Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

andere lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• andere lens

heel tevreden over wat ik nu heb, de kit van de EOS/300D.maar welke volgt hier op, bedoel dus een betere.ben straks jarig en krijg mischien een lens.maar welke moet ik vragen,wel een die iets beter is dan de kit,maar ook weer niet te gek in prijs natuurlijk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: andere lens

Sja... een lens... da's lekker uitgebreid zo'n vraag . Even zonder gekheid, wat heb je ongeveer in gedachten? Groothoek? Of misschien juist tele? Zoom of vast brandpunt?

Comment

Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF).
      Wordt bijna gelijkwaardig geschat aan de 28-70 mm f/2.8 L lens van Canon.
      En echt duur is deze niet.

Jo
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Welke richting wil je uit?
        Wil je een groter zoombereik, of een lichtsterkere lens om de kitlens te vervangen?

Als vervanger van de kitlens ben ik erg tevreden over mijn Sigma 18-50 f2,8 EX DC. Tot nu toe had ik die nog niet echt veel gebruikt, maar na de foto's van de kerstboomverbranding (te bekijken in mijn fotopic-album) vorige zaterdag was ik toch aangenaam verrast over de scherpte, zelfs met het diafragma helemaal open. De foto's in dat album zijn allemaal op f2,8 en f4 gemaakt, en afwisselend iso 400 en 800. De flitsfoto's met de camera op M, f4,0 1/80sec iso 400 en zonder flits, camera op AV f2,8 iso 800 (voor sommige foto's ben ik hiervan wel afgeweken, de EXIF is bij fotopic ook te bekijken, klik onder de foto op "Image Info"). Vorig jaar heb ik voor die foto's mijn 28-135 IS gebruikt, en nu waren de foto's veel scherper .
        De winterfoto's van deze "winter " heb ik ook met die lens gemaakt, en die zijn ook heel scherp.

(Door de extra resize van Fotopic zijn de foto's daar wel iets minder scherp .)

Maar die 28-135 is ook heel bruikbaar door het grotere zoombereik, en de beeldstabilisatie zorgt er ook voor dat je foto's met een wat langere sluitertijd kan maken zonder statief.
        Last edited by Black B@ndit; 12 januari 2005, 20:12.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Tja Bouk, kan BB bijtreden hoor
          Heb deze lens ook en is prima all-rounder voor een (h)eerlijke prijs
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

ok, bedankt, ging om een lichtsterkere lens, want ik vind de kit te donker over het algemeen.is wel op te lossen door een andere instelling, maar dat gaat een beetje tegen mijn analoge gedachten in, in mijn analoge tijd had ik geen eens een metertje nodig, wist het wel uit mijn hoofd op de duur, maar met de kit is alles veel anders.dus daarom een gevoeliger lens volgens mij.maar die 18-50 lijkt mij wel wat.wil dus geen grotere zoom hoor.nogmaals bedankt en jullie horen het nog wel, duurt gelukkig niet zo lang meer(mijn verjaardag).
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog vijf keer slapen, Bouk
              Is this the real life? Is this just fantasy?
              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF).
                Wordt bijna gelijkwaardig geschat aan de 28-70 mm f/2.8 L lens van Canon.
                En echt duur is deze niet.

Jo
                Staat hoog op mijn verlanglijstje als eerst volgende aankoop, top all rounder en vergeleken met de 28-135 IS stukken beter, lees véél scherper.
                Al mag de Canon dan nog over IS beschikken, weegt niet op tegen de F2.8 van de Tamron, en de prijs bij ac-Foto is wel echt te gek dat ik em één dezers ga bestellen.
                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Argh, elke keer ik een topic als deze lees twijfel ik weer waar ik voor moet beginnen sparen.
                  Gisteren nog besloten dat het de 28-135 IS USM zou worden, nu lees ik weer dat de Sigma scherper is
                  Is het verschil dan zo gigantisch groot? De prijs is ongeveer gelijk heb ik de indruk, alleen dat de Canon wat meer zoom geeft.
                  Ter indicatie : ik ben over het algemeen nog best tevreden over de resultaten die mijn kit-lenzen geven, alleen de 75-300 wordt merkbaar soft boven de 250mm.
                  Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

Comment

Ben ook al een tijdje aan het kijken om nog een extra lens aan te schaffen, en was ook op de 28-135 IS USM uitgekomen, maar nu ik dit weer lees in deze Thread, twijfel ik sterk om toch de Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) te nemen..

