Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opiniepeiling camera-leveranciers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opiniepeiling camera-leveranciers

Oorspronkelijk geplaatst door Luad
    Ja, Nikon of Canon of Sony of merk X Duitsland...Ik zie het probleem van de oorsprong dus niet echt...Je koopt in Duitsland, dus kan het gebeuren dat je geen Nederlandstalige handleiding meekrijgt...
    Wel dikwijls zit er bij een toestel een handleiding in 3 of 4 talen bij. Voor Belgie is dat dan dikwijls Duits,Ned, Frans en Engels(zelfs soms ook Spaans, Zweeds...)
    Als er bij je camera een Engels(bijna altijd) en bv een Chinese en/of Arabisch handleiding bij zit, dan moet je niet diep nadenken over wat er gebeurd is.
    Het kan dan zelf zijn dat je een toestel dat je in Duitsland koopt zelfs geen originele Duitse handleiding heeft.

Hubert
    Last edited by hub2805; 13 oktober 2004, 18:07.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door top-foto.de
      Ik vind het jammer, dat de kwaliteit van onze service alleen wordt beoordeeld aan het feit of een camera wordt geruild of niet.

(...snip)

Jullie weten, dat ik steeds alles voor onze klanten doe, wat mogelijk is.
      Ik moet beide statements bijtreden.
      1. Als de voorgestelde oplossing niet aan je wensen voldoet, is het makkelijk om daar achteraf over te klagen.
      2. Ik ken er niet veel die zoals Ingo de lage internetprijzen kunnen koppelen aan een service die je normaal gesproken van de winkel om de hoek verwacht.

Voor de mensen die geen gehoor krijgen bij eender welke verkoper: hebben jullie de telefoon al eens geprobeerd? Als je honderden of zelfs een paar duizend mails per week ontvangt, is het toch best mogelijk dat er een aantal aan je aandacht ontsnappen, niet?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
        Naar mijn mening onderscheidt een leverancier zich in hetgeen hij niet doet (en wat ie zou moeten doen) én wat hij extra doet (wat ie eigenlijk niet hoeft te doen).
        Waarvoor dank.
        (Nee niet cryptisch. Integendeel: glashelder.)
        Pieter
        --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Dat zegt wel veel over de oorsprong van het toestel!!!
          Inderdaad: dat het niet in het Nederlandse taalgebied is aangekocht.
          Pieter
          --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
            Domme vraag wellicht: maar wat bedoelt men precies met "grijze markt" ?
            Wel het is zo dat constructeurs hun prijs uiteraard min of meer bepalen aan de hand van hun kosten. Maar deze prijs is meestal niet in alle landen dezelfde. Dikwijls zijn de toestelen in bepaalde landen(dit kunnen afrikaanse, of aziatische landen,... zijn).
            Het toestel ginder bij een groothandel kopen, hier importeren en verkopen kan voor een grotere winstmarge of een scherpere prijs zorgen. Dat is de grijze markt. Ze zijn niet via de officiele weg langs de lokale verdeler gegaan. Het spreekt voor zich dat, indien er iets aan het toestel komt, de lokale verdeler, niet zal willen instaan voor de garantie. M.a.w. zorgen dat hij terug naar de oorspronkelijke verdeler gaat, die dan de garantie kan verzorgen en hem dan kan terug sturen en dan vooral hopen dat het toestel niet "verloren" geraakt.
            Dus, zolang er geen problemen mee zijn is alles ok, buiten wat sukkelen met netstekkers.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Bon, ik heb NU gemaild ( woensdag 13/10 om 16u51 ).

De chrono gaat nu in.

Btw - waar halen jullie dat adres dan ?
              Dit is al het derde e-mailadres van top-foto...
              Gewoon op de site op 'contact' klikken en gegevens invullen !

Comment

Wel dikwijls zit er bij een toestel een handleiding in 3 of 4 talen bij. Voor Belgie is dat dan dikwijls Duits,Ned, Frans en Engels(zelfs soms ook Spaans, Zweeds...)
                Als er bij je camera een Engels(bijna altijd) en bv een Chinese en/of Arabisch handleiding bij zit, dan moet je niet diep nadenken over wat er gebeurd is.
                Het kan dan zelf zijn dat je een toestel dat je in Duitsland koopt zelfs geen originele Duitse handleiding heeft.

Hubert
                Nou, ik ken een aantal mensen die toestellen bij Topfoto gekocht hebben en waar toch gewoon de Duitstalige handleidingen bijzaten hoor...Heb er zelf ook al een aantal spullen gekocht, waar gewoon Duitse info bijzat. Dus geen Japanse of Arabische importmodellen....

