Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opiniepeiling camera-leveranciers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opiniepeiling camera-leveranciers

Onder het motto 'Slechte reclame is ook reclame' lijkt het me beter om ook andere winkels aan bod te laten komen. Het hoeven niet altijd dezelfde 5 te zijn.

Mijn backfocus probleem met de D70: binnen de week opgelost door Focinac Mortsel. De vriendelijke verkoopster wist bij de aankoop ook technisch het nodige over een camera die nog maar 1 dag in de vitrine lag en had duidelijk veel ervaring van (digitale) Nikons. dus.

Ook Degreef in Edegem lijkt me dik OK: no nonsense, goede prijzen en eerlijke info. En nu maar hopen dat mijn daar aangekochte 70-210 kapot gaat zodat ik binnenkort ook over de service wat kan zeggen
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik heb een lens (28-135 IS) besteld bij geheugenkaart.be (Otto), en een andere (100-400L) bij Corné, en beide leveringen waren perfect . Het is dus voor mij heel moeilijk om een keuze te maken.
      Corné heeft de lens thuis afgeleverd, en de andere lens is thuisgebracht via een andere weg, maar die keuze heb ik gemaakt bij de bestelling, dus om daaruit een keuze te maken, dat vind ik moeilijk.

Om alle problemen te vermijden is het wel beter dat de leverancier thuis alles aflevert, maar als die veel werk heeft, denk ik dat dat een heel moeilijke opgave wordt.

Dus gaat mijn voorkeur op dit ogenblik naar Corné, maar als die meer klanten krijgt, dan kan hij onmogelijk overal alles persoonlijk gaan leveren.

Ik ga hier dus geen cijfertjes op de leveranciers zetten . Diegene die hier geleverd hebben, waren dus allebei perfect .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dit is de enige juiste manier van profesioneel handelen. Ik vind die zever van: "ik ruil hem niet om omdat er andere firmware op zit" dusdanig onprofesioneel dat ik het moeilijk kan geloven. Voor alle handelaars die dit lezen: het is veel eenvoudiger om klanten te verliezen dan ze te winnen...

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
        geven;
        2- omdat onze kleindochter op 23/10 één jaar wordt en bij Audiophil (winkel AC-foto) de 20D in voorraad was heeft hij hem vorige zaterdag daar gekocht.
        Camera bleek een uur later defect en we hebben hem maandag mogen omruilen zelfs met upgrade van de firmwire.
        Dus een 3 voor AC-foto.
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sailor
          Graag had ik hierbij nog een fotozaak in het Antwerpse vermeld:

Foto Rembrandt

Die krijgt van mij samen met Corné een drie!

Gr,

sailor
          Absoluut mee eens een aanrader van formaat
          Groetjes
          http://www.vehe.be

Comment

mijn Nikon Coolpix 5700 en Nikon D70 bij Degreef gekocht
            was ok
            nog geen problemen gehad, kan dus niks vertellen over die bepaalde service
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Voor mij absoluut zeker Otto een 3++.

Waarom? Tot nu toe steeds perfekte service, en "duitse" prijzen , zonder me daarvoor te hoeven verplaatsen. Heeft veel in voorraad, en uitproberen is ook geen probleem. Omruilen doet ie ook vlot.
              Ik denk, als de man het communicatief iets anders zou aanpakken, hij nog veel meer zou kunnen verkopen.
              Heeft er trouwens al eens iemand echt een finacieel verlies door Otto gehad?
              Dat er een verkeerde levering is, en dan een discussie komt rond afhaling en dergelijke , tja spijtig, maar ik denk dat zo een zaken wel eens overal voorkomen.
              Mijn gedacht hé

Comment

Zand erover "OTTO IS THE BEST".

Comment

Deze vraag hier was interressant maar is volledig de verkeerde richting uitgegaan.

De bedoeling is niet van te zeggen ik heb daar al meerdere keren gekocht en hmijn prijs was goed dus ik vind die winkel top. Dat is voor elke winkel het geval. ALs je bereid was te kopen aan die prijs en ze leveren je waarom zouden ze dan niet top zijn voor jou? Anderzijds heeft die winkel dan wel helemaal niets speciaal gedaan. Dat ze je wat laten testen ermee en vriendelijk zijn is nu ook niets speciaal. En elke winkel kan wel eens iemand achter de toog staan hebben die bijv iemand vervangt en dus niet echt op de hoogte is. Daarvoor zeggen die winkel is slecht lijkt mij ook niet correct of je moet dit keer op keer meemaken.

Dus al diegene die ooit een probleem gehad hebben wie was tevreden over de manier waarop dit behandeld werd. Daar kan je het echte verschil tussen winkels zien. Als je nooit geen probleem gehad hebt is het niet moeilijk om de service goed te vinden.

Zelf kan ik iedereen afraden bij NY-Camera te kopen. Hebben mij ooit een defect toestel geleverd maar ze hadden mijn geld voor de rest kon ik de pot op.

Comment

3 - Topfoto : Hij levert aan scherpe prijzen, geeft de nodig informatie en het materiaal dat ik van hem kocht werkt! ... dus moet niet terug gaan

3- Corne : Ik heb er nog geen ervaring mee, maar toen ik vroeg of ik een omnibouncerke kon bestellen dan is dat geen probleem en bij de lenzendag kan ik hem in ontvangst nemen... dat vind ik al tof.

