Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opiniepeiling camera-leveranciers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opiniepeiling camera-leveranciers

ik heb tot nu toe nog geen problemen ervaren met lenzen of bodies. maar de service die ik bij onderstaande leveranciers heb gekregen, was goed tot zeer goed.

ac-foto.de: 3
    heb hier mijn digitale body aangekocht. kreeg meer dan genoeg uitleg en de verkoper maakte voldoende tijd vrij.

corné: 3
    heb bij hem al enkele lenzen aangekocht. steeds snel antwoord op e-mails en correcte afhandeling van de verkoop.

focilux gent: 3
    heb hier een lichtmeter aangekocht. nadien even gebeld omdat ik nog praktische vragen had en dat bleek geen probleem. de man aan de telefoon gaf klaar en duidelijk antwoord op mijn vragen.

Comment

Aan allen die hier reageerden mijn oprechte dank.

Het is geenszins de bedoeling om bepaalde winkels in een slecht daglicht te stellen.

Maar het is natuurlijk wel zo dat je de ware aard van de handelaar pas leert kennen als je problemen hebt.

De reactie van Top-foto is hier zeer plausibel, dus ik denk dat Lapino wel goed zal geholpen worden.

Toch nog 1 kleine randbemerking:

Ik heb top-foto al een paar keren gemaild, doch NOOIT antwoord gekregen.
      Ik verwacht geen ellenlange brieven, maar een "ja" of een "neen" is toch vlug getypt imho...

Ik heb via volgende adressen gemaild:

ingoalbert@t-online.de

info@top-foto.de

Dus, Ingo, als je dit moest lezen ( waar ik niet aan twijfel ! ), wil je me dan asap mailen ?

Mijn dank zal groot zijn ( en ik breng je zeker nog vijf andere klanten aan ! )
      Last edited by Alfa Centauri; 13 oktober 2004, 14:15.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©

Toch nog 1 kleine randbemerking:

Ik heb top-foto al een paar keren gemaild, doch NOOIT antwoord gekregen.
        Ik verwacht geen ellenlange brieven, maar een "ja" of een "neen" is toch vlug getypt imho...

Ik heb via volgende adressen gemaild:

ingoalbert@t-online.de

info@top-foto.de

Dus, Ingo, als je dit moest lezen ( waar ik niet aan twijfel ! ), wil je me dan asap mailen ?

Mijn dank zal groot zijn ( en ik breng je zeker nog vijf andere klanten aan ! )
        Ik mailde Ingo zeker reeds een 4 à 5 tal maal de laatse 6 weken, steeds binnen de 24 u antwoord gekregen, waarvan de 1e maal zelfs op een Zondag, op volgend e-mail adres : mail@top-foto.de
        Last edited by wim_py007; 13 oktober 2004, 14:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
          Ik mailde Ingo zeker reeds een 4 à 5 tal maal de laatse 6 weken, steeds binnen de 24 u antwoord gekregen, waarvan de 1e maal zelfs op een Zondag, op volgend e-mail adres : mail@top-foto.de
          zelfde hier!
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

idem hier en ook op zondag

Comment

Goed gezegd en niet alleen van toepassing op leveranciers maar op zowat alles...

[QUOTE=cvaniperen]Naar mijn mening onderscheidt een leverancier zich in hetgeen hij niet doet (en wat ie zou moeten doen) én wat hij extra doet (wat ie eigenlijk niet hoeft te doen). Ik weet, het is een beetje cryptisch
              [/QUOTE

ps Ook hier goede ervaringen met Corné. Stipte levering, snel antwoord op vragen via mail. Volgende nieuwe lenzen komen van daar.

Grobet niet direct slechte ervaring mee maar ze zijn, vindt ik, soms wel een beetje arrogant. (attitude van 'met wat kom je nu weer af' op vraag wat Nikon F50 nog waard is, die van bij hen komt en om te vervangen door D70)
              Als ze mee moesten lezen : daardoor dus een verkoop gemist....
              Ik ga er nog voor de kleine spullen (in prijs dan toch) als ik er passeer (monopod komt van daar evenals de Mini Trekker AW).

Jo.
              ]
              Last edited by jwllms; 13 oktober 2004, 16:53.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

Comment

Ik neem aan dat de handleiding van de toestellen die men koopt bij Top-foto en AC-foto niet in het Nederlands is. Of heb ik het verkeerd voor?
                En hoe is dit bij Corné.

Jef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Androsace
                  Ik neem aan dat de handleiding van de toestellen die men koopt bij Top-foto en AC-foto niet in het Nederlands is. Of heb ik het verkeerd voor?
                  En hoe is dit bij Corné.

Jef
                  Klopt, bij Corné weet ik het niet

Comment

Bon, ik heb NU gemaild ( woensdag 13/10 om 16u51 ).

De chrono gaat nu in.

Btw - waar halen jullie dat adres dan ?
                    Dit is al het derde e-mailadres van top-foto...
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Klopt, bij Corné weet ik het niet
                      Ingo heeft wel cd met daarop nen PDF van de Nederlandse handleiding die hij dan voor je kopieert terwijl je koffietje drinkt ... is dat geen service?
                      [Nikon D5100 & Nikon D70]
                      [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
                        Ingo heeft wel cd met daarop nen PDF van de Nederlandse handleiding die hij dan voor je kopieert terwijl je koffietje drinkt ... is dat geen service?
                        Dat zegt wel veel over de oorsprong van het toestel!!!

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

En wat vinden heren constructeurs daar dan van. Daar gaat al hun effort om de grijze markt tegen te gaan (niet dat ik dat goed vindt, maar kan me voorstellen dat ze dat niet zo leuk vinden, en Ingo waarschijnlijk al evenmin dat het hier zomaar bevestigd wordt) .

Jo.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                            En wat vinden heren constructeurs daar dan van. Jo.
                            Wel ik spreek niet specifiek maar ik weet wel dat veel constructeurs zich daar de ballen van aantrekken, zolang ze hun producties maar kwijt geraken. Het zijn eerder de locale verdelers en distributeurs die klagen van parallel import, omdat zij met hun spullen blijven zitten. Voor de constructeur is een verkocht toestel een verkocht toestel, of het nu van Belgie komt, van Japan of van Jakkamakke. Het komt uiteindelijk toch van hun fabriek.

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                              Dat zegt wel veel over de oorsprong van het toestel!!!

Hubert
                              Ja, Nikon of Canon of Sony of merk X Duitsland...Ik zie het probleem van de oorsprong dus niet echt...Je koopt in Duitsland, dus kan het gebeuren dat je geen Nederlandstalige handleiding meekrijgt...
                              D7000 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                                Wel ik spreek niet specifiek maar ik weet wel dat veel constructeurs zich daar de ballen van aantrekken, zolang ze hun producties maar kwijt geraken. Het zijn eerder de locale verdelers en distributeurs die klagen van parallel import, omdat zij met hun spullen blijven zitten. Voor de constructeur is een verkocht toestel een verkocht toestel, of het nu van Belgie komt, van Japan of van Jakkamakke. Het komt uiteindelijk toch van hun fabriek.

Hubert
                                Domme vraag wellicht: maar wat bedoelt men precies met "grijze markt" ?

Comment

Working...
                                X