Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van Canon naar Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Overstap van Canon naar Sony

    Ik ben recent van Nikon naar Sony overgestapt maar heb al mijn sigma/Nikon lenzen verkocht om de eenvoudige reden dat ik betere AF wou dan mijn D800, dewelke ik 7 jaar heb gehad.

    Dan leek het mij niet zo’n goed idee om met adapters te gaan werken, maar ben ook wel eens benieuwd of er mensen goede ervaringen mee hebben.

    Wat de eye-af betreft : toch wel een schitterend staaltje techniek. Net zoals de A9 trouwens.

    Soit ik zie mij niet teruggaan naar Nikon en zie eigenlijk ook geen voordeel meer aan een DSLR, integendeel.
    Last edited by thetramp; 27 juni 2019, 17:12.

    Comment


    • #32
      Re: Overstap van Canon naar Sony

      Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
      Ik ben recent van Nikon naar Sony overgestapt maar heb al mijn sigma/Nikon lenzen verkocht om de eenvoudige reden dat ik betere AF wou dan mijn D800, dewelke ik 7 jaar heb gehad.

      Dan leek het mij niet zo’n goed idee om met adapters te gaan werken, maar ben ook wel eens benieuwd of er mensen goede ervaringen mee hebben.

      Wat de eye-af betreft : toch wel een schitterend staaltje techniek. Net zoals de A9 trouwens.

      Soit ik zie mij niet teruggaan naar Nikon en zie eigenlijk ook geen voordeel meer aan een DSLR, integendeel.
      Ik gebruik op mijn Sony A7RII ook de Sigma MC-11 en Sigma art 50 mm 1.4 , Met deze combo heb ik zeer goed resultaat met AF, zowel S als C, en wat de eyes focus betreft, perfect

      Comment


      • #33
        Re: Overstap van Canon naar Sony

        Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
        Ik ben recent van Nikon naar Sony overgestapt maar heb al mijn sigma/Nikon lenzen verkocht om de eenvoudige reden dat ik betere AF wou dan mijn D800, dewelke ik 7 jaar heb gehad.

        Dan leek het mij niet zo’n goed idee om met adapters te gaan werken, maar ben ook wel eens benieuwd of er mensen goede ervaringen mee hebben.

        Wat de eye-af betreft : toch wel een schitterend staaltje techniek. Net zoals de A9 trouwens.

        Soit ik zie mij niet teruggaan naar Nikon en zie eigenlijk ook geen voordeel meer aan een DSLR, integendeel.
        Ik gebruik op mijn A7RII eveneens een Sigma MC- 11 adapter en dit in Combi met Sigma Art 50 mm 1.4, wat een een zeer goed resultaat geeft en dit zowel AF-S of AF-c en Eyes focus.Deze adapter is zeker aan te bevelen

        Comment


        • #34
          Re: Overstap van Canon naar Sony

          Vandaag Mutley69 op bezoek gehad met zijn Sony A7RII.

          Al mijn lenzen (huismerk en third-party) deden het goed via de Sigma MC-11 adapter.
          De RAW resultaten deden qua detail zeker niet onder voor mijn 1Dx II. Zeer lichte en compacte body in vergelijking met mijn Canon's.

          AF tracking en burst-shots hebben we niet vergeleken (daar is een A7RIII en de A9 een eerlijkere vergelijking voor).

          Qua gebruiksgemak en snelle bediening scoren mijn 1D body's wel beter vanwege de bediening via de knoppen en wieltjes op de body (geen gesukkel met in het menu iets te gaan zoeken en selecteren).
          Natuurlijk kan je op de Sony ook wel wat knoppen personaliseren, maar toch leek me deze body in dat opzicht wat minder praktisch als alles snel moet kunnen aangepast worden.

          Verschil in zoekbeeld via een optische zoeker en een EVF model is iets dat je moet gewoon worden. De kleine 'black-out' tijd ben ik niet gewoon en wordt dan snel als storend ervaren (ook al is deze tijd zeer kort).

