Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bedenkingetje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bedenkingetje

Stel je voor, je hebt het budget van rond de 2000 euro.

Beeldkwaliteit is zeer belangrijk, dus dan ga je voor ofwel de:

20D met 17-85 EF-S USM

OF:

300D body met de fan-tas-tische 24-70 2.8 L lens, bij topfoto voor 1900 te verkrijgen....(om juist te zijn: 1898 euro)

Zijn maar bedenkingetjes hoor, maar wil wel eens kijken naar jullie reakties

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: Bedenkingetje

Ik zou in elk geval voor de 20D gaan.
    En er misschien de 28-135 bijkopen: niet extreem duur en toch een vrij goede all-round lens.
    Later kan je die 28-135 wellicht gemakkelijk verkopen ( = dé beginnerslens bij uitstek) en dan upgraden naar L-glas.

Comment

IK zou gaan voor de 300D met de betere lens. Met deze combinatie zal je in veel meer mogelijkheden (slechte lichtomstandigheden) betere foto's nemen dan met een camera die iets geavanceerder is met een minder goede lens.
      Maar dat is maar de mening van een Nikon gebruiker.

Comment

300D met 24-70. Die 300D kun je na een jaartje wellicht vervangen als je dat nodig mocht vinden, maar de 24-70 is een dijk van een objectief waar je rustig je verdere fotoleven mee toe kan . De beeldkwaliteit wordt bepaald door het objectief, niet (of nauwelijiks) door de body.

Comment

Als snelheid voor jou belangrijk is, koop dan een 20D, die is veel sneller dan een 300D (opstarten, scherpstellen, wegschrijven van de foto's).
          Maar als dat niet zo'n grote rol speelt, dan is een (eventueel tweedehands) 300D ook geen slechte keuze. Een goede lens is ook heel belangrijk op een digitale reflex, en die is achteraf ook bruikbaar op een nieuwe body.

Die 17-85 is natuurlijk geen "L" lens, maar op een 20D is die eigenlijk bruikbaarder dan een 24-70 (die te weinig breedhoek heeft). Een 24-70 zal dan natuurlijk wel scherper zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Mijn eerste reaktie zou zijn: De 300D + 24-70L.
            Hiermee verkrijg je inderdaad een zo goed als perfecte beeldkwaliteit.

Maar daarna komt de vraag: hoeveel keer heb je deze perfecte beeldkwaliteit echt nodig ?
            - Niet om fotos in een web album te plaatsen.
            - Niet om 900x600 pixel fotos op BD te plaatsen.
            - Niet om foto afdrukken van 10 x 15 cm te maken.

En als je dan bedenkt dat de 20D razendsnel is, een perfecte autofocus heeft en nog bruikbare fotos aflevert op ISO1600,
            en dat de 17-85 IS een equivalent zoom bereik oplevert van 28 mm tot 130 mm met beeldstabilisatie, is het antwoord op deze vraag dan nog zo eenvoudig ?

Gelukkig heb IK geen budget van 2000 euro.

Jan.

Comment

Met 2000€...kocht ik de D70 met wat goed glas....
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Koop de 20D en de Tamron 28-75 DI Lens , dan heb je een goeie en nieuwe camera en een toplens die bijna even goed is als de 24-70L van canon en heb je nog 300€ over van je budget , Als je dan nog is 350€ hebt bijgespaard kan je nog een 70-200L 4 kopen en heb je topmateriaal in huis

Groetjes Rudi

Comment

300D met 24-70. Die body is over een jaar weer achterhaald, die lens heb je over 20 jaar nog
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                    300D met 24-70. Die body is over een jaar weer achterhaald, die lens heb je over 20 jaar nog
                    En ik dacht dat er binnen exact twee weken een opvolger voor de 300D zou aangekondigd worden.

Moeten we nu nog een jaar wachten ?

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      En ik dacht dat er binnen exact twee weken een opvolger voor de 300D zou aangekondigd worden.

Moeten we nu nog een jaar wachten ?

Jan.
                      Weet jij iets wat wij niet weten Officieel weten we namelijk nog niets

Een jaar is wat lang , maar een aankondiging over twee weken betekent pas in het voorjaar leverbaar en of je het dan red met die 2000 euro
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik zou zeker voor de 24-70 gaan, de lens is zeer belangrijk en een investering in de toekomst. Ik heb geen geloof in de S lenzen die je vast pinnen op een APS sized sensor. Als je in de toekomst de kans krijgt om een prof body op de kop te tikken met een 1.3 of een fulle frame dan sta je daar met je S mount;
                        De 24 70 daarentegen is een Top lens, ook op full frame, daar kan je niet aan misdoen.

my2cents
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                          Koop de 20D en de Tamron 28-75 DI Lens , dan heb je een goeie en nieuwe camera en een toplens die bijna even goed is als de 24-70L van canon en heb je nog 300€ over van je budget , Als je dan nog is 350€ hebt bijgespaard kan je nog een 70-200L 4 kopen en heb je topmateriaal in huis

Groetjes Rudi
                          Ik zou ongeveer hetzelfde doen. Behalve dan die 200 mm lens, ik zou mij daarmee 2 cf-kaartjes kopen van 1 gig. En een hoesje voor de camera met kitlens.
                          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                            Weet jij iets wat wij niet weten Officieel weten we namelijk nog niets

Een jaar is wat lang , maar een aankondiging over twee weken betekent pas in het voorjaar leverbaar en of je het dan red met die 2000 euro
                            Ik weet heel weinig maar ik geloof ALLES wat Otto Knap hier schrijft.

Hallo, voor de kopers van een 300D het is de moment. Hij is ongeveer 100euro gezakt bij topfoto mvg Karel V.

Ik schat dat de introductie prijs 999 euro zal zijn.

Jan.

Comment

2000 euro?

1000€ naar dslr en 1000€ naar de lens, zeker weten!
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                              X