Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand even helpen met deze termen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan iemand even helpen met deze termen?

Mijn voorlopige keuze voor een nieuwe digitale camera is gevallen op de Casio ex-p700. Geen bekende camera op dit forum heb ik al gemerkt. Daar vraag ik dus niets meer over .

In deze preview staan enkele met rood aangeduide punten (minpunten neem ik aan dus) over de camera. http://www.dpreview.com/reviews/canong6/page16.asp

Ik begrijp echter niet wat ze net betekenen.
    Deze punten zijn negatief voor de camera:
    RAW : no
    LCD: 2.0" Fixed 115,000 pixels
    Noise red.: strong (geluid dat camera maakt?)
    Vignetting: higher

Als jullie deze preview zien, welke van de 5 camera's zouden jullie dan nemen?

Bedankt!

Re: Kan iemand even helpen met deze termen?

RAW: no
    Dat wil zeggen dat de foto's niet in RAW kunnen opgeslagen worden. Het zal alleen jpeg zijn. RAW is een foto die niet door de camera is bewerkt, en er zit ook geen compressie op, waardoor het een vrij groot bestand is. Alls bewerkingen moeten dus achteraf gebeuren.

LCD 2", 115.000 pixels
    Het LCD-schermpje is 2" (= ongeveer 5cm diagonaal), en er zijn 115.000 beeldpuntjes.
    Fixed = vast, dus niet te verdraaien zoals bij sommige toestellen wel het geval is.

Noise reduction
    Bij hogere iso-waardes geven de meeste camera's ruis (noise) op de foto (is te vergelijken met korrel op een analoge foto). Bij Noise Reduction gaat de camera zelf de ruis al voor een deel wegwerken.
    Bij een te sterke Noise Reduction zal de foto scherpte verliezen.

Vignetting
    Komt voor bij camera's met een minder goede lens. Dat wil zeggen dat de hoeken van de foto iets donkerder zijn. Meestal komt dat alleen voor als de camera in breedhoek gebruikt wordt, met het diafragma volledig open.
    Last edited by Black B@ndit; 22 januari 2005, 14:51.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ~Tine~
      Mijn voorlopige keuze voor een nieuwe digitale camera is gevallen op de Casio ex-p700. Geen bekende camera op dit forum heb ik al gemerkt. Daar vraag ik dus niets meer over .

In deze preview staan enkele met rood aangeduide punten (minpunten neem ik aan dus) over de camera. http://www.dpreview.com/reviews/canong6/page16.asp

Ik begrijp echter niet wat ze net betekenen.
      Deze punten zijn negatief voor de camera:
      RAW : no
      LCD: 2.0" Fixed 115,000 pixels
      Noise red.: strong (geluid dat camera maakt?)
      Vignetting: higher

Als jullie deze preview zien, welke van de 5 camera's zouden jullie dan nemen?

Bedankt!
      hangt er echt van af wat je er mee wil doen.
      Persoonlijk (ik ben een CANON mens) zou ik voor de G6 gaan. Ik heb een G3 gehad en was er ZEER tevreden van! (nu heb ik deze verkocht)

Wat je ook kan is naar een A80 gaan (ook een canon). Een leuke kleine camera voor een leuke prijs.

Waarom G6 ?
      -> Je kan ook in RAW schieten (dit wil zeggen : zonder compressie) om achteraf nog nabewerkigen te doen
      -> Het schermpje kan in alle mogelijke hoeken gezet worden (echt héél handig)
      -> F2.0 F3.0 : Leuke lichtsterke lens!
      -> Je kan er ook alles manueel bedienen
      -> gebruikt compact flash kaarten : lekker goedkoop

Zoals je al merkt : ik ben een canon-man
      Much to learn I still have!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        LCD 2", 115.000 pixels
        Het LCD-schermpje is 2" (= ongeveer 5cm diagonaal), en er zijn 115.000 beeldpuntjes.
        Fixed = vast, dus niet te verdraaien zoals bij sommige toestellen wel het geval is.
        Ok bedankt! Zijn dit volgens jouw echt storende nadelen?

