Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensorcleaning, heel dringend!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Sensorcleaning, heel dringend!

    Sorry allemaal,foto aangepast,ben weer veel te snel geweest
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #47
      Re: Sensorcleaning, heel dringend!

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      Ik heb ook liever wat stof op mijn sensor en zichtbaar op mijn foto's dan zo'n pen. Iets te hard geblazen met de blaaspeer misschien?
      LOL

      Ik had hem eerst niet.



      @ Marcoshopper.

      Ziet er toch al wat beter uit hé, de zwaarste en grootste olifanten zijn weg.

      De rest kan je echt niet zo maar wegblazen, trouwens die 'veeg' op uwe ccd...???

      Advies; toch maar overgaan op cleanen hoor, doorbijten, hebben we allemaal moeten doen!!
      Last edited by teddy-bear; 2 maart 2005, 11:52.

      Comment


      • #48
        Re: Sensorcleaning, heel dringend!

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        Ik heb ook liever wat stof op mijn sensor en zichtbaar op mijn foto's dan zo'n pen. Iets te hard geblazen met de blaaspeer misschien?
        nog eens geblazen en ze was weg
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #49
          Re: Sensorcleaning, heel dringend!

          @teddy-bear, Macroshopper

          Gelukkig heb je de grap nog net op tijd kunnen zien want ondertussen is de foto al vervangen.

          Ik vraag me af hoe het kan dat in **********'s reply de originele foto nog wel staat. Komt die uit een cache of zo?

          Comment


          • #50
            Re: Sensorcleaning, heel dringend!

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
            Sorry allemaal,foto aangepast,ben weer veel te snel geweest
            Beste, als je de sensor wilt evalueren dus steeds => dan F 22 en AUTOLEVELS in PS

            zo ziet je sensor er nu werkelijk uit:

            Comment


            • #51
              Re: Sensorcleaning, heel dringend!

              AAAAAAAAAAAAAAAARGH wat ENG!
              Nee, alle gekheid op een boomstam.... Wat is die groene schaduw links eigenlijk?

              Nog zoiets: als je camera uit de doos komt, kan er ook al stof op die sensor zitten dan?
              Als die splinternieuw is (mijne 20D) dan zie ik dat zo direkt niet zitten om zo een cleaning te doen, ik huiver ervan als ik de sensor stukmaak....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #52
                Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                Bon,
                Ik heb al zoveel gelezen over sensor cleaning. Heb ook al met produkten op mijn sensor gezeten (ik zal maar niet in detail gaan...), en wil nu eigenlijk wel eens die pecpad en sensorswab uitproberen. Maar waar kopen jullie die ? Zomaar bij de fotograaf om de hoek ? Of via het web ?
                Ik wil eigenlijk gewoon zaterdag een winkel binnenspringen en die dingen kopen. Waar ergens ? (omgeving Waregem, mag in de "wijde" omgeving zijn he, maar bijvoorbeeld niet Hasselt, of Leuven of zoiets...)

                Dank op voorhand.

                Groeten,

                Nat.
                natwork.be

                Comment


                • #53
                  Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  AAAAAAAAAAAAAAAARGH wat ENG!
                  Nee, alle gekheid op een boomstam.... Wat is die groene schaduw links eigenlijk?

                  Nog zoiets: als je camera uit de doos komt, kan er ook al stof op die sensor zitten dan?
                  Als die splinternieuw is (mijne 20D) dan zie ik dat zo direkt niet zitten om zo een cleaning te doen, ik huiver ervan als ik de sensor stukmaak....
                  Yep,op mijn 300D zat al stof van als die uit de doos kwam,het kan dus.......
                  Vitarake


                  Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                  Comment


                  • #54
                    Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                    Wat denken jullie van deze produkten op volgende site?

                    LINK

                    Vervolgens een link over deze produkten op luminous landscape:

                    LINK

                    Groeten!
                    Last edited by Reservoir_Dog; 2 maart 2005, 22:58.
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #55
                      Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                      "which uses its knowledge of biochip technology to advance the science of removing dust from the surface of delicate objects.

                      Attracting protein and DNA to the glass-like surface of a biochip for attachment requires special preparation of that surface.

                      Because dust has many common characteristics with DNA, our products are able to utilize that same technology."

                      na dit gelezen te hebben stel ik mij toch vragen bij die firma..
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        "which uses its knowledge of biochip technology to advance the science of removing dust from the surface of delicate objects.

                        Attracting protein and DNA to the glass-like surface of a biochip for attachment requires special preparation of that surface.

                        Because dust has many common characteristics with DNA, our products are able to utilize that same technology."

                        na dit gelezen te hebben stel ik mij toch vragen bij die firma..
                        Hmm ik niet, stof, wat is dat denk je
                        Heb altijd gedacht dat stof organisch was... kan verkeerd zijn ook natuurlijk
                        Last edited by Reservoir_Dog; 3 maart 2005, 10:06.
                        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                        Comment


                        • #57
                          Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                          Hallo,

                          Ben jullie discussie een tijdje aan het volgen.

