Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlandstalige handleiding Canon 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nederlandstalige handleiding Canon 300D

Dat is best te vergelijk zoals hier boven al aangehaald...
    Het is dan maar een "stom" boekje met wat papieren maar met copyrights.
    Net zoals software wat "stomme" code is in digitale vorm eveneens met copyrights. Handleiding is een deel van het pakket dat je koopt.

En als jullie het toch bij het rechte einde hebben, snap ik niet waar het over gaat. DB gaat geen spul waar copyrights op rusten verdelen.
    Ben je het daar niet mee eens, dan klop je aan de deur van je leverancier/fabricant van je toestel.
    NL Handleiding van deze fabricant is geen gratis iets, punt.
    Zint ja dat niet: Handel gewoon via pm of mail, iedereen dan blij, buiten canon dan

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
    Dit is helemaal niet vergelijkbaar ...
    Met een manual ben je niets zonder toestel en de fabrikant haalt zijn inkomsten uit de verkoop van het toestel.
    Bij software haalt de fabrikant de inkomsten uit de verkoop van de software.
    Wil je correct vergelijken, vergelijk dan het downloaden van een Canon-manual met het downloaden van een PS-manual.
    Je kan toch ook geen 300D downloaden? Vergelijk dan correct
    Last edited by LJ Tom; 24 november 2005, 08:55.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Eigenlijk is het toch HEEL simpel.

Of het nu te vergelijken is of niet en of je het dan eerlijk vindt of niet, dat is niet to the point.
      Het standpunt van BD is GEEN links te posten naar kopieën of bronnen waar die kunnen gevonden worden dus dan doen we dat niet. Niemand is verplicht dat eerlijk te vinden maar wie hier rondhangt volgt gewoon de regels.
      Wie toch op die manier tewerk wil gaan gaat op zoek naar andere websites waar een andere sfeer heerst. Denk erom, veel van die zogenaamde "hack-sites" zijn dan weer een bron van beestjes voor de PC. Maar daarvoor bestaan dan weer andere websites nietwaar?
      Gewoon importeur contacteren, in veel gevallen een heel goedkope oplossing en die rare formaten boekskes op een A4 afgedrukt, soms schots en scheef, das ook nie alles naast een toestel van een paar 100 euro of meer.

Enfin, das mijn mening hé.

Groetjes,
      Ikke.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy
        Niemand is verplicht dat eerlijk te vinden maar wie hier rondhangt volgt gewoon de regels.
        Niemand zegt dat BD iets verkeerd doet hé of dat ze de regels niet mogen volgen, integendeel ... ik ben al content dat ze dat doen want dan blijft dit forum een beetje deftig.

Gewoon importeur contacteren, in veel gevallen een heel goedkope oplossing en die rare formaten boekskes op een A4 afgedrukt, soms schots en scheef, das ook nie alles naast een toestel van een paar 100 euro of meer.
        Klopt, je kan die manuals trouwens ook gewoon kopen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
          Zo vreemd is dat niet.... als je als fabrikant een paar duizend euro moet neertellen voor het maken en drukken van een NL versie van de handleiding die maar door "een handvol" mensen wordt gebruikt (t.o.v. wereldmarkt), dan is het niet zo vreemd dat dat ergens terugverdiend moet worden.

Toch is het meer dan gebruikelijk dat fabrikanten de handleiding in digitaal formaat ter beschikking stellen aan hun klanten in hun taal, enkel canon en nikon lijken hierop een uitzondering te maken, maar voor GSM, TV enz enz is de NL handleiding in de meeste gevallen ter beschikking; ik denk dat het meer de Belgische verkopers zijn die in dit geval er op aandringen om het bij deze camera's niet te doen in een wandhoopspoging om toch ook nog een camera verkocht te krijgen en hun abnormale winstmarges te behouden.
          Met dit alles heeft natuurlijk BD niets te maken, uit het standpunt van de fabrikant is het m.i. geen al te nette service aan hun klanten, dat zij eens een voorbeeld nemen aan andere 'grote jongens' in de electronische branche.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
            Toch is het meer dan gebruikelijk dat fabrikanten de handleiding in digitaal formaat ter beschikking stellen aan hun klanten in hun taal, enkel canon en nikon lijken hierop een uitzondering te maken, maar voor GSM, TV enz enz is de NL handleiding in de meeste gevallen ter beschikking; ik denk dat het meer de Belgische verkopers zijn die in dit geval er op aandringen om het bij deze camera's niet te doen in een wandhoopspoging om toch ook nog een camera verkocht te krijgen en hun abnormale winstmarges te behouden.
            Met dit alles heeft natuurlijk BD niets te maken, uit het standpunt van de fabrikant is het m.i. geen al te nette service aan hun klanten, dat zij eens een voorbeeld nemen aan andere 'grote jongens' in de electronische branche.
            Ik kan je helemaal volgen, maar ik had in mijn post ook gezet dat ik denk dat bij een camera die je in NL/BE koopt ook een NL handleiding zit. Tenzij je grijze import koopt natuurlijk. Is dat niet zo dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet
              Ik kan je helemaal volgen, maar ik had in mijn post ook gezet dat ik denk dat bij een camera die je in NL/BE koopt ook een NL handleiding zit. Tenzij je grijze import koopt natuurlijk. Is dat niet zo dan?
              Natuurlijk, bij toestellen gekocht in België dient wettelijk verplicht een NL handleiding te zitten, zelfs bij 'grijze' import indien de koper dit eist.
              Maar daar gaat het hier helemaal niet over

Comment

Working...
              X