Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerst een compacte daarna een 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerst een compacte daarna een 20D

Ik wil graag eerste een kleine Canon kopen en in de loop van het jaar de 20D aanschaffen. Met het oog op die 20D vroeg ik me af (elke euro is meegenomen) welke compacte ik dan het beste kan kopen.

Ik wil kiezen uit powershot A75 A510 A85 en dan prijs/kwaliteit

Zelf dacht ik er tussen te zitten door de A510 te kopen. Of heb ik toch 10 keer meer voor die A85
    Of juist omdat ik de 20D ga kopen kan ik met een A75 voldoende doen.

Die compacte is uiteindelijk voor mijn partner als 'meeneem' camera. Graag advies omdat er toch elke keer ruim 30/40 euro verschil in zit.

Re: Eerst een compacte daarna een 20D

DIt is wel een zeer rare strategie. Hij is al wel door vele toegepast maar niet op deze manier. Velen hebben een compact gekocht om die echt goed te gebruiken. Later hebben ze dan een DSLR in handen gekregen en daardoor de zin gekregen om over te stappen.
    Je kunt bewust voor een compact kiezen of nog wat door sparen voor een DSLR. Misschien heb je voor ogen om die compact nadien aan een ander familielid door te geven(dochter, zoon, vrouw), in dat geval doe je beter om dit toestel dan direct naar hun noden af te stemmen, daar het voor jou enkel maar is om de beginfaze te leren.

Omgekeerd komt ook wel vaak voor. Mensen die een compact hebben, nadien die verkopen en op een DSLR over gaan, maar dan na een tijdje het gemak van een handig compactje missen en dit dan suplementair aan hun DSLR bij kopen om altijd op zak te hebben(je weet maar nooit) zo een beetje als de degelijke vervanger als de GSM met camera.

In ieder geval voer om eens dieper na te denken, zodat we na wat bedenkingen van je, beter kunnen aanraden wat te kopen.

Suc6

Hubert
    Last edited by hub2805; 10 februari 2005, 09:33.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik bezit een Nikon D70 en een Powershot A75, een geweldige combinatie. De A75 heeft erg veel instelmogelijkheden en produceert schitterende foto's voor een compact. Bij afdrukken op normaal formaat (10x15) is de kwaliteit heel erg goed. Bij grotere afdrukken (A4) blijft de kwalitiet goed.
      Ik had wel eerst de A75 en ben daarna overgestapt naar de D70. Ik heb nog geen minuut spijt gehad van deze aankopen.

Comment

Sorry, ik bedoel ook een DSLR...dus eerst een compact om te spelen en uiteindelijk over te dragen aan een fam lid en mezelf een DSLR 20D te kopen

Ik heb zelf namelijk een eos300 en zit vast aan kleinbeeld. wordt eens tijd dat ik overstap op digitaal vandaar

Wat Kurt25 heeft wil is dus ook. Maar dan combinatie A510 (opvolger van A75) en daarna de 20D
        Last edited by Tjie Thow; 10 februari 2005, 12:08.

Comment

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Een compacte gekocht terwijl ik binnenkort een D70 ga kopen. Mijn keuze was gevallen op de A75 vanwege de CF-kaartjes die ik dan tzt in de D70 kan gebruiken. Direct een 512je gekocht een beetje overkill voor een 3,2 cameraatje (500 plaatjes op standje hoogst & best). De A510 gebruikt een ander opslagmedium dus ik zou hier van af zien.
          Het is gewoon prettig om naast een (D)SLR iets te hebben dat je gewoon in je zak kunt stoppen.

Bijgaand plaatje afgelopen weekend geschoten (resizen heeft het geen goed gedaan):

Op een gave huid kun je niet scherpstellen
          Simpele albumpjes

Comment

Bedoel je dat het verstandiger is om een A75 te kopen ipv een A510. Alleen vanwege geheugen of zijn er ander punten waarop het beter is de A75 te kopen buiten de prijs.

Comment

Ik bepaal niet wat verstandig is. Maar voor mij was het wel de reden om een A75 te nemen en niet een ander compactje.
              Op een gave huid kun je niet scherpstellen
              Simpele albumpjes

Comment

Het wordt er niet echt makkelijker op. Ik zie nu dat er voor 10 euro meer ik een A85 kan kopen ipv een A510
                Ik denk dat de keuze op de A85 hierbij het beste is. Of niet?

Comment

Working...
                X