Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

out of focus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• out of focus

Ik volg op dit forum al geruime tijd de verhalen mbt Canon en zijn out of focus. De nieuwe D20 en ook al de D II hebben daar last van.Ik heb nu een
    camera handling van internet gehaald, waarin Canon dit toegeeft en toegeeft
    dat het goed mogelijk is dat de Camera gecallibreerd moet worden en dat ook de lenzen mogelijk gecallibreerd moeten worden.Zij spreken in dit schrijven niet over de D20, maar wel over de 1d, 1 ds en de II uitvoeringen hiervan.

Ik sta op het punt een d II te kopen.
    Maar heeft Nikon hier ook last van , want daar lees ik niets over.Het is steeds canon.Om reden van de ruis heb ik liever een Canon, maar gezien de vele problemen met "de scherpte" begin ik te twijfelen.
    De Nikon d 2x is nu uit en die komt voor mij ook in aanmerking, omdat ik nog geen lenzen heb.

Wie kan mij adviseren.

Bedankt Frank
    Olympus E 20p en C 40.

Re: out of focus

Hi Frank,
    Dat is een leuke keus die je moet maken...
    De D2X is nog niet uit en persoonlijk zou ik daar op wachten tot hij in de winkels ligt. Ongetwijfeld zijn beide camera's goed en als de canon gacalibreerd zou moeten worden, dan laat je dat toch gewoon doen.
    Het mooist zou zijn als je beide camera's eens in je handen mocht houden en dan beslissen welke ergonomisch het beste bij je past.
    Persoonlijk hield ik van de nikon-bodies maar geef toe dat canon de ruisvorming beter onder controle heeft tot nu toe.
    Mocht je er niet uitkomen, dan heb ik hier nog wel een heel erg dure D100 liggen
    groetjes
    Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
      Ik volg op dit forum al geruime tijd de verhalen mbt Canon en zijn out of focus. De nieuwe D20 en ook al de D II hebben daar last van.Ik heb nu een
      camera handling van internet gehaald, waarin Canon dit toegeeft en toegeeft
      dat het goed mogelijk is dat de Camera gecallibreerd moet worden en dat ook de lenzen mogelijk gecallibreerd moeten worden.
      Frank, Frank, niet alles wat op het internet staat moet je voor waarheid aannemen. Er worden maandelijks honderden Canon 1D MkII's en duizenden 20D's verkocht. Hier en daar duiken al wel eens berichten op van iemand die een probleempje met een toestel heeft, maar om nu te veralgemenen dat "DE nieuwe 20D en 1D II last heeft van out of focus" is volgens mij wat te snel door de bocht gaan. Dan heeft de D70 van Nikon dit ook. Als je een search doet op deze eigenste site dan zal je minstens twee of drie forum members vinden met een D70 met "mogelijk" een backfocus.

Beste Frank, als je je de luxe kan permiteren om te kiezen tussen een Canon 1D MkII of de Nikon D2x dan zou ik mij geen al te grote zorgen maken over algemene kwaliteits-issue's. Dit zijn toestellen die bedoeld zijn om gebruikt te worden door beroepsfotografen en noch Canon noch Nikon kan zich permiteren dat, mochten er ooit problemen opduiken met deze toestellen, ze niet snel door een firmware-upgrade of kosteloze afstelling of herkalibratie zouden opgelost worden. Het zijn de vlaggeschepen van de twee respectievelijke firma's. Om marketingrededen gaan zie hier geen steek laten vallen. Als amateurfotograaf koop je hier wel een pro-toestel en naast de prijs, afwerking, intrinsieke kwaliteiten, koop je ook de garantie dat deze dure machientjes door de fabrikant ondersteund zullen worden zoals het hoort.

Geen zorgen maken
      DigiCam

Comment

99% van al die internet verhalen zijn inderdaad gewoon "pilot error" of gebrek aan kennis hoe een DSLR werkt. Geloof daar allemaal niet te veel van of ge slaapt niet goed meer .

Comment

Ik wil wel geloven dat het allemaal meevalt.Maar het artikel waar ik het over heb is afkomstig van Canon USA.Canon zelf dus en zij geven adviezen waar het aan kan liggen dat je camera niet goed focust en hoe je dat oplost.
          En tenslotte geven zij toe dat er ook toestellen zijn, die gewoon gecallibreerd moeten worden, omdat er geen scherpe foto mee te maken is. Ik vind het dapper dat Canon zelf dit toe geeft van toestellen van 4000 euro en duurder.

Gr.Frank
          Olympus E 20p en C 40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank4049
            Ik wil wel geloven dat het allemaal meevalt.Maar het artikel waar ik het over heb is afkomstig van Canon USA.Canon zelf dus en zij geven adviezen waar het aan kan liggen dat je camera niet goed focust en hoe je dat oplost.
            En tenslotte geven zij toe dat er ook toestellen zijn, die gewoon gecallibreerd moeten worden, omdat er geen scherpe foto mee te maken is. Ik vind het dapper dat Canon zelf dit toe geeft van toestellen van 4000 euro en duurder.

Gr.Frank
            Tja geef ons dat artikel eens als je gericht commentaar wilt.

Maar eerlijk gezegd ik vind het maar normaal dat ze dit zeggen een merk dat komt beweren dat geen enkele camera die bij hen buitenkomt gecalibreerd zal moeten worden is gewoon aan het liegen.

En geloof de rest hier maar hoor niet te snel geloven wat je leest op internet.

Comment

Bovendien is Canon zich waarschijnlijk bij voorbaat aan het indekken tegen claims in de VS.

Af en toe lijkt het wel de grootste hobby van amerikanen om alles wat er verkeerd gaat te claimen tenzij de fabrikant heeft gewaarschuwd.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                Bovendien is Canon zich waarschijnlijk bij voorbaat aan het indekken tegen claims in de VS.

Af en toe lijkt het wel de grootste hobby van amerikanen om alles wat er verkeerd gaat te claimen tenzij de fabrikant heeft gewaarschuwd.
                Dat zou wel eens de nagel op de kop kunnen zijn

Comment

Working...
                X