Mag ik eens vragen: De prof. body's van canon zijn (spat)waterdicht en bestand tegen serieuze omstandigheden, alsook de L-lenzen die ook (spat)waterdicht gemaakt zijn en een zeer degelijke bouwkwaliteit bezitten. Nu vraag ik mij af of Nikon ook een bepaalde lijn 'super-lenzen' heeft, zo ja: welke lettertjes staan hiervoor? En zijn de D1- en D2-body's van Nikon ook even waterdicht en stevig gebouwd?
== Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==
Mag ik eens vragen: De prof. body's van canon zijn (spat)waterdicht en bestand tegen serieuze omstandigheden, alsook de L-lenzen die ook (spat)waterdicht gemaakt zijn en een zeer degelijke bouwkwaliteit bezitten. Nu vraag ik mij af of Nikon ook een bepaalde lijn 'super-lenzen' heeft, zo ja: welke lettertjes staan hiervoor? En zijn de D1- en D2-body's van Nikon ook even waterdicht en stevig gebouwd?
De nieuwe Nikon D2X is spatwaderdicht en ik vermoed ook de andere prof. toestellen van Nikon. Sommige lenzen van Nikon zijn spatwaterdicht maar ik vermoed niet dat er een speciale aanduiding voor is.
Als je enkel rekening houdt met de kwaliteit dan is de 24-70L tot 3 x beter dan de 18-55.
Als je rekening houdt met de prijs/kwaliteits verhouding dan is de 18-55 4 x beter dan de 24-70L.
Kleine opmerking toch, niet alle L-lenzen zijn (spat)waterdicht... (vb. 70-200/4.0).
Ik zou zeker voor de 24-70 gaan, de lens is zeer belangrijk en een investering in de toekomst. Ik heb geen geloof in de S lenzen die je vast pinnen op een APS sized sensor. Als je in de toekomst de kans krijgt om een prof body op de kop te tikken met een 1.3 of een fulle frame dan sta je daar met je S mount;
De 24 70 daarentegen is een Top lens, ook op full frame, daar kan je niet aan misdoen.
my2cents
Nu, ik heb ook over het internet vanalles gelezen over die lens.
Naar het schijnt zijn er al velen geweest die die lens 2 a 3 keer hebben moeten wisselen omdat de Quality Control bijna onbestaande zou zijn op die lens!
MAW: de fotokwaliteit was slecht tot zeer slecht met die lens, pas de 3de wissel was het de goede!
Dit vind ik toch maar ongepast hoor met zo'n lens van die prijs!
Hebt u er mischien ook iets over gehoord (of gelezen)?
Mvg
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Ik zou zeker voor de 24-70 gaan, de lens is zeer belangrijk en een investering in de toekomst.
my2cents
Lenzen zijn absoluut géén investering. Het is een déél van de uitgave bij de aankoop van je fotomateriaal
Een investering levert geld op... tenzijn de fotograaf in kwestie er zijn beroep van wil maken is het dus geen investering
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Lenzen zijn absoluut géén investering. Het is een déél van de uitgave bij de aankoop van je fotomateriaal
Een investering levert geld op... tenzijn de fotograaf in kwestie er zijn beroep van wil maken is het dus geen investering
sugar
als je alleen aan geld denkt klopt je verhaal.
en trouwens niet elke investering levert geld op!!
kijk maar in de krant naar bedrijven die over de kop zijn.
ik weet zeker dat daar geinvesteerd is .
je kunt er natuurlijk ook van uitgaan dat een negatief vermogen ook een vermogen is
Voor 2000€?
Een gebruikte 10d, een 24-70L EN een 70-200 L 4.0, moet haalbaar zijn. De 20d is wel iets beter dan de 10d, maar echt marginaal beetje dit en beetje dat, en zeker niet 2x zo goed (prijz is wel 2x bijna zo hoog)
De 300d zie ik je weer snel verkopen, als je echt L glas gaat gebruiken.
Comment