Oorspronkelijk geplaatst door ChiChiWaWa
                    Argh, elke keer ik een topic als deze lees twijfel ik weer waar ik voor moet beginnen sparen.
                    Gisteren nog besloten dat het de 28-135 IS USM zou worden, nu lees ik weer dat de Sigma scherper is
                    Is het verschil dan zo gigantisch groot? De prijs is ongeveer gelijk heb ik de indruk, alleen dat de Canon wat meer zoom geeft.
                    Ter indicatie : ik ben over het algemeen nog best tevreden over de resultaten die mijn kit-lenzen geven, alleen de 75-300 wordt merkbaar soft boven de 250mm.
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Wel je moet naar je eigen gebruik kijken maar ik denk dat jullie de 17-85 IS teveel vergeten. Deze lens is veruit de handigste kwa bereik. Een lens die begint op 28mm is gewoonweg niet wijd genoeg. Nu ja misschien heb je het nooit nodig maar 10mm groothoek meer is een wereld van verschil. En een lens die stopt op +-50 mm is niet tele genoeg. Nu als je F2.8 nodig hebt om actie te bevriezen of de DOF moet je wel voor zo een lens gaan maar anders compenseert de IS van deze lens ruim het verschil.

Hoe het zit met de scherpte enz van deze lens kan ik enkel vgl met 28-135 en daar scoort ie beter. Of de andere beter zijn ik zou het niet weten en ik heb nog geen vgl testen gezien ook niet. In elk geval scoort ie volgens mij niet slecht maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie daarover denken.

Comment

Als ik naar mijn eigen gebruik kijk, dan merk ik dat ik voornamelijk de 28-90 momenteel als basislens op mijn toestel heb zitten. Heb ik een keer wat meer groothoek nodig, dan gebruik ik de kitlens.
                        Maar ik heb met de 28-90 net iets te vaak dat ik de 75-300 er op moet zetten omdat de 90mm net te kort schiet.
                        Ik zoek dus een goede basis-lens die voor de meeste situaties kan blijven zitten,.
                        De 17-85 IS? Ik denk dat ik vaker dat beetje zoom ga missen, dan dat ik blij ga zijn met de groothoek.
                        Scherpte? Tja, wat ik al zei, ik vind mijn huidige lenzen best goed. Uiteraard kan beter, maar dat betaal je dan ook, en het blijft voor mij nog gewoon een hobby dus moet het nog wat betaalbaar blijven ook.
                        Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

Comment

Die 17-85 IS is natuurlijk ook een goede keuze, het bereik is op een 300D of 20D volgens mij veel interessanter dan een 28-135. Als ik binnen foto's maak, dan gebruik ik zelden mijn 28-135, omdat die 28mm dan meestal veel te lang is.
                          Die 17-85 is ook niet zo heel veel duurder dan een Sigma 18-50 f2,8 EX DC.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Voor zover mijn mening - als beginneling - iets waard is:
                            Ik heb sinds Kerst de Tamron 28-75 XR DI enz ... Daarvoor gebruikte ik meest mijn Canon 28-135 IS ... Zelfs een beginneling als ik ziet dat de Tamron echt veel scherper is (tot onvrede van 't vrouwke ... die rimpels hé )
                            Als je denkt die eerste 10 mm te kunnen missen zou ik niet twijfelen en voor de Tamron gaan !!

Good luck
                            Erik
                            www.dedycker.be

Comment

Ik zelf heb een Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM waar ik zeer over te spreken ben, maar ik kijk regelmatig op deze site: http://www.photozone.de/bindex2.html
                              daar kun je vergelijkingen zien van een hoop lensen.
                              Misschien dat je hier wat aan hebt
                              gr.
                              Johno
                              Canon 20D EF 24-85/3.5-4.5 USM EF 70-200/2.8 L USM IS externe flitser Canon 380EX

Comment

Working...
                              X