                          Zelf heb ik een canon D60, dit toestel is dus al ongeveer 2 a 3 jaar in gebruik.
                          Het gebruik van dit toestel omvat heel dikwijls wisselen van objectieven en het schieten van zo een 300 a 400 foto's per week.
                          Ik zit gemiddeld aan zo een 50.000 foto's per jaar.

                          Nu heb ik pas voor de eerste keer mijn sensor zuiver gemaakt na ongeveer 2 jaar gebruik. Dit zonder gebruik te maken van tape of zo een sensorcleaning setje. Ik heb gewoon de haardroger uit de kast genomen, een oorstokje, een velletje (extra zacht wc-papier), 2 stukjes plakband en een flesje reiniger van de cd speler.
                          1. Het stukje wc-papier opgerold tot een stevige zwabber.
                          2. De zwabber vastgemaakt aan het oorstokje
                          3. Zwabber nat gemaakt met de reinigende vloeistof.
                          4. In één beweging over de CCD gegaan.
                          5. De restjes vloeistof en eventueel los gekomen stukjes vuil, weggeblazen met de haardroger (met de stand op koude lucht).

                          Het resultaat was zeer geslaagd, je moet vooral niet te hard duwen, en proberen met één vloeiende beweging te werken. Lukt het vanaf de eerste keer niet neem dan een nieuw stukje wc papier, want als je dikwijls hetzelfde stukje gaat gebruiken, heeft dit papier wel eens de neiging om te gaan rafelen.
                          Last edited by Peter@Mediafactor; 3 maart 2005, 13:35.
                          MVG, Peter Kleynen
                          Camera's: Canon 400D, Canon D60, Minolta SRT
                          http://www.kleynen.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter@Mediafactor
                            Hallo,

                            Ben jullie discussie een tijdje aan het volgen.

                            Zelf heb ik een canon D60, dit toestel is dus al ongeveer 2 a 3 jaar in gebruik.
                            Het gebruik van dit toestel omvat heel dikwijls wisselen van objectieven en het schieten van zo een 300 a 400 foto's per week.
                            Ik zit gemiddeld aan zo een 50.000 foto's per jaar.

                            Nu heb ik pas voor de eerste keer mijn sensor zuiver gemaakt na ongeveer 2 jaar gebruik. Dit zonder gebruik te maken van tape of zo een sensorcleaning setje. Ik heb gewoon de haardroger uit de kast genomen, een oorstokje, een velletje (extra zacht wc-papier), 2 stukjes plakband en een flesje reiniger van de cd speler.
                            1. Het stukje wc-papier opgerold tot een stevige zwabber.
                            2. De zwabber vastgemaakt aan het oorstokje
                            3. Zwabber nat gemaakt met de reinigende vloeistof.
                            4. In één beweging over de CCD gegaan.
                            5. De restjes vloeistof en eventueel los gekomen stukjes vuil, weggeblazen met de haardroger (met de stand op koude lucht).

                            Het resultaat was zeer geslaagd, je moet vooral niet te hard duwen, en proberen met één vloeiende beweging te werken. Lukt het vanaf de eerste keer niet neem dan een nieuw stukje wc papier, want als je dikwijls hetzelfde stukje gaat gebruiken, heeft dit papier wel eens de neiging om te gaan rafelen.
                            Ik heb veel respect voor iedere poster en idee maar dergelijke nonsens heb ik nog nooit gehoord sterk af te raden zelfs door een bewering van iemand die dag in dag uit 137 foto maakt jaar in jaar uit

                            Comment


                            • #59
                              Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                              Spijtig om dergelijke reactie te krijgen van een BD Lid.

                              Toch is dit verhaal in mij ogen geen nonsens, en het heeft het wel degelijk gewerkt.

                              Wat pas echte nonsens is dat je zoveel geld moet betalen voor een sensorcleaningset bij de vakhandel. Terwijl de productie kost van die dingen een heel pak lager is.

                              Natuurlijk is iedereen vrij om te beslissen wat hij met deze informatie doet, ik heb er een in iedergeval veel geld aan uitgespaard en zeker de sensor niet mee beschadigd, want die dingen zijn echt niet zo gevoelig als je ze met enige zachtheid behandeld.
                              MVG, Peter Kleynen
                              Camera's: Canon 400D, Canon D60, Minolta SRT
                              http://www.kleynen.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: Sensorcleaning, heel dringend!

                                Ik kan wel goed geloven dat je er de sensor niet mee beschadigd als je voorzichtig bent, dat wel, er zit tenslotte nog glas, maar dat er geen vezels achterblijven is wel vreemd. Ook straf om pas na 2 jaar (teveel) vuil op uw sensor te krijgen, ik heb mijn 10D nu een paar maanden en hij is al 3 keer (gratis) gekuist in de winkel.
                                Ik ga mij toch binnenkort ook maar zelf zo'n pecpad set aanschaffen denk ik, dat lijkt mij toch veiliger om mee te beginnen. En dan 100% methanol van den apotheek en een pannenschraper van den Aldi ofzo

                                Groeten,
                                Koen
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                                Comment

                                Working...
                                X