : via het web, en via een (fysische) winkel.

    Groeten,

    Nat.
    als je BD opstart==> Forum zit je op de startpagina en daar in de rechter bovenhoek komt soms reklame van een belgische firma, allé 'k zal maar weer ne keer helpen als ik maar nie op mijn donder krijg zoek ne keer o.a. op de naam OTTO KNAP of klik op http://www.geheugenkaart.be
    Last edited by Guest9; 4 maart 2005, 11:37.

    Comment


    • #77
      Re: Sensorcleaning, heel dringend!

      Heel erg bedankt !
      Mailtje is al op weg naar ginder of ze ook lokaler verdelen.

      Groeten,

      Nat.
      natwork.be

      Comment


      • #78
        Re: Sensorcleaning, heel dringend!

        Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
        als je BD opstart zit je op de startpagina en daar in de rechter bovenhoek komt soms reklame van een belgische firma, allé 'k zal maar weer ne keer helpen als ik maar nie op mijn donder krijg zoek ne keer o.a. op de naam OTTO KNAP of klik op http://www.geheugenkaart.be

        En... idd. den Otto heeft ook al die zaken in huis.

        Comment


        • #79
          Re: Sensorcleaning, heel dringend!

          Misschien is deze link eens nuttig te doorlopen.
          Misschien ook nuttig om op homepage ergens bij de links te plaatsen. Vaak voorkomende vraag.
          The Dust Patrol in Vacaville is your modern, competent, and flexible supplier for professional industrial cleaning, private residences and homes, office buildings, and for industrial manufacturers.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #80
            Re: Sensorcleaning, heel dringend!

            Staat er bij mij nu ook in Purlut

            Comment


            • #81
              Re: Sensorcleaning, heel dringend!

              werkt de cleaning ook met vochtige brillendoekjes. Daar zit ook een soort alcohol op.

              Comment


              • #82
                Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo
                werkt de cleaning ook met vochtige brillendoekjes. Daar zit ook een soort alcohol op.
                Neen wij kunnen enkel de door ons aangeraden methodes aanbevelen, met de zoek functie kom je al overal

                Comment


                • #83
                  Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                  Wrijven helpt niet en met brilledoekjes krijg je zelfs je bril niet behoorlijk schoon, laat staan je dure sensor.
                  Toch heb ik de eerste keer op mijn fuji S1 nadat ik het behoorlijk verpest had met een schone zakdoek en een mondje adem-condens heel behoorlijke resultaten gekregen.
                  Daarna heeft de scotch magic tape methode me op aps formaat noot in de steek gelaten. Op mijn Kodak 14n is het ook nooit fout gegaan, alleen heb ik daar 2 of 3 hardnekige dingetjes op die ik met poetsen noch tape heb weggekregen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                    Deze namiddag mijn sensor gereinigd...

                    Had vijf stippen erop zitten.

                    Heb met de stofzuiger gewerkt. En heb nu pas vanavond gelezen, dat dat blijkbaar statische elektriciteit opwerkt. En dat je je elektronica daarmee helemaal naar de vaantjes kan helpen.
                    Bij mij heeft het in ieder geval goed gewerkt. Stofzuiger in andere kamer, deur toe (met enkel de slang ertussen, natuurlijk )
                    Sensor stofvrij....

                    Heb toch mijn twijfels met die tape methode.
                    Werk beroepsmatig regelmatig met een microscoop. Heb snel een testje uitgevoerd tijdens een dood moment.
                    Plakband heel kort op een proper draagglaasje, en dan effe dat draagglaasje bekeken onder de microscoop. Daar zaten wel degelijk nog minuscule lijmresten op. Misschien niet genoeg voor beeldvervorming te geven op een sensor. Maar toch...

                    Daarom heb ik de stofzuiger geprobeerd.
                    Na wat ik gelezen heb lijkt de eclipe - doek - spatel techniek me toch misschien wel de veiligste. Maar had ik nu effe niet in huis... En lijkt me toch wel veel geld, voor wat stofvrije doekjes, stokske, en een fleske ethanol.
                    Ga later wel nog eens proberen te reinigen, volgens zelfde principe, maar zal toch met een huis-tuin-keuken eclipse setje zijn.

                    Groeten
                    Last edited by johanvansteenkiste; 4 mei 2005, 20:57.
                    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                      Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                      Ik heb mijn Pecpads ook besteld bij deze firma. Donderdagavond (nacht) besteld, en "s maandags reeds geleverd. Prima ervaring bij deze (eerste) bestelling!
                      https://waltertalboom.be-
                      Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                        Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste
                        Deze namiddag mijn sensor gereinigd...

                        Heb toch mijn twijfels met die tape methode.
                        Werk beroepsmatig regelmatig met een microscoop. Heb snel een testje uitgevoerd tijdens een dood moment.
                        Plakband heel kort op een proper draagglaasje, en dan effe dat draagglaasje bekeken onder de microscoop. Daar zaten wel degelijk nog minuscule lijmresten op. Misschien niet genoeg voor beeldvervorming te geven op een sensor. Maar toch...


