Hier kan dat enkel tegen betaling
Waarom toch al die heisa voor een nl handleiding, we hebben toch het produkt gekocht? Als die bull**** over copyrights enz...!!!
Als je nu een handleiding kwijt bent, dan is het toch geen misdaad om een nieuwe te vragen?? Engelse vind je gratis, voor nl moet je betalen?? Wat een onzin toch!!
Als iemand een link heeft, stuur mij een mailtje of PM aub
Het beste kun je inderdaad een mailtje naar de fabrikant / importeur of de winkel waar je de camera hebt gekocht om een handleiding vragen. Het is niet toegestaan op BD om links die niet van de officiële fabrikant van het product zijn aan te prijzen in verband met copyrightrechten die op de handleidingen liggen. Dit staat ook duidelijk vermeld in de sticky.
Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
Ik snap niet dat BD hier zo'n problemen over maakt.Als iemand een handleiding wil copieren voor iemand,gaat die persoon in de fout en niet BD...toch???
Vitarake
Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1
En ik snap niet dat mensen het niet blijven snappen.
Als men hier een link post naar een document waar copyrights op rusten, dan gaat BD, als ze die link niet verwijderen, ook in de fout, omdat ze meehelpen aan de verspreiding van een illegaal iets.
Of mogen ze hier op BD ook gewoon de laatste versie van PS of C1 neerzetten?
Toch echt nie zo moeilijk.
Dat het belachelijk is dat het in een andere taal gratis is, en in het NL te betalen, dat is iets anders.
Trouwens volgend sticky verklaard ook alles omtrend:
Of mogen ze hier op BD ook gewoon de laatste versie van PS of C1 neerzetten?
Dit is helemaal niet vergelijkbaar ...
Met een manual ben je niets zonder toestel en de fabrikant haalt zijn inkomsten uit de verkoop van het toestel.
Bij software haalt de fabrikant de inkomsten uit de verkoop van de software.
Wil je correct vergelijken, vergelijk dan het downloaden van een Canon-manual met het downloaden van een PS-manual.
Je kan toch ook geen 300D downloaden? Vergelijk dan correct
Maar het is inderdaad vreemd dat je voor de ene taal wel en voor de andere niet moet betalen.
Zo vreemd is dat niet.... als je als fabrikant een paar duizend euro moet neertellen voor het maken en drukken van een NL versie van de handleiding die maar door "een handvol" mensen wordt gebruikt (t.o.v. wereldmarkt), dan is het niet zo vreemd dat dat ergens terugverdiend moet worden.
Daarnaast is het niet aan ons "gebruikers" om te bepalen dat die NL versie van een handleiding ook gratis moet zijn. Als je het product gewoon in NL/BE-VL had gekocht zat er vast reeds een NL handleiding bij.
Toch wel zeker vergelijkbaar. Zowel de genoemde software als de genoemde handleiding zijn "copyright" producten die je niet mag verspreiden zonder toestemming.
Toch wel zeker vergelijkbaar. Zowel de genoemde software als de genoemde handleiding zijn "copyright" producten die je niet mag verspreiden zonder toestemming.
Heb ik het tegengestelde beweerd? Geen van beiden mag maar ze zijn niet vergelijkbaar.
Ik verwees enkel naar het produkt waar hun inkomsten vandaan komen.
Canon => Manual kopiëren = toch nog toestel kunnen verkopen = wel inkomsten.
PS => PS kopiëren = niets meer verkopen = geen inkomsten.
Er is dus wel degelijk een GROOT verschil om ze "eerlijk" met elkaar te vergelijken, niettegenstaande dat er een copyright op bestaat en geen van beiden mag. Bij het kopiëren van software verliest de fabrikant alle inkomsten en da's het enige dat ik wou vermelden en wat door anderen hier ook al verstaanbaar gemaakt werd ...
Comment