Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflex camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• reflex camera

sinds kort ben ik met digitale reflex begonnen na jaren een kleine digitale cam gebruikt te hebben. ik ben dus gewoon om gewoon automatish te fotograferen.
    natuurlijk wil ik nunwel wat meer proberen. van het volledig manuele blijf ik voorlopig af maar kan iemand mij in het kort vertellen wanneer ik nu juist positie P-A-S gebruik. zo kan ik snel beginnen knutselen.

met dank

Edit Mod Hanske : Topic leek me beter op zijn plaats in Camera's en Accessoires.
    Last edited by Hanske; 22 januari 2005, 15:26.

Re: reflex camera

S = priority shutter=sluitertijdvoorkeur (hier kies je hoe lang je CCD moet belicht worden (korter is beter voor als je beweegt of je onderwerp ook, langer heb je al een statief nodig, van ong 1/60s)

A=diafragmavoorkeur (hier kies je de opening van je diafragma (hoe groter de opening (bv. 2,8) hoe korter je sluitertijd, en meer onscherpte in de achtergrond, hoe kleiner (bv.22) hoe meer scherpte.
    Last edited by mediafotograaf; 22 januari 2005, 11:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
      P = priority shutter=sluitertijdvoorkeur (hier kies je hoe lang je CCD moet belicht worden (korter is beter voor als je beweegt of je onderwerp ook, langer heb je al een statief nodig, van ong 1/60s)
      Je hebt het hier wel over de S mode(shutter priority). De P mode is program mode, die bijna hetzelfde is als Auto mode maar je hebt wel alle menu mogelijkheden ter beschikking. Zo kun je in Auto mode niet ingrijpen en in P mode, door middel van D.V.P. (Digital Vari Program) gemakkelijk de parameters wijzigen, waarbij hij telkens, in de mate van het mogelijke, de andere paramters aanpast aan de wijzigingen.
      Als je zoveel mogelijk automatisch wil doen en toch nog de foto wil beinvloeden, is dit de mode om te gebruiken, niet de Auto mode.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

vergissen is menselijk hé
        Direct aangepast.
        Last edited by mediafotograaf; 22 januari 2005, 11:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          vergissen is menselijk hé
          Direct aangepast.
          Yep, kan gebeuren

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
          X