                        Groeten
                        Heb je de ccd wel eens bekeken wanneer deze met eclips vloeistof is gereinigd ?
                        Dan zie je ook resten. maak maar eens een foto met een gereinigde ccd tegen een egaal witte achtergrond. daarna het contrast op macimaal zetten in PS. Dat zie je de resten ook zitten.

                        Ik gebruik net als spanjaart al jaren de tape en het werkt super. 1 groot voordeel. je kan het altijd en overal doen

                        met vriendelijke groeten

                        alex
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                          Heb je de ccd wel eens bekeken wanneer deze met eclips vloeistof is gereinigd ?
                          Dan zie je ook resten. maak maar eens een foto met een gereinigde ccd tegen een egaal witte achtergrond. daarna het contrast op macimaal zetten in PS. Dat zie je de resten ook zitten.
                          Dat betekent dat je teveel vloeistof gebruikt heb, meer dan 2 druppels heb je niet nodig. 2 keer over de sensor heen, en je zult geen resten overhouden...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                            Dank BD !!!
                            Ik heb amper 2 maand m'n 20D en ontdekte vorige week een opvallende vlek, en kon het vuiltje met blote oog op de sensor zien zitten. Met canned-air weggeblazen... Maar nu op f32 ontdekt dat ik allicht meer vuil er in geblazen heb dan wat anders... een 20-tal vlekjes te zien ! Razend vervelend vooral bij macro op geheel gesloten diafragma !
                            Was serieus in paniek, maar lees nu gelukkig via dit forum dat er meerdere leden met dit probleem zitten... Een probleem waar ik nog nooit had bij stilgestaan, en ik zit er nu al zo snel mee.
                            Ik zal dus snel 1 van de 2 aanbevolen systemen moeten uitproberen. De tapemethode is dus gevaarlijk voor de lijmresten, en ik denk toch ook dat je mogelijks krassen of putjes kan maken in de filter door het drukken??? De vochtige methode behelst wrijven, en dan is er toch een groot risico op krassen ook... Dus, ik weet het nog niet, maar het zal binnenkort moeten gebeuren... Ik kan alleen hopen dat het lukt, maar ik voel me helemaal niet comfortabel om dit uit te voeren op het gevoeligste onderdeel van toch een vrij dure camera!
                            Canon 40D+20D | EF 17-40 f/4 L usm | EF 100 f/2.8 macro usm | EF 70-200 f/4 L usm |
                            ringlite MR-14EX | speedlite 420EX | Leica 10x42BA | Lowepro Rover Plus AW|

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                              Die spuitbusjes lucht worden meestal afegraden, want onder bepaalde omstandigheden kan er vloeistof mee uit het blaaspijpje komen. En die kan voor schade zorgen.

                              De methode met tape is ook niet echt zonder gevaar. Bij sommige soorten tape blijven er lijmrestjes achter, die er nadien bijna niet meer af te krijgen zijn. En ik heb al een verhaal gelezen van iemand die veel te sterke tape gebruikt had, en daarmee heel de sensor kopot getrokken heeft bij het lostrekken van de tape .

                              Ik gebruik eerst een blaaspeertje, daarmee krijg ik meestal de wat grotere stofdeeltjes wel weg.
                              Als er dan nog stofdeeltjes te zien zijn bij de stoftest, dan gebruik ik Sensor Swabs met een paar druppeltjes Eclipse reinigingsvloeistof. En daarmee krijg ik altijd een perfect resultaat. Het lukt niet altijd van de eerste keer, maar de tweede keer is het toch altijd perfect .
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sensorcleaning, Pixel Sweeper

                                Van de bedenker van de Copperhill methode, een alternatief voor de (dure) Visible Dust bezem.

                                -------------------------------
                                ONE SIZE FITS ALL:
                                The Sensor Sweep's tip is ½" wide; it will work on every D-SLR, with the bigger sensors needing two swipes to cover the entire surface.

                                You will get a carrying/storage tube (pictured above) that can be tossed right into your camera bag. It's practically air-tight and is crush-resistant.

                                You will receive written instructions with photo/illustrations.

                                The price of the Sensor Sweep is $14.95, with $9.00 shipping (UPS will be used in the United States and Canada). The USPS will handle all international orders, so please allow anywhere from 1 to 5 weeks for delivery.

                                COMING SOON: A NEW "Ultimate D-SLR Care Kit" and a NEW "BRUSH on the fly!" Kit.

                                Just click on the button below and you're on your way.
                                ----------------------------------------------------------------





                                Volgens die info veel voordeliger te bestellen.

                                grtz edelf
                                Canon 1DX, 5D MKIII, EF 50 MKI, 24-70L, EF 11-24 4.0 L, EF 24-105L, EF 300 2.8 IS, EF 400 2.88 S II, EF 70-200 F2.8 F4, 600 EXII, etc

                                Comment

                                Working...
                                X