2 - Degreef : Zijn wel behulpzaam in die zin als je weet wat je moet hebben. Als je dat niet echt weet dan begint ie u te overompelen met allerlei vaktaal (tegen een hels tempo als het wat drukker in de winkel is) dat je op den duur het afbolt of gewoon koopt omdat je "denkt" dat het wel zo moet zijn .... Is dus niet echt dé plaats om als beginner naartoe te gaan ... Hij geeft je het gevoel dan dat je precies ZIJN tijd verdoet ....
                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Ik vind het jammer, dat de kwaliteit van onze service alleen wordt beoordeeld aan het feit of een camera wordt geruild of niet.

Hoe vaak hebben wij camera`s die beschadigd zijn door stoten of vallen kosteloos hersteld? Hoe vaak hebben wij camera's geruild die stuk (maar niet gebruikt) waren?

Maar dat lukt niet altijd.

Waarom?

De 20D is momenteel niet leverbaar. Wanneer de volgende levering gebeurt is niet bekend. Dus wachten op een vervanging zal verbonden zijn met een lange wachttijd.

Maar: Het is beter de camera te laten calibreren. Jullie weten, dat back- of front-focus-problemen bij de 20D kunnen bestaan. Het gebeurt wel niet vaak, maar het kan gebeuren. Ik weet natuurlijk niet, welke camera dit probleem heeft en welke camera niet! Wie zegt, dat de "nieuwe" 20D niet ook een back- of front-focus-probleem heeft?

Plus: Wat doet een winkel met een toestel, die wordt terguggenomen? Het toestel wordt hersteld en als een nieuw toestel verkocht. Dat doe ik niet! Als ik een nieuwe camera verkoop, is de camera echt nieuw en niet al bij een klant en bij een service geweest.

Ook jullie willen toch zeker geen toestel kopen dat niet echt nieuw is? Dat is ook de rede, dat ik niet graag toestellen terugneem, die van een klant zijn getest, plus misschien zijn veranderd door het installeren van een nieuwe software.

Natuurlijk zal het ook voor mij makkelijker zijn de camera gewoon te ruilen, te sturen voor herstelling en achteraf als nieuwe camera te verkopen. Maar dat kan ik niet mijn geweten overeenbrengen.

Ik raad dus aan de 20D te sturen naar Canon en te laten calibreren. Volgens Canon zal dit binnen 1 week gebeuren. Ik kan ook proberen, de camera bij Canon te laten ruilen. Maar ik kan niet beloven, dat dat lukt. Ook Canon in Duitsland heeft momenteel geen 20D beschikbaar. En ik kan ook niet zeggen hoe lang het zal duren.

Jullie weten, dat ik steeds alles voor onze klanten doe, wat mogelijk is.

Comment

Ik sluit me aan bij Topfoto (figuurlijk dan ).

Naar mijn mening onderscheidt een leverancier zich in hetgeen hij niet doet (en wat ie zou moeten doen) én wat hij extra doet (wat ie eigenlijk niet hoeft te doen). Ik weet, het is een beetje cryptisch

Voor de rest volg ik dit topic met belangstelling
                        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Kan iemand mij zijn ervaringen met onderstaande zaken in het Brugse meedelen of mailen:

- Action Shop De Mey, Foto & Video
                          - Tuyttens Foto & video

Bij voorbaat dank.
                          Last edited by PPoseidon; 13 oktober 2004, 12:36.
                          Nikonian met D70

Comment

als je geld teveel hebt koop je daar ,zeker bij demey (als je niks ervan af kent ben je een gedroomd slachtoffer voor demey)
                            tuyttens brugge is beter dan oostende qua kennis maar de prijzen zijn duur

Comment

allé, na wat "tot rust komen" en het ook eens door de bril van de verkoper te (willen) zien, een aangepaste score :

TOPFOTO : 3
                              altijd zéér bereid tot uitleg, correcte levering, geen gedoe ivm betalingen en verzendingen, alles gebeurt correct. en zoals ik nu zelf ondervind, houdt Ingo zich niet bezig met 'gefoefel' door defecte/herstelde toestellen te verkopen als nieuw, wat eigenlijk een pluspunt hoort te zijn. daarom dus toch een 3.

CORNE : 3
                              tja, wat kan je hierop aanmerken. steeds snel antwoord (al loopt het enkele mailtje weleens fout, maar dat gebeurt overal), correcte levering (gratis!) en geen slechte prijspolitiek (en indien mogelijk past hij zelfs zijn prijs aan indien verschil té groot is met concurrentie). al een 550ex gekocht (indertijd nog door hemzelf aan huis geleverd), 17-40L verwacht ik asap

kort samengevat : voor toestellen topfoto, voor lenzen en accessoires corné

(aan Ingo : hoop dat we nog even goede 'vrienden' blijven na onze discussie over de 20D, je moet begrijpen dat het soms nogal ondoordacht reageren uitlokt als je zoveel geld uitgeeft en dan blijkt er een probleem te zijn...)
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door top-foto.de
                                Jullie weten, dat ik steeds alles voor onze klanten doe, wat mogelijk is.
                                EN HOE!

Alvast nogmaals bedankt voor de snelle oplossing die je paar weken terug regelde voor mijn vriendin (Nikon D70 kit + nikkor 70-300G)

Ik versta onder service, dat de winkel je zo goed mogelijk helpt in je keuze van materiaal en dat je tevreden naar huis gaat . En indien er iets fout loopt dat de winkel de beste oplossing zoekt voor de klant om de heuvel op een snelle correcte manier op te lossen!
                                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                                [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Working...
                                X