Maar waarom is het LCD een nadeel? Te weinig pixels? Dat zou me in ieder geval niet zo storen, als de foto's maar ok zijn .

Comment

Maar waarom is het LCD een nadeel? Te weinig pixels? Dat zou me in ieder geval niet zo storen, als de foto's maar ok zijn .
          Een draaibaar scherm kan handig zijn om bijvoorbeeld foto's te maken van iets dat dicht tegen de grond staat of ligt, dan moet je niet plat op de grond gaan liggen om de foto te maken .

Een schermpje met minder pixels maakt het ook wat moeilijker om de scherpte van de foto te beoordelen. Maar dat gaat achteraf toch altijd veel beter op je pc.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Je gaat gewoon iets minder resolutie hebben op het schermpje dan op dat van de andere toestellen in de vergelijking. Maar of je dat nu in the field gaat merken dat is een andere vraag

Het LCD staat in het rood omdat het de minste pixels heeft van allemaal, het LCD dient wel enkel om de foto's te bekijken op het toestel zelf. Op je foto's zelf heeft dit dus geen effect

[edit]
            black bandit is snel!
            [/edit]
            Much to learn I still have!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy
              hangt er echt van af wat je er mee wil doen.
              Persoonlijk (ik ben een CANON mens) zou ik voor de G6 gaan. Ik heb een G3 gehad en was er ZEER tevreden van! (nu heb ik deze verkocht)

Wat je ook kan is naar een A80 gaan (ook een canon). Een leuke kleine camera voor een leuke prijs.

Waarom G6 ?
              -> Je kan ook in RAW schieten (dit wil zeggen : zonder compressie) om achteraf nog nabewerkigen te doen
              -> Het schermpje kan in alle mogelijke hoeken gezet worden (echt héél handig)
              -> F2.0 F3.0 : Leuke lichtsterke lens!
              -> Je kan er ook alles manueel bedienen
              -> gebruikt compact flash kaarten : lekker goedkoop

Zoals je al merkt : ik ben een canon-man
              Ik heb ze idd al allemaal bekeken. Ook de Canon, maar die kost dan toch weer wat meer (niet zoveel) en ik vraag me af of het het prijsverschil waard is. Ook is de Canon weer wat zwaarder en groter (wat voor mij ook een nadeel is, want ik wil nog liefst een zo compact mogelijk camera). Ook blijkt de Casio heel snel te zijn (sneller dan de Canon) en dat staat me ook wel aan .
              Naar de Sony DSC-V3 ben ik ook aan het kijken geweest, maar die is helemaal "groot". En dat is voor sommige mensen mss een dom bijpuntje, maar voor mij een serieus nadeel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy
                Je gaat gewoon iets minder resolutie hebben op het schermpje dan op dat van de andere toestellen in de vergelijking. Maar of je dat nu in the field gaat merken dat is een andere vraag

Het LCD staat in het rood omdat het de minste pixels heeft van allemaal, het LCD dient wel enkel om de foto's te bekijken op het toestel zelf. Op je foto's zelf heeft dit dus geen effect

[edit]
                black bandit is snel!
                [/edit]
                Idd, dat punt soort me dus ook het minst!

Bedankt voor de hulp .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                  Een draaibaar scherm kan handig zijn om bijvoorbeeld foto's te maken van iets dat dicht tegen de grond staat of ligt, dan moet je niet plat op de grond gaan liggen om de foto te maken .

Een schermpje met minder pixels maakt het ook wat moeilijker om de scherpte van de foto te beoordelen. Maar dat gaat achteraf toch altijd veel beter op je pc.
                  Ok thx! Tot nu vind ik het niet erg om plat op de grond te liggen. Gebeurt wel vaak als ik dieren fotografeer . Maar ik ga er nog eens over denken.

Comment

Working...
                  X