Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedenkingetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedenkingetje

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Raar, ik dacht nochtans dat de 300D gewaagd was aan de 10D?
    En L glas kan je toch evengoed gebruiken op de 300D?
    Mvg
    Komaan, als je de top van lens wil, ga je toch niet de goedkoopste instapbody gebruiken? En zo ja, zal het niet lang duren eer je tekortkomingen zult vaststellen.
    De 300d is niet slecht, maar nooit vergelijkbaar met de 10d, afwerking, levensduur, mogelijkheden, zoeker, en ga zo maar door.
    Op en 300d hoort eigenlijk toch geen L glas? Canon maakte speciaal de S reeks voor de "instapmodellen" gemaakt.

Mijn gedacht hé, maar de 300d heeft het niet lang gedaan bij mij.

Comment

De 300D kan evengoed L glas gebruiken als bv. de 10D of de 20D.
      Maar ik zou het niet zo direct aanraden.
      L-glas komt beter tot zijn recht op een 1D omdat je daar maar met een cropfactor van 1.3 zit, of op een fullframe 1DS.

Door de cropfactor van de CMOS gebruik je toch maar een gedeelte van het objectief; nl. het beste gedeelte.

Een 300D is zeker evenwaardig aan een 10D. Je gaat er imho geen slechtere foto's mee maken hoor !

Neen, als je dan al zou moeten kiezen, kies dan goed: ofwel een 300D ofwel een 20D. Daar ga je zeker verschil tussen zien: focus-accuratie en snelheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        Komaan, als je de top van lens wil, ga je toch niet de goedkoopste instapbody gebruiken? En zo ja, zal het niet lang duren eer je tekortkomingen zult vaststellen.
        De 300d is niet slecht, maar nooit vergelijkbaar met de 10d, afwerking, levensduur, mogelijkheden, zoeker, en ga zo maar door.
        Op en 300d hoort eigenlijk toch geen L glas? Canon maakte speciaal de S reeks voor de "instapmodellen" gemaakt.

Mijn gedacht hé, maar de 300d heeft het niet lang gedaan bij mij.
        Moet je mij eens uitleggen, rekening houdend met het feit dat de 300D en de 10D dezelfde CMOS chip gebruiken...

Ik denk niet dat AF mogelijkheden of robuustheid van de camera een impact hebben op de fotokwaliteit, en daarvoor koop je toch L lenzen. En de EF-S lenzen zijn heus niet allemaal instaplenzen...

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Jongens, jullie vatten het (weer?) niet hé? Of is het moedwillig?

Een L lens word gekocht door iemand die het beste wil. Zonder toegevingen. punt uit.
          En ik vind dat je die lijn moet doortrekken in de body. Het is een beetje het verhaal van een ferrari motor in een geit.
          Het rijd, het rijd snel, maar kom...
          En een 300d is maar een instapmodel, veel trager dan de 10d , en zeker dan de 20d. kortom, overkill, L op een 300d.
          Een 300d met een 17-85IS, mooie combinatie, maar met een 24-70L van 1500€? Zie maar dat den body niet scheurt
          Mijn gedacht he.

maar ik zal wel mis zijn, en de 10d en 20d zijn overbodige cameras.

btw, na een mogelijke upgrade van mijn 10d naar een 20d, deze middag nog eens alles getest, en ik koop in ieder geval GEEN 20d meer , nadat ik met de minolta gewerkt heb deze middag. dat is pas een camera. Ok, de lenzen zijn wel duurder, maar je hebt dan ook wel wat.

Comment

Een L lens word gekocht door iemand die het beste wil. Zonder toegevingen. punt uit.
            En ik vind dat je die lijn moet doortrekken in de body. Het is een beetje het verhaal van een ferrari motor in een geit.
            Het rijd, het rijd snel, maar kom...
            En een 300d is maar een instapmodel, veel trager dan de 10d , en zeker dan de 20d. kortom, overkill, L op een 300d.
            Een 300d met een 17-85IS, mooie combinatie, maar met een 24-70L van 1500€? Zie maar dat den body niet scheurt
            Mijn gedacht he.

maar ik zal wel mis zijn, en de 10d en 20d zijn overbodige cameras.

btw, na een mogelijke upgrade van mijn 10d naar een 20d, deze middag nog eens alles getest, en ik koop in ieder geval GEEN 20d meer , nadat ik met de minolta gewerkt heb deze middag. dat is pas een camera. Ok, de lenzen zijn wel duurder, maar je hebt dan ook wel wat.
            Is absoluut geen overkill, mensen willen maar niet begrijpen dat voor een heleboel fotografen al die toeters en bellen (inclusief snelheid) niet van belang zijn, maar beeldkwaliteit en lichtsterkte wel.

