Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 2.8 L IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 70-200 2.8 L IS

Ik heb vannavond me nieuwe 70-200 lens opgehaald en uitgeprobeerd bij de heer die hem mij aanbood.
    Nu blijkt het ook nog eens de Canon 70-200 2.8 L IS te zijn

Blijkt dat zijn opa vliegtuig spotter was en aan het dementeren, dus spullen weg gehaald en bood mij deze lens aan voor 600 euro, volgens mij heeft deze heer niet echt de waarde van deze lens geweten.
    Maar ik ben er erg blij mee.
    Wilde dit toch even kwijt

Johno
    Canon 20D EF 24-85/3.5-4.5 USM EF 70-200/2.8 L USM IS externe flitser Canon 380EX

Re: Canon 70-200 2.8 L IS

Slik, ik ken die lens.... nieuwprijs is ongeveer drie keer zoveel ...

Comment

SUPER!!!!
      Ne mens mag ook eens geluk hebben in zijn leven hé.
      Proficiat en geluk er mee.

Groeten Geert
      BD0316BE
      Canon

Comment

Van een koopje gesproken.
        Jammer, zoiets kom ik nooit tegen.
        Veel succes ermee, is prima lens.

alfoto

Comment

Heeft die nog ander materiaal liggen??

Dat is pas solden .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johno
            Ik heb vannavond me nieuwe 70-200 lens opgehaald en uitgeprobeerd bij de heer die hem mij aanbood.
            Nu blijkt het ook nog eens de Canon 70-200 2.8 L IS te zijn

Blijkt dat zijn opa vliegtuig spotter was en aan het dementeren, dus spullen weg gehaald en bood mij deze lens aan voor 600 euro, volgens mij heeft deze heer niet echt de waarde van deze lens geweten.
            Maar ik ben er erg blij mee.
            Wilde dit toch even kwijt

Johno
            Eerlijk is natuurlijk anders. Soms zijn we haaien voor een kleiner of groter voordeeltje en maar lachen dat die kleinzoon de waarde niet heeft geweten.
            Tja, dat de eigenaar dement is en daarom de juiste prijs niet heeft kunnen vragen, is jammer voor hem, maar daar kan jij toch niks aan doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Heeft die nog ander materiaal liggen??

Dat is pas solden .
            Er komen al meer haaien op de prooi af. Wat een geluk dat hij dement is.
            Last edited by j@n; 7 januari 2005, 20:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
              Eerlijk is natuurlijk anders. Soms zijn we haaien voor een kleiner of groter voordeeltje en maar lachen dat die kleinzoon de waarde niet heeft geweten.
              Tja, dat de eigenaar dement is en daarom de juiste prijs niet heeft kunnen vragen, is jammer voor hem, maar daar kan jij toch niks aan doen.

Het is dus de kleinzoon die alles verkoopt, en zou jij daar ter plaatse zeggen dat hij die lens veel te goedkoop verkoopt? En daarna het dubbele betalen, wat de normale verkoopprijs is .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Als de kleinzoon geen verstand heeft van / of geen interesse heeft voor - fotografie, zal ie heel blij zijn met zijn 600 euro + tevreden dat hij van die lens "af" is.

Comment

De kleinzoon had zich vooraf ook deftig kunnen informeren en dan had hij de zo de gangbare tweedehandsprijs geweten.
                  BD0316BE
                  Canon

Comment

Even ter verduidelijking de klein zoon (van rond de 30) heeft mij zelf een e-mail gestuurd omdat ik in een advertentie op een site vroeg naar lenzen.

Naar mijn inzien wilde deze man gewoon snel veel geld verdienen in zijn ogen, hij vroeg er 600 voor en ik heb niet afgedingt niks gewoon akkoord gegaan met de prijs (voor ik wist dat dit de IS versie was) en de lens bij hem thuis uitgeprobeerd en toen gekocht.

Volgens mij heb ik nog netjes gehandeld.
                    Neemt niet weg dat ik heel erg blij met mijn nieuwe lens ben

Johno
                    Last edited by Johno; 7 januari 2005, 22:43.
                    Canon 20D EF 24-85/3.5-4.5 USM EF 70-200/2.8 L USM IS externe flitser Canon 380EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
                      De kleinzoon had zich vooraf ook deftig kunnen informeren en dan had hij de zo de gangbare tweedehandsprijs geweten.
                      De kleinzoon had in welgeteld 1 minuutje de waarde kunnen achterhalen, door simpelweg effe in google te typen "Canon 70-200 2.8 L IS " vervolgens enter, en enkele seconde later had hij de nieuwprijs, 1 minuutje later de tweedehandsprijs
                      Maar om het nog gekker te maken had Johno voor hetzelfde geld kunnen zeggen, wat......600 euro ben je gek......een Bigma uit zijn tas tevoorschijn halen en zeggen, dit monster is zelfs maar 500 euro waard en is eens zo zwaar, 400 euro geboden en was er mee weg
                      Nee, alle gekheid op een stokje, jij mag je héél gelukkig prijzen want das wel de koop van het jaar.
                      Gelukkig dat die arme Opa dement is of de man zou er anders een hartinfarkt aan overgehouden hebben.
                      Voor de rest, ik vandaag anders ook best wel tevreden met de koop die ik heb afgesloten.
                      Iets mindere deal gedaan maar uiteindelijk na een lange en intensieve zoektocht in het bezit van een zeldzame Canon 50-200L.
                      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Even opgezocht:
                        De introductie prijs van deze lens was 3000$ in 2001.

Begin vorig jaar was de officiele prijs in Belgie 3200 euro.

Jan.

Comment

Maar wie koopt er nu nog in België ?

Maar Jan, wat ik wilde vragen: kan je die officiële Belgische prijzen ergens op het net vinden ?
                          Last edited by Tinkerbel; 8 januari 2005, 08:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n

Ik heb moeite om nog beleefd te blijven bij deze soort reactie, wat een hypocriet gedoe
                            Last edited by Wimpy; 8 januari 2005, 10:15.

Comment

Niet dat ik voel dat ik me moet verantwoorden.
                              Maar heb nog even zijn eerste mailtje op gezocht en het volgende schreef hij

" Beste John,

Ik heb een (weinig gebruikte) EOS 70mm-200mm lens voor de 20D,
                              Zoals je misschien weet heeft deze rond de E1400,- gekost.
                              Mijn opa is niet meer in staat om zijn hobby uit te oefenen en ik probeer wat spullen te verkopen voor hem nu het nog waarde heeft,

Laat het even weten of je er interesse in hebt voor E600,- is hij verkocht,
                              Groetjes Piet"

ik denk dat piet heel erg blij is met zijn 600 euro en ik heel blij met mijn nieuwe lens.
                              en als ik dan een haai ben, dan ben ik wel een haai die ook eens een tropisch visje heb mogen proeven

Comment

Working...
                              X