Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70

Er is in de Makro nederland vanaf morgen een D70 in folder
    839E is met een 28-80mm zoomlens. Is de 18-70 zoveel beter als de 28-80? Ik wou er mij ook een aanschaffen, maar twijfel met de lens. Is nu wel goedkoop.
    Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Re: D70

Ik heb niet direct de 28-80 uitgeprobeerd maar let wel dat 28 mm moet vermenigvuldigd worden met 1,5 wat neerkomt op een traditionele lens van 42 mm. En dit is toch niet meer laag. Ik heb persoonlijk de 18mm (32 mm) lens en dit geeft voor landschaps- gebouw -of groepsfoto's toch meer mogelijkheden. Alles hangt er vanaf wat je wil fotograferen maar ik raad je toch aan om eerder de 18-70 mm te nemen. In ieder geval de D70 is een prachtig toestel.
    grt.
    X

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xeikon
      Ik heb persoonlijk de 18mm (32 mm) lens en dit geeft voor landschaps- gebouw -of groepsfoto's toch meer mogelijkheden..
      X
      De 18mm geeft 27mm omgerekend dus nog iets beter.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Denk dat ik dan toch maar wacht tot januari voor een met een 18-70 lens
        Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Comment

Die 28-80 moet je zeker niet nemen. Je mist veel te veel vanonder, en je zult het je later beklagen.
          Dus wacht maar op die 18-70, dat is een prima lensje om te beginnen.

Comment

Die 28-80 komt niet erg goed uit de berichten in vergelijking met de 18-70DX. Ik heb geen ervaring met de 28-80 maar wel met de 18-70DX. Voor het geld (als kit meegeleverd) krijg je nooit een betere lens. Snel, stil, scherp, mooi breed en speciaal gemaakt voor de D70. Met andere woorden een ideale combinatie.

Advies, ga voor de 18-70DX!

succes met je keuze.
            NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

kan ik alleen maar beamen. Vergeet de 28-80.

Ik vind het een truukje om de prijs van het geheel te minderen maar ten koste van meer dan je op het eerste zicht door hebt.

De 18-70 is veel beter en daarmee heb je tenminste een breedhoek ; anders begin je maar aan pakweg 40 mm

Comment

laat de 28-80 maar waar hij is.

koop u een mooi 18-70'ske.

Comment

Het prijsverschil tussen de 28-80 en de 18-70 (als je de lens apart koopt) is 200 Euro.

Mijn opinie : de 18-70 is dit extraatje waard. Maar dit beslist ieder voor zich natuurlijk.
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Hello,

na hier al enkele maanden te lezen, zit ik ook in de eindfase. Ik ga voor de D70.

Iedereen raadt hier die 18-70 lens aan, maar hoe zit het met die sigma lens ?

Ik zie hier volgend aanbod bij topfoto :

kon D70 + Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC voor 1148 euro.

Wat is het verschil ? Wat kan je met dergelijke lens minder of meer ?

Groeten,
                    Rufie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufie
                      Hello,

na hier al enkele maanden te lezen, zit ik ook in de eindfase. Ik ga voor de D70.

Iedereen raadt hier die 18-70 lens aan, maar hoe zit het met die sigma lens ?

Ik zie hier volgend aanbod bij topfoto :

kon D70 + Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC voor 1148 euro.

Wat is het verschil ? Wat kan je met dergelijke lens minder of meer ?

Groeten,
                      Rufie.
                      de sigma lens is geen EX lens , ik denk dat deze lens toch niet echt super is .
                      http://www.dullaert.net

Comment

Die Sigma 18-125 heeft wel een groot zoombereik, maar daar staat meestal tegenover dat de optische kwaliteit van die lens wat minder is.
                        Het is beter om de eerste keer wat meer uit te geven voor een camera met een degelijke lens. Ik heb mijn 300D ook gekocht met de kitlens, en die is ondertussen vervangen door een Sigma 18-50 f2,8 EX DG. En die lens is toch heel wat scherper dan de kitlens.

Die 18-70 van nikon schijnt dus wel heel goed te zijn, en dan moet je niet achteraf nog eens geld uitgeven om een degelijke lens te kopen.

Maar, dan moet je budget dat natuurlijk wel toelaten, en dat is iets waar je zelf over beslist .

(Mijn kitlens wordt binnenkort samen met de 300D verkocht, als ik een 20D koop. )
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Als ik het goed begrijp, is volgende set ideaal om te beginnen (groothoek + tele) voor een scherpe prijs :

Nikon D70 + Nikon 18-70mm AF-S G DX IF-ED + Nikon 70-300mm AF G + EUR 100,00 CashBack

prijs bij topfoto : 1299 waarvan je achteraf nog 100 terugkrijgt. Dus voor 1200 euro heb je twee goede lenzen erbij.

Comment

Als ik het goed begrijp, is volgende set ideaal om te beginnen (groothoek + tele) voor een scherpe prijs :

Nikon D70 + Nikon 18-70mm AF-S G DX IF-ED + Nikon 70-300mm AF G + EUR 100,00 CashBack

prijs bij topfoto : 1299 waarvan je achteraf nog 100 terugkrijgt. Dus voor 1200 euro heb je twee goede lenzen erbij.
                            De 70-300 wordt algemeen niet echt als een superlens ervaren, maar als je hier even uitrekent wat je ervoor betaalt in deze kit, dan zou ik het ook niet laten liggen. Als je natuurlijk veel in het 70-300 bereik fotografeert (maar cropfactor van anderhalf), dan is het misschien toch een reden om naar een kwalitatievere lens uit te kijken als het budget het toelaat...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Als ik nu moest kiezen (en dat heb ik al een poosje geleden gedaan), ging ik dus absoluut voor de 18-70DX. Breed en een beetje tele, 70 wordt 105. Daarnaast nam ik een Sigma 70-300 APO Super Macro II. Lens is goedkoop, dus je zult er niet gauw aan verkocht zijn. Ik heb hem bij Corné vandaan voor € 225,00. Hij is niet super lichtsterk, dus binnen moet je wat eerder flitsen en de ISO wat opschroeven, maar wees eerlijk, hoe vaak gebruik je een tele binnen. Wil je binnen wat met sport gaan doen heb je gewoon een andere lichtsterke lens nodig. Praat je meteen over een heel ander budget. Het aardige van de Sigma is dat hij van 200-300 een macro heeft, die (nogmaals voor z'n prijs) goed presteerd.
                              Hieronder twee foto's als voorbeeld, waarvan ik de foto met de 18-70DX een slechte referentie vind, maar meer om aan te tonen dat die Sigma een leuke (beginner) lens is. Foto's zijn vanaf dezelfde plek genomen.

Nikon 18-70DX
                              Sigma 70-300

succes met je aankoop
                              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Working...
                              X