M.a.w. ik zie geen enkel probleem van oorsprong omdat Ingo een CD heeft liggen met daarop Nederlandstalige handleidingen. Integendeel, commercieel goed gezien van hem, hij weet dat er heel wat Belgen/Nederlanders de grens oversteken om bij hem te komen kopen...en hij biedt ze de extra service om hen de handleiding te bezorgen.
                D7000 en wat glas

Comment

Zou hier nog NY-camera bij willen zetten.
                  Heb de meeste van mijn spullen daar gekocht en twee keer een lens moeten terugsturen.
                  De eerste keer snel een nieuwe lens terug, de andere keer minder snel maar was reparatie en de lens is hier blijven hangen bij ABX in België . Diegene die kwam leveren wilde niet naar een klien straatje rijden en heeft de lens dan maar in magazijn achtergelaten. Via nummer terug opgespoord, dus ABX vette min NY-camera want zij hadden ze al lang opgestuurd.

(Is natuurlijk maar 1 chauffeur geweest maar gebeurde daar blijkbaar meer, uit betrouwbare bron : ex-chauffeur, mijn buurman )
                  Groetjes,
                  Arvid

Reis- en fotowebsite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                    Gewoon op de site op 'contact' klikken en gegevens invullen !

Allez vooruit, ook goed.
                    OPNIEUW een bericht gestuurd; ditmaal VIA het formulier op de site van TOP-FOTO. Zoals het hoort waarschijnlijk.

Verzonden woensdag 13 oktober 2004 om 19 u 15.

@ Pieter: Ik heb verleden week wel eens gebeld. Zelfs op voorhand GEFAXT ( je weet wel, zo'n machine die brieven kan uitspuwen ).

Maar ik betaal al zoveel voor een breedband-internet-verbinding.
                    Ik zou ze dan ook graag gebruiken waarvoor ze dient en niet NOG eens gaan betalen voor dure (?) buitenlandse telefoontjes.

Het gaat mij meer om het principe.

Ofwel werk je via e-mail ofwel helemaal niet.

Maar klant x een snelle reply geven en klant y niet, wel ik vind dat dit toch niet kan....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

Comment

Rechtzetting: blijkbaar is er iets mis met de e-mail ???

Ingo heeft me net persoonlijk gebeld ( woensdag 13/10 om 19u35 ).

Ik kan geen mailtjes van hem ontvangen, NOCH op mijn hotmail-adres, NOCH op mijn SKYNET-adres ?

Ik heb de mailbox via outlook express gecontroleerd en dan nog eens via web-mail ???

Hoe is dit te verklaren ????

Comment

Dat zegt wel veel over de oorsprong van het toestel!!!

Hubert

Even verduidelijken ...

Je koopt een duits toestel volledig volgens de regels .. maar daar zit dus een duitse en engelse handleiding

En die PDF die hij verdeelt is om tegemoet te komen van de nederlandstalige klanten ...

Die heeft hij trouwens van een BD'er ooit gekregen , hij heeft er zelf nooit achter gezocht
                        [Nikon D5100 & Nikon D70]
                        [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Nog eentje over 'GROBET'.
                          Het verschilt daar zeer erg van verkoper tot verkoper. Had er eens een die ongeinteresseerd stond te gapen en van dat specifieke toestel minder van af wist dan ik (en dat is niet veel
                          Nu had ik een andere, zeer behulpzaam en vriendelijk...

TOP FOTO : eens een vraag gesteld op zondag en een uurtje later had ik al een reply

Groetjes!
                          Last edited by ed33; 14 oktober 2004, 09:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bennyboy
                            Had bij hem de Nikkor 300mm F/4 gekocht. Een maand later bleek die niet te werken met de TC 14EII. Door te testen met andere 300mm F/4 lens en met andere TC bleek de oorzaak te liggen bij de lens.
                            Heeee, uw 300 f4 AFs dus ook al!!! De mijne is ook terug voor reparatie, zelfde euvel!! Meerdere tc's getest, 3 body's. Lens niet goed
                            Slecht van Nikon, op de dpreviewforums staan ook al vergelijkbare verhalen.

Comment

Dag iedereen,

Wat was de thread ook al weer...
                              Ah ja, ik heb de beste ervaring met Corné. Mijn 70-200 2.7 VR kort voor mijn verlof aan huis geleverd. Had er een UV-filter bijbesteld maar deze was toen niet binnen. Werd dan na mijn verlof toegezonden. Tot nog toe er niets voor aangerekend.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bump. ( 't Is hier geen koopjeshoek, dus...)

Als ik nog lang moet wachten op de MKII, dan doe ik voort met een second hand 300D en wacht ik tot de prijs serieus begint te zakken.

Ik heb zo de indruk dat Canon weer druppelsgewijs zijn cams op de markt laat komen, om de prijs kunstmatig hoog te houden.

En wij laten ons hier allemaal aan vangen.

Comment

Working...
                                X