Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedenkingetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bedenkingetje

en die 18-55 lens, is die zo slecht?
    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
      Ik weet heel weinig maar ik geloof ALLES wat Otto Knap hier schrijft.

Hallo, voor de kopers van een 300D het is de moment. Hij is ongeveer 100euro gezakt bij topfoto mvg Karel V.

Ik schat dat de introductie prijs 999 euro zal zijn.

Jan.
      LOL. Ik help je hopen
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Mag ik eens vragen: De prof. body's van canon zijn (spat)waterdicht en bestand tegen serieuze omstandigheden, alsook de L-lenzen die ook (spat)waterdicht gemaakt zijn en een zeer degelijke bouwkwaliteit bezitten. Nu vraag ik mij af of Nikon ook een bepaalde lijn 'super-lenzen' heeft, zo ja: welke lettertjes staan hiervoor? En zijn de D1- en D2-body's van Nikon ook even waterdicht en stevig gebouwd?
        == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
          Mag ik eens vragen: De prof. body's van canon zijn (spat)waterdicht en bestand tegen serieuze omstandigheden, alsook de L-lenzen die ook (spat)waterdicht gemaakt zijn en een zeer degelijke bouwkwaliteit bezitten. Nu vraag ik mij af of Nikon ook een bepaalde lijn 'super-lenzen' heeft, zo ja: welke lettertjes staan hiervoor? En zijn de D1- en D2-body's van Nikon ook even waterdicht en stevig gebouwd?
          De nieuwe Nikon D2X is spatwaderdicht en ik vermoed ook de andere prof. toestellen van Nikon. Sommige lenzen van Nikon zijn spatwaterdicht maar ik vermoed niet dat er een speciale aanduiding voor is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
            en die 18-55 lens, is die zo slecht?
            Mvg
            Laat ons het even zo voorstellen:

De 24-70L kost 12 keer meer dan de 18-55.

Als je enkel rekening houdt met de kwaliteit dan is de 24-70L tot 3 x beter dan de 18-55.
            Als je rekening houdt met de prijs/kwaliteits verhouding dan is de 18-55 4 x beter dan de 24-70L.

Jan.
            Last edited by Jan_10D; 8 februari 2005, 11:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
              Kleine opmerking toch, niet alle L-lenzen zijn (spat)waterdicht... (vb. 70-200/4.0).
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

2000 EUR = 20D + Sigma 18-50 f2.8
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                  beeldkwaliteit wordt bepaald door het objectief, niet (of nauwelijiks) door de body.
                  Hmm, je bent de processor vergeten.... Die is namelijk ook ZEER belangrijk voor de fotokwaliteit.... en die zit... in de body.
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Ik zou zeker voor de 24-70 gaan, de lens is zeer belangrijk en een investering in de toekomst. Ik heb geen geloof in de S lenzen die je vast pinnen op een APS sized sensor. Als je in de toekomst de kans krijgt om een prof body op de kop te tikken met een 1.3 of een fulle frame dan sta je daar met je S mount;
                    De 24 70 daarentegen is een Top lens, ook op full frame, daar kan je niet aan misdoen.

my2cents
                    Nu, ik heb ook over het internet vanalles gelezen over die lens.
                    Naar het schijnt zijn er al velen geweest die die lens 2 a 3 keer hebben moeten wisselen omdat de Quality Control bijna onbestaande zou zijn op die lens!
                    MAW: de fotokwaliteit was slecht tot zeer slecht met die lens, pas de 3de wissel was het de goede!
                    Dit vind ik toch maar ongepast hoor met zo'n lens van die prijs!
                    Hebt u er mischien ook iets over gehoord (of gelezen)?

Mvg

Comment

Stel je voor, je hebt het budget van rond de 2000 euro.

Beeldkwaliteit is zeer belangrijk, dus dan ga je voor ofwel de:

20D met 17-85 EF-S USM

OF:

300D body met de fan-tas-tische 24-70 2.8 L lens, bij topfoto voor 1900 te verkrijgen....(om juist te zijn: 1898 euro)

Zijn maar bedenkingetjes hoor, maar wil wel eens kijken naar jullie reakties

Mvg
                      dan zou ik nog ff doorsparen en de 20D en de 24-70 2.8 L kopen
                      "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                        Ik zou zeker voor de 24-70 gaan, de lens is zeer belangrijk en een investering in de toekomst.

my2cents
                        Lenzen zijn absoluut géén investering. Het is een déél van de uitgave bij de aankoop van je fotomateriaal
                        Een investering levert geld op... tenzijn de fotograaf in kwestie er zijn beroep van wil maken is het dus geen investering

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          Lenzen zijn absoluut géén investering. Het is een déél van de uitgave bij de aankoop van je fotomateriaal
                          Een investering levert geld op... tenzijn de fotograaf in kwestie er zijn beroep van wil maken is het dus geen investering

sugar
                          als je alleen aan geld denkt klopt je verhaal.

en trouwens niet elke investering levert geld op!!
                          kijk maar in de krant naar bedrijven die over de kop zijn.
                          ik weet zeker dat daar geinvesteerd is .
                          je kunt er natuurlijk ook van uitgaan dat een negatief vermogen ook een vermogen is
                          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

Comment

Stel je voor, je hebt het budget van rond de 2000 euro.

Beeldkwaliteit is zeer belangrijk, dus dan ga je voor ofwel de:

20D met 17-85 EF-S USM

OF:

300D body met de fan-tas-tische 24-70 2.8 L lens, bij topfoto voor 1900 te verkrijgen....(om juist te zijn: 1898 euro)

Zijn maar bedenkingetjes hoor, maar wil wel eens kijken naar jullie reakties

Mvg
                            Rekening houdende met het feit dat de btw in Duitsland 16% is en hier in Belgie maar liefst 21%, dan is de prijs in Duitsland veels te hoog.

Daar moet dan makkelijk nog meer dan honderd euro afkunnen. Want voor die prijs koop je het hier overal in de Benelux.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Voor 2000€?
                              Een gebruikte 10d, een 24-70L EN een 70-200 L 4.0, moet haalbaar zijn. De 20d is wel iets beter dan de 10d, maar echt marginaal beetje dit en beetje dat, en zeker niet 2x zo goed (prijz is wel 2x bijna zo hoog)
                              De 300d zie ik je weer snel verkopen, als je echt L glas gaat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                                Voor 2000€?
                                Een gebruikte 10d..........
                                De 300d zie ik je weer snel verkopen, als je echt L glas gaat gebruiken.....
                                Raar, ik dacht nochtans dat de 300D gewaagd was aan de 10D?
                                En L glas kan je toch evengoed gebruiken op de 300D?

Mvg

Comment

Working...
                                X