Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D versus 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 10D versus 20D

DPP is een convertor net als C1, Bibble, etc. Ze hebben geen invloed op de taal in de camera.

DPP is overigens van Canon.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Yep in het menu zal je nog steeds nederlands kunnen kiezen.
      Ik vroeg dat maar,want als ze bij Sony zeggen engelse versie dan is het menu van het toestel in alle talen behalve het nederlands.
      Thanks
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

Even aan toevoegen dat DPP ook perfect werkt voor uw 10D.

Jan.

Comment

Nog een vraagje aan de Canon 20D bezitters.
          Als je het centraal focus punt alleen gebruikt van de 20D,gaat dit al beter dan met 10D?
          Want soms gebruik ik dat al eens.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
            Nog een vraagje aan de Canon 20D bezitters.
            Als je het centraal focus punt alleen gebruikt van de 20D,gaat dit al beter dan met 10D?
            Want soms gebruik ik dat al eens.
            Ja dit gaat beter. Het is sneller en wat mij het meeste opvalt is dat het nog gaat zonder AF hulplicht of iets dergelijks in donkerdere omstandigheden dan met de 10D. Tracking is ook beter voor mijn beperkt actiegebruik is de tracking consistenter dan met de 10D.

En ik had eigenlijk geen problemen met de AF van de 10D hoor maar dat de 20D beter is merkte ik toch binnen de eerste 5 min.

Maar vooral alle veranderingen aan het AF systeem zijn de grote vooruitgang van de AF niet specifiek iets het is het totaal pakket dat de echte stap vooruit is voor mij. (zie lange tekst van hierboven voor meer info)

Comment

Dan ga ik dat manneke morgen toch eens vast nemen en testen.......heel gevaarlijk als je mij vraagt.
              Thanks voor de snelle interventie Kevlar en Jan_10D......allé allemaal feitelijk.
              Last edited by Cois; 10 januari 2005, 22:30.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Veel succes Francois met je beslissing, moeilijk hé.

groeten, Jan.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                  Veel succes Francois met je beslissing, moeilijk hé.

groeten, Jan.
                  Dank U Jan,ik moet er van profiteren zolang mijn vriendin bij mij nog niet woont hé.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Voila ik heb mijnen avarar ook maar aangepast.
                    Hij is al thuis die 20D,zo snel ben ik nog nooit geweest met een nieuwe aankoop.
                    Bedankt voor de hulp hé mannen.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Allee dat was dus wel degelijk heel gevaarlijk dat "hem eens gaan vastnemen" je hebt hem immers maar ineens meegenomen

Veel plezier met je nieuwe aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                        Voila ik heb mijnen avarar ook maar aangepast.
                        Hij is al thuis die 20D,zo snel ben ik nog nooit geweest met een nieuwe aankoop.
                        Bedankt voor de hulp hé mannen.
                        Gefeliciteerd Cois. Veel plezier d'r mee.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Cois, mijn gelukwensen.

En ik heb nu al die moeite gedaan om u een 20D af te raden.

Jan.

Comment

Ja jullie zijn hartelijk bedankt zenne,de wil was sterk maar het vlees zwak.
                            In mijn geval waren ze beiden zwak.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Haha, heb ook net van gisteren mijne 20D. 't Eerste moment was 't wel zo ergens een pijnscheut in 't hart om de 10D aan te kant te moeten leggen, we hadden immers samen zo'n schone avontuurkes beleeft enz.
                              Ook al omdat de 20D anders aanvoelt, met dat 'm toch kleiner en lichter is. Ik had het gevoel dat de 10D ietske robuuster is, maar 't zullen de emoties zijn denk ik.
                              Toen ik dan thuis op't gemak 'm efkes aan't testen was, moet ik toch zeggen dat je zeker merkt dat het een beter toestel is. Waarom weet ik nog nie goe, maar hij is beter...
                              Nee, Op 't eerste gezicht werkt die AF wel ietske beters, ook de ingebouwde flitser komt ietske hoger omhoog, waardoor je minder rode ogen hebt, en volgens mij is het resultaat ook mooier (misschien ook door de ETTL-II). Allez, volgens mij was het resultaat toch opmerkelijk beter belicht, zelfs van dichtbij.
                              Ook de ruisonderdrukking is merkbaar beter. (Scheelt 1 à 2 standen volgens mij).
                              En hij is sneller. Velen zeggen dat ze dat niet zo belangrijk vonden, maar voor mij is dit toch wel meegenomen hoor. Een seconde of 3 wachten totdat de 10D klaar stond, vond ik toch telkens wa lang. Een schoon verschil nu.
                              Ook het aantal beelden achter mekaar is wa opgedreven, en is wel wa wennen. Efkes te lang ingedrukt en lap, 5 fotokes getrokken en 40Mb minder plaats op de kaart
                              Al bij al een goeie verbetering volgens mij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lievenb
                                Haha, heb ook net van gisteren mijne 20D. 't Eerste moment was 't wel zo ergens een pijnscheut in 't hart om de 10D aan te kant te moeten leggen, we hadden immers samen zo'n schone avontuurkes beleeft enz.
                                Ook al omdat de 20D anders aanvoelt, met dat 'm toch kleiner en lichter is. Ik had het gevoel dat de 10D ietske robuuster is, maar 't zullen de emoties zijn denk ik.
                                Toen ik dan thuis op't gemak 'm efkes aan't testen was, moet ik toch zeggen dat je zeker merkt dat het een beter toestel is. Waarom weet ik nog nie goe, maar hij is beter...
                                Nee, Op 't eerste gezicht werkt die AF wel ietske beters, ook de ingebouwde flitser komt ietske hoger omhoog, waardoor je minder rode ogen hebt, en volgens mij is het resultaat ook mooier (misschien ook door de ETTL-II). Allez, volgens mij was het resultaat toch opmerkelijk beter belicht, zelfs van dichtbij.
                                Ook de ruisonderdrukking is merkbaar beter. (Scheelt 1 à 2 standen volgens mij).
                                En hij is sneller. Velen zeggen dat ze dat niet zo belangrijk vonden, maar voor mij is dit toch wel meegenomen hoor. Een seconde of 3 wachten totdat de 10D klaar stond, vond ik toch telkens wa lang. Een schoon verschil nu.
                                Ook het aantal beelden achter mekaar is wa opgedreven, en is wel wa wennen. Efkes te lang ingedrukt en lap, 5 fotokes getrokken en 40Mb minder plaats op de kaart
                                Al bij al een goeie verbetering volgens mij...
                                Allé ook proficiat hoor en veel plezier en geluk er mee.
                                Op het eerste zicht is hij wel wat sneller en het is precies een mitrajet ( dat is wel wat overdreven )
                                Bij mij is het snel gegaan,zaterdag deze topic gestart en gisteren ben ik hem al gaan halen.
                                Ze hadden die 20D bij geheugenkaart toch wel in stok zeker ,wel de engelse versie.
                                Maar daar is alleen geen nederlandse gebruikaanwijzing bij,de menu van het toestel zelf kunt ge wel in het nederlands zetten.
                                Nu terug wat oefenen hé,morgen hebben ze al gevraagd om hier op het werk wat foto's te nemen voor ons personeelsblad........als ze nu maar gelukt zijn die foto's.
                                Last edited by Cois; 12 januari 2005, 11:50.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X