Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S5500-Konica minolta Z3-Kodak Z740-Canon S1 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S5500-Konica minolta Z3-Kodak Z740-Canon S1 IS

Hallo,

Ik geraak er niet uit bij mijn beslissing voor nieuwe digi:
    Ik kan niet kiezen tussen de Fuji S5500 - Konica Minolta Z3 of wachten op de nieuwe Kodak Easyshare Z740. Nu hoorde ik net over de Canon powershot S1 IS . Is dat dan misschien wel iets??

Ik zou de digi vooral gebruiken om paarden te fotograferen: zoals jumpings, dressuur..... Dus een goeie zoom is gewenst en eentje die bij bewegende beelden bij zoom nog goede resultaten brengt.

De Fuji is al geen al te nieuw modelletje meer, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het geen goeie is, maar die XD kaartjes houden me ook wel wat tegen, omdat ik SD kaartjes heb liggen.

De Konica: las ik geen al te goeie testresultaten: die anti shock zou niet echt werken wanneer je de zoom gebruikt...........

En ja nu zag ik dat volgende maand Kodak de nieuwe Easyshare uitbrengt Z740.
    Hmmmm moeilijk moeilijk..

Of toch de Canon Powershot S1 IS

Iemand die kan helpen bij men beslissing?

Dank u.
    Last edited by fruktiz; 13 januari 2005, 04:35. Reden: Canon powershot S1 IS was er og niet bij

Re: Fuji S5500-Konica minolta Z3-Kodak Z740-Canon S1 IS

fruktiz,

De anti shock werkt perfect bij lange brandpuntsafstand.
    AS dient om het bibberen van de fotograaf te compenseren, niet om het paard stil te houden.

Ik veronderstel dat veel van je foto's binnen gaan genomen worden. Een extra cobra zal dan noodzakelijk zijn. Zonder extra flits zal je niet veel geslaagde foto's hebben. (Verdragen paarden wel flitsen?).

Enkel bij Minolta en Canon kan je zulke performante flitsen vinden. Niet alleen bij deze merken zelf, maar ook bij Sigma en Metz. Reken maar op een verdubbeling van je budget bij Canon. Minolta heeft een zeer goed HSD3600 aan 199€.
    Ik heb zelf de iets krachtiger HSD 5600. Als ik deze flits op de Z3 monteer kan ik zeer lage ruis foto's nemen aan 50 en 100 ISO
    Ik denk dat de Fuji en de Kodak die je aanhaald geen extra flits kunnen monteren.

Inderdaad de XD kaartjes zijn al een goede reden om een toestel niet te kopen.

Uit de testen komt dat de Canon S1 qua beeldkwaliteit het even goed doet als de Minolta Z3 (die 1Mp meer heeft). In de praktijk betekent dit dat je tot 15 x 20 foto's niets merkt van de beperkingen van bijde CCD's.

Om je even helemaal het noorden kwijt te laten spelen, nog even het volgende. Alle digitale compacts hebben een aanzienlijke shutterlag (vertraging tussen het moment dat je op het knopje drukt en het moment dat de foto genomen wordt). Voor dressuur is dat zo geen probleem, maar bij een jumping zal je paard al over de hindernis zijn. Anticiperen is de boodschap bij dit toch dure speelgoed.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door satpet
      *KNIP*

Inderdaad de XD kaartjes zijn al een goede reden om een toestel niet te kopen.

*KNIP*
      Waarom is dat al een goede rede ???

Groeten,
      Dirk
      Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

Comment

De foto's zullen vooral buiten gemaakt worden hoor, dus flits is geen zo'n probleem.

Twijfel nu nog tussen de Canon en de Konica

En ja zal de nieuwe Kodak easyshare Z740 nog altijd minder zijn van kwaliteit dan de Canon S1IS en Konica Z3?

Comment

tracht er zeker eentje met een goede burst mode te nemen
          is zeer nuttig
          ook een zo hoog mogelijke ISO als je eens binnen wil werken
          met een Pana op ISO 4OO niet te doen, heb het geprobeerd.
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...
          X