Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D versus 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 10D versus 20D

Francois, ge hebt de smaak te pakken hé.
    Nog geen jaar de 10D en dan al inruilen voor een 20D, veel plezier ermee.

Groeten, Jan.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
      Francois, ge hebt de smaak te pakken hé.
      Nog geen jaar de 10D en dan al inruilen voor een 20D, veel plezier ermee.

Groeten, Jan.
      Dank je Jan,het is eigenlijk wel snel ja........Cois toch.
      Maar het leven gaat ook snel,tegenwoordig toch vind ik.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Nu we't toch hebben over de 10D en de 20D. 'k heb ze hier toch beide (voorlopig) nog in mijn bezit. Mischien 't moment om één of andere vergelijkende test te doen?
        Alleen weet ik nie goe welke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Ik vrees dat dat enkel voor Olympus zal werken (als dat al zo zal zijn trouwens)... Ieder merk heeft zijn eigen aansturing... Er zijn maar een paar merken die "universele" flitsen maken (maar dan eerder een model per merk, of bij Metz, met een adaptervoetje ertussen)...
          Dankje, CooMa! Nog even nadenken wat te doen...'tis toch weer € 3 à 400,--

En on topic: Proficiat, Cois, en laat ons maar resultaten zien, wie weet komt ie er bij mij ook ooit..toch...
          Last edited by Thor; 12 januari 2005, 21:38. Reden: Te snel gesloten........
          Groets, Gerhard
          Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thor
            Dankje, CooMa! Nog even nadenken wat te doen...'tis toch weer € 3 à 400,--

En on topic: Proficiat, Cois, en laat ons maar resultaten zien, wie weet komt ie er bij mij ook ooit..toch...
            Een Sigma flitser voor Canon,die doen het ook goed hoor en zijn goedkoper als die van Canon.
            Ik geloof dat je voor max.250 € al een goede Sigma flitser hebt. www.geheugenkaart.be
            Allé de mijne doet het toch goed,al moet ik eerlijk toegeven dat niet veel een flitser gebruik. ( buiten heb je dat niet veel nodig hé )
            Last edited by Cois; 12 januari 2005, 22:24.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Proficiat met de nieuwe aankoop

Is er iemand die een 20D in bezit heeft die ook al de canon lens 17-85 geprobeerd heeft? Is die zijn geld waard
              Jempi
              CANON Ixus 800 IS
              BD0978BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jempi
                Proficiat met de nieuwe aankoop

Is er iemand die een 20D in bezit heeft die ook al de canon lens 17-85 geprobeerd heeft? Is die zijn geld waard
                Ik heb deze combinatie en mijn antwoord is ja. Dat is dus mijn gedacht he. Ik vind het zelf zowat de beste combinatie die je kunt maken maar ook dat is mijn gedacht. Voor iemand anders kan dit totaal anders liggen.

Comment

@ Kevlar:
                  Is dat nu een gedacht van mij of niet.
                  Maar de foto's die tot hiertoe genomen heb in RAW met de 20D,moet ik in scherpte niet meer bij werken achter af. ( met de zelfde lenzen )
                  Met de 10D wel of droom ik nu.
                  Last edited by Cois; 13 januari 2005, 21:17.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Hmm das raar eigenlijk maar ik denk dat ik weet waarom. Ook je Raw convertor gaat een verscherping uitvoeren. En ik vermoed dat DPP zijn instelling voor verscherping hoger staat dan die waarmee je jouw 10D files deed.

Indien je ze allebei via DPP of een andere convertor haalt dan zou dit gelijkaardig moeten zijn. Nu het zou kunnen dat dit ook te danken is aan de parameters van je 20D. De standaard parameter van de 20D heeft een hogere verscherping dan die van de 10D. Normalerwijze zou dit in Raw van weinig belang moeten zijn maar Breezebrowser bijv. gebruikt deze settings wel als basis voor zijn raw convertor. Ik dacht niet dat dit het geval was met DPP maar misschien wel.

Zelf trek ik sinds een maand terug jpegs behalve voor moeilijke gevallen. Niet echt omdat ik wil maar ik ben zo gewoon aan de werkwijze en comfort van C1 dat de andere raw convertors mij frustreren want te traag in gebruik. Zodoende is het voor het moment dus weer jpeg en PS die het bij mij moeten doen. Hopelijk maar 1 week meer en ik kan terug RAW gebruiken zonder frustraties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      @ Kevlar:
                      Is dat nu een gedacht van mij of niet.
                      Maar de foto's die tot hiertoe genomen heb in RAW met de 20D,moet ik in scherpte niet meer bij werken achter af. ( met de zelfde lenzen )
                      Met de 10D wel of droom ik nu.
                      twee mogelijkheden denk ik:
                      1. Verscherping in camera staat anders.
                      2. Verscherping door conversieprog.

Anders is er iets heel vreemds aan de hand.
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                        Hmm das raar eigenlijk maar ik denk dat ik weet waarom. Ook je Raw convertor gaat een verscherping uitvoeren. En ik vermoed dat DPP zijn instelling voor verscherping hoger staat dan die waarmee je jouw 10D files deed.

Indien je ze allebei via DPP of een andere convertor haalt dan zou dit gelijkaardig moeten zijn. Nu het zou kunnen dat dit ook te danken is aan de parameters van je 20D. De standaard parameter van de 20D heeft een hogere verscherping dan die van de 10D. Normalerwijze zou dit in Raw van weinig belang moeten zijn maar Breezebrowser bijv. gebruikt deze settings wel als basis voor zijn raw convertor. Ik dacht niet dat dit het geval was met DPP maar misschien wel.

Zelf trek ik sinds een maand terug jpegs behalve voor moeilijke gevallen. Niet echt omdat ik wil maar ik ben zo gewoon aan de werkwijze en comfort van C1 dat de andere raw convertors mij frustreren want te traag in gebruik. Zodoende is het voor het moment dus weer jpeg en PS die het bij mij moeten doen. Hopelijk maar 1 week meer en ik kan terug RAW gebruiken zonder frustraties.
                        Dat zal het misschien zijn,bij de probeer versie C1 ( 10D ) zal die niet automatisch verscherpt hebben.
                        En bij DPP ( 20D ) zal die dat misschien al automatisch wat verscherpen.
                        Ik zoek Phase One Pro toch aan te schaffen,want die was ik al goed gewoon.
                        Allé het ligt me meer,maar ik ga wel eerst nog eens tellen of dat wel in mijn begroting past.
                        Last edited by Cois; 14 januari 2005, 14:46.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Als je vroeger reeds een Capture One versie hebt gekocht, dan is de update voor de 20D gratis. (Als die update er ooit komt )
                          Als je nog nooit een versie hebt gekocht, dan kan je eventueel de LE versie overwegen.

Jan.

Comment

Op de website van Phase One heb ik een een adres in Aartselaar ondekt die C1 Pro verkoopt op CD http://www.servix.be/.
                            Ik heb daar natuurlijk eens naar gebeld en zij verwachten de Windows versie voor de 20D toch ook voor de eerst volgende weken.( 499 € )
                            Ergens heb ik ook gelezen dat de naam ook wat zal aangepast worden.... Phase One Pro,dus die C1 zou wegvallen.
                            Allé als ik goed gelezen heb hé,want mijn engels.
                            Dus eind volgende week nog eens bellen zeker,ben nu wel in overtreding want dit hoort feitelijk thuis in software.
                            't Is maar dat de mensen nu weten dat ze het in België ook kunnen kopen op CD en dan maar ook alleen die PRO.
                            Last edited by Cois; 15 januari 2005, 14:44.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Working...
                            X