Misschien iets minder jouw idee omdat jij een bepaald soort dingen fotografeert op iedereen projecteren?

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Is absoluut geen overkill, mensen willen maar niet begrijpen dat voor een heleboel fotografen al die toeters en bellen (inclusief snelheid) niet van belang zijn, maar beeldkwaliteit en lichtsterkte wel.

Misschien iets minder jouw idee omdat jij een bepaald soort dingen fotografeert op iedereen projecteren?

sugar

Ach man, ieder zijn gedacht hé

Comment

Ach man, ieder zijn gedacht hé
                Dat was niet echt de toon in je vorige post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Dat was niet echt de toon in je vorige post

Hmm, ...toch nog niet echt begrepen dus...

Comment

Beste koop momenteel, ga voor de 20D en de Tamron, als het nieuw moet zijn.

OF ga voor een okkazie 10D (ik zou nooit de 300d kopen), veel robuuster, iets uitgebreidere mogelijkheden enz ....). Bij deze zou je zelfs nog wat extra glas, een flitser enz .... kunnen aanschaffen.

Ik kom zelf van de 10D vorig jaar, en dit is een fantastisch toestel. Eventueel hang je daar een 24-70 aan.De verhalen kloppen idd, met de 24-70 zijn er problemen geweest. Daarom dat ik men 28-70 f2.8 L houd, en niet "upgrade" naar de 24-70.

In jouw geval echter zou ik eventueel naar een 10D gaan, met grip, een Tamron 28-75 f2.8 en een teleetje. Dan kom je al een heel eind.

En neen, de 300D valt bij mij niet onder een toestel waar ik mee wil schieten, sorry. Toen ie uitkwam had ik een D30 (3MP) en een EOS D2000 (voorloper van de 1D, 2MP) en ik verkoos nog steeds die 2 oude bakken boven de 300D.

Iets hogerop zei iemand iets over de processor in de body. Bull****, met een DSLR werk je in RAW, en dan speelt die processing in de camera geen rol.

Just my 2 cents .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Iets hogerop zei iemand iets over de processor in de body. Bull****, met een DSLR werk je in RAW, en dan speelt die processing in de camera geen rol.

Just my 2 cents .....
                      Ehm, daar ben ik niet echt mee akkoord hoor.
                      Je gaat toch niet constant RAW schieten? Indien niet, dan is de processor wel degelijk belangrijk....

Maar idd, de beste kwaliteit krijg je uit RAW bestanden.

Mvg
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Glas is belangrijker, tout court.

Maar snelheid en goede prestaties op hoge ISO zijn hier niet onbelangrijk !

Ik zou gaan voor een 300D en de 24-70 ALLEEN als ik SNEL zou upgraden naar een 20D of 1D in de NABIJE toekomst.
                        De 20D lijkt me toch heel wat beter als "basis".

Groetjes
                        Lukathi
                        Groetjes

Lukathi

Comment

Je gaat toch niet constant RAW schieten? Indien niet, dan is de processor wel degelijk belangrijk....

Mvg
                          Ik schiet ALTIJD in RAW, het kost me minder moeite om een RAW af te werken dan een JPEG. Zelfs op men 10D schoot ik altijd in RAW. Zo haal je het onderste uit de kan en ga je 2x nadenken voor je doelloos foto's gaat schieten. (Kwaliteit boven kwantiteit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                            Ik schiet ALTIJD in RAW, het kost me minder moeite om een RAW af te werken dan een JPEG. Zelfs op men 10D schoot ik altijd in RAW. Zo haal je het onderste uit de kan en ga je 2x nadenken voor je doelloos foto's gaat schieten. (Kwaliteit boven kwantiteit)
                            Als die RAW snel weggeschreven wordt, dan is dat idd interessant, maar zoals het toestel dat ik heb, die c8080, dat duurt lang voordat die die raw heeft weggeschreven.

Hiermee is dit niet te doen om raw te gebruiken. Voor de rest valt beeldkwaliteit wel goed mee met dit toestel.
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Weet er nu nog iemand of die problemen met die 24-70L lens van de baan zijn?

Comment

...en niet te vergeten... het belangrijkste... dan kun je dan met recht zeggen dat je raaaaaaaaaaw schiet! En dat maakt je natuurlijk een betere fotograaf! . Just kiding guys...

Maar ehm... we dwalen af. De TS stelde: 20D met 17-85 EF-S of 300D met 24-70L/2.8. En beeldkwaliteit was 't belangrijkste. Nu wordt die beeldkwaliteit mijn inziens in dit vergelijk toch bepaald door het objectief en niet door de body; daarvoor zijn de verschillen in basis techniek te klein.

Comment

Working...
                                X