Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur 10D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Levensduur 10D ?

Hoeveel foto's zou je kunnen maken met een 10D, vooraleer die moet vervangen of opnieuw gereviseerd worden ?

Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Re: Levensduur 10D ?

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
    Hoeveel foto's zou je kunnen maken met een 10D, vooraleer die moet vervangen of opnieuw gereviseerd worden ?

Yvan
    De mijne is binnen geweest na 7300 klicks, maar dat was gewoon pech. Bij ETBASS vertelden ze me dat de sluiter normaal een 60à70.000 foto's moet meegaan...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

De mijna staat bijna op 8000 en geen problemen .
      http://www.dullaert.net

Comment

Yvan
        Ik denk, naargelang wat ik zo gehoord heb, dat 50000 echt een goed minimum is, maar je hebt uitschieters naar beneden en naar boven.

Comment

50.000 zou de sluiter zeker moeten kunnen halen. Nieuwe sluiter zou € 200 à € 300 kosten De rest van het apparaat zou het onder normale omstandigheden een hele tijd uit moeten kunnen houden.

Hoop ik tenminste
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

De 10D sluiter heeft een lifetime expectancy van tussen de 30000 en 50000 opnames - YMMV. Een sluiter vervangen van een 10D schijnt zo rond de 150 euro te kosten, dus ach, zo verschrikkelijk is dat ook weer niet.

Comment

Working...
            X