Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 of de S2Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 of de S2Pro

Hallo kan iemand me vertellen welke camera er beter is , het gaat mij erom de kwaliteit van de foto`s direkt uit de camera en het gebruiksgemak, het gaat mij niet om het aantal foto`s per seconde en zo
    Ik heb namelijk foto`s gezien uit een S2 Pro en die zien er wel zeer goed uit

Hoor van jullie
    Last edited by Bart1961; 22 januari 2005, 09:14.

Re: D70 of de S2Pro

beide camera's zijn goed. Voor het zelfde geld koop je echter een nieuwe D70 tov een 2dehands S2.
    het S2 batterijgebruik vond ik lastig , maar velen vinden het een voordeel.
    Het voordeel van de S2 vond ik 100iso en elke oude nikonflitser (+sb29s) geeft gewoon TTL. Bij de D70 moet je toch een moderne flitser aanschaffen.
    De software van nikon is veel gebruiksvriendelijker en beter dan die van fuji.
    Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Ik zit momenteel met dezelfde vraag... via zoektochten op het net, praten met eigenaars, vergelijken van foto's e.d. ben ik tot de conclusie gekomen dat de S2 foto's maakt die ik veel mooier vind (minder "digitaal"). Op quasi elke ander vlak (snelheid, batterijen e.d.) is de D70 echter beter. Ik zou dus ook wel een S2 lusten, want de uiteindelijke beeldkwaliteit is wat voor mij telt, maar kan het voor mezelf niet verantwoorden om voor een oude okkasie even veel geld uit te geven (en meestal zelfs meer) dan voor een nieuwe D70. Bovendien hebben de S2's meestal een zwaar en professioneel leven achter de rug - als je er één tegen komt, vermijd dan best de serienummers die beginnen met 31 en 32 want naar verluidt zitten daar relatief veel tussen met sensor problemen.
      Veel succes, kris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
        beide camera's zijn goed. Voor het zelfde geld koop je echter een nieuwe D70 tov een 2dehands S2.
        het S2 batterijgebruik vond ik lastig , maar velen vinden het een voordeel.
        Het voordeel van de S2 vond ik 100iso en elke oude nikonflitser (+sb29s) geeft gewoon TTL. Bij de D70 moet je toch een moderne flitser aanschaffen.
        De software van nikon is veel gebruiksvriendelijker en beter dan die van fuji.
        Edwin
        smartpics,

Mag ik even moeilijk doen
        Mijn zeer oude Nikon SB20 flitser doet het met de D70....
        (ik heb beide)

Heb je ooit de software "Exif Extractor" van Fuji gebruikt?
        Die "trekt" dus jpeg's uit de raf-files. (raf=raw)
        En die jpg' s zien er zeer goed uit

Zonder grondige studie blijft elke software moeilijk en wellicht ook
        niet-gebruiksvriendelijk.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hallo Theo, zo moeilijk doe je niet hoor...
          De fuji software ken ik wel, maar wat ik wilde aangeven is dat hij minder gebruiksvriendelijk is dan de nikon software.
          Met name bedoelde ik dan de vergelijking tussen hyper utility en capture4.
          Maar ook bij de viewers zijn grote verschillen. Wat ik bij nikonviewer heerlijk vind is dat je achteraf zelfs kan zien bv met welke lens de foto is genomen.
          Geen vraagtekens dus of het nu de 80-400VR was of de sigma 400mm bv.
          Uiteraard is met beide software een goed resultaat te verkrijgen.

Wat de SB20 aangaat, wat ik bedoelde was dat je met een "oude" SB flitser geen TTL hebt bij de D70 (en ook de D100 al). Bij de fuji verkrijgt men wel TTL. Dit was voor mij destijds belangrijk ivm mijn SB29 macroflitser. Op de fuji werkt die een stuk handiger als op m'n nikon... Overigens lijdt mijn SB-20 ook nog steeds een flitsend leven
          groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Working...
          X