Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fisheye Nikon

Hallo ik ben van plan een Nikon 10.5 mm fisheye lens te gaan kopen, wie heeft er wat voorbeeld foto's online staan.
    Ook zoek ik een site met div programma's om het weer recht te trekken, ik heb eens een site gezien waarbij op 5 of 6 manieren te zien was.

Re: Fisheye Nikon

Hier kun je alvast foto's bekijken :

Comment

Ik heb deze lens een aantal weken in gebruik gehad. De groothoek is enorm en je kunt zaken fotograferen die anders eenvoudigweg niet mogelijk zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn nieuwe keuken gefotografeerd: je krijgt bijna 180 graden op de foto, MAAR: als je de foto "rechttrekt" met Nikon Capture, verdwijnt weer een deel links en rechts. Erg jammer en de niet rechtgetrokken foto is weer dusdanig vertekend dat dit allleen leuk is als effect, maar niet als foto. Ik had ook op een aantal foto's van windmolens duidelijk kast van "purple fringing" - paarse randen op de mast en wieken.

Na flink wat foto's getrokken te hebben, zou ik er nu zelf nooit 800 euro voor neerleggen. Eerder kwam dan de 12-24 lens in aanmerking als ik persé een flinke groothoek zou willen hebben.

Als je wilt kan ik je wat foto's mailen; geef dan even per PM je adres door.
      Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
      | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

Comment

Hallo GS
        Ik zelf heb de 10,5mm fisheye lens en Coby (mijn vrouw) heeft de 12-24 mm moest ik nu kiezen dan heb ik liever de 12-24 mm
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Hallo G.S. Ik heb zo'n lensje en kan hem niet meer missen, maar je moet hem niet dagelijks gebruiken dan is de lol er snel vanaf.
          Nadeel is dat je er soms echt met je camera boven op moet zitten soms 20 a 25cm van het onderwerp, en dat moet je wel durven.

Als je het hele album wil zien kijk dan op http://www.fotohanvogel.info/Gent/ veel is met die 10.5 lens gemaakt, maar dat kan je zelf ook wel zien
          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
          Member of Han Fan Clan
          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Working...
          X