Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
omdat de EOS/300D behoorlijk traag is met overzetten naar de pc, denk ik over een cartreader te kopen, maar is het niet nadelig voor het kaartje, of de camera steeds het kaartje erin en uit te halen.(slijtage)
grt,bouk.
Ik gebruik al van in het begin een cardreader, en heb nog geen problemen gehad met CF-kaartjes/kaartlezer/camera.
Als je het kaartje altijd voorzichtig op zijn plaats drukt, zonder dat scheef te duwen, dan zal je niet snel last hebben van slijtage.
Een 300D zonder kaartlezer, dat is eigenlijk niet te doen. Veel te traag .
let wel op hé koop een cardreader die USB 2 ondersteund, er zijn er nog in omloop met USB 1 en zie na dat je PC ook USB 2 ondersteund anders en kaartje bijsteken.
Ik gebruik al bijna 2 jaar een cardreader die USB 2 ondersteund.
Eén jaar met mijn Sony F-717 en nu bijna één jaar met mijn Canon 10D.
Ik heb pracktisch nooit het via het toestel zelf gedaan.
Nooit heeft dat problemen opgeleverd die cardreader,je moet altijd voorzichtig blijven hé.
let wel op hé koop een cardreader die USB 2 ondersteund, er zijn er nog in omloop met USB 1 en zie na dat je PC ook USB 2 ondersteund anders en kaartje bijsteken.
weet niet precies wat je bedoeld, maar op mijn pc heeft twee usb ingangen, of zit ik er helemaal naast.
grt,bouk.
weet niet precies wat je bedoeld, maar op mijn pc heeft twee usb ingangen, of zit ik er helemaal naast.
grt,bouk.
Hi Bouk,
USB 1.0 is de oude USB standaard die een veel lagere doorvoersnelheid heeft als de nieuwe 2.0 standaard. Precieze cijfers weet ik niet. Of je PC USB 2.0 ondersteunt kun je nagaan bij de documentatie die bij je PC geleverd is. HEb je alleen USB 1.0 of 1.1 , maar wel nog een PCI slot vrij dan kun je daar een PCI kaart kopen met USB 2.0 poorten. Dan nog een USB 2.0 card reader en klaar is kees.
Kan wel zeggen dat je het verschil merkt. Op mijn HP printer zit ook een cardreader, echter deze was maar USB 1. Heb voor het overbrengen van de foto's van de D70 een Cardreader met USB 2.0 gekocht en het inlezen gaat nu veel sneller.
Greetz
Bryan
Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is
Als je PC 2x usb heeft en enkele jaren oud is , is het wschl USB1.
Dit belet je niet:
a) om toch een USB2 cardreader aan te sluiten (het ding zal misschien zeggen dat het sneller is dan de poort)
b) om een USB2 aansluiting in je PC te monteren, dan
gaat de transfer sneller met een usb2 device. (PC kaart kost niet zoveel)
Vraag de PC leverancier om advies, vooral ivm het Operating systeem dat je nu hebt, want dat moet een en ander ondersteunen (Win ME, Win2000, WinXP...?)
Op mijn laptop heb ik een USB 1.0 aanlsuiting, op mijn PC is dat een USB 2.0. Met mijn USB 2.0 high speed card reader heb ik ongeveer 30 minuten nodig om mijn 2GB kaartje te lezen op mijn laptop, op mijn PC is dat 7-8 minuten...
Om je een idee te geven.
Ik verkies zelf te werken met de card reader (ook al heeft de EOS 20 D een 2.0 poort)
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
omdat de EOS/300D behoorlijk traag is met overzetten naar de pc, denk ik over een cartreader te kopen, maar is het niet nadelig voor het kaartje, of de camera steeds het kaartje erin en uit te halen.(slijtage)
grt,bouk.
Wat slijtage betreft. Ik las laatst een test waarbij ze de kaartjes zelfs in de wasmachine hebben gegooid en wat ik wat al meer. Geen enkel kaartje is gesneuveld. Alleen werkten ze nog als vanouds na de test. Met enig beleid en voorzichtigheid zal het geen problemen geven en is veel makkelijker dan via de camera uitlezen.
Comment