          Het was zeker een leuke test en kennismaking waar beide partijen iets van opgestoken hebben.
          Een onmiddellijke 'switch' is toch nog niet aan de orde wat mij betreft. Maar ik ga de spiegelloze evolutie zeker opvolgen!

          Grtz,
          Kurt

          Comment


          • #35
            Re: Overstap van Canon naar Sony

            Kurt,

            Hartelijk dank om ons jouw bevindingen te laten geworden.
            Zoals ik je schreef heb ik even in de praktijk mogen werken met een A9 + de 200-400 Canon lens
            en ik had gelijkaardige bevindingen en besluit op het einde.

            Gelukkig is en blijft er een strijd tussen de diverse merken, maar op het einde van de rit zijn
            ze allen ongeveer idem ten opzichte van elkaar.

            De spiegelloze techniek zal zich verder door gaan ontwikkelen en ja, Canon is er net mee gestart,
            en ik verwacht daar nog heel veel van. In september weet ik meer.

            Groetjes,

            Dirk



            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
            Vandaag Mutley69 op bezoek gehad met zijn Sony A7RII.

            Al mijn lenzen (huismerk en third-party) deden het goed via de Sigma MC-11 adapter.
            De RAW resultaten deden qua detail zeker niet onder voor mijn 1Dx II. Zeer lichte en compacte body in vergelijking met mijn Canon's.

            AF tracking en burst-shots hebben we niet vergeleken (daar is een A7RIII en de A9 een eerlijkere vergelijking voor).

            Qua gebruiksgemak en snelle bediening scoren mijn 1D body's wel beter vanwege de bediening via de knoppen en wieltjes op de body (geen gesukkel met in het menu iets te gaan zoeken en selecteren).
            Natuurlijk kan je op de Sony ook wel wat knoppen personaliseren, maar toch leek me deze body in dat opzicht wat minder praktisch als alles snel moet kunnen aangepast worden.

            Verschil in zoekbeeld via een optische zoeker en een EVF model is iets dat je moet gewoon worden. De kleine 'black-out' tijd ben ik niet gewoon en wordt dan snel als storend ervaren (ook al is deze tijd zeer kort).

            Het was zeker een leuke test en kennismaking waar beide partijen iets van opgestoken hebben.
            Een onmiddellijke 'switch' is toch nog niet aan de orde wat mij betreft. Maar ik ga de spiegelloze evolutie zeker opvolgen!

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #36
              Re: Overstap van Canon naar Sony

              Het fotograferen op hoge ISO waarden was ook zeker goed met de Sony.
              Ik ga morgen eens een vergelijkbare foto nemen met mijn camera op ISO12800 (dit zijn uiteraard onbruikbare ISO-waarden voor macro foto's waarbij sterk vergrotende lenzen gebruikt worden).
              Maar gewoon binnenshuis en in mindere lichtomstandigheden zeker nog heel goede resultaten bekomen.

              Comment


              • #37
                Re: Overstap van Canon naar Sony

                Idd er komt een Pro R versie aan en deze zou mogelijk 60 a 70 milj pixels hebben en hopelijk IBIS.
                Ik merk zelf wel dat Canon in een snel tempo EF dood aan het maken is. Ze gaan misschien nog paar DSLR's uitbrengen maar het is een stervend ras.
                Helaas want ik zit zelf met 5 of meer L lenzen. Ik heb al paar keer gekeken om over te stappen op R (incl lenzen verkopen) maar dat is zottewerk.
                De 28-70mm F2 en 50 f1.2 R zijn prachtlenzen maar je bent 5k kwijt voor 2 lenzen! Dat zijn bijna Leica prijzen.

                De R adapter moet perfect werken dus de EF lenzen kunnen prefect verder gebruikt worden. Kurrrt, pas aan Canon gevraagd of de mp-e 65mm werkt op de R en was ook geen probleem.
                Ik heb mijn 5D mkII nu 11j en het blijft een prachtbody. Al is de noise nu wel te hard aanwezig dus een pro R zou top zijn. Dan kan ik weer 10j of langer verder.

                Wachten tot Sigma met R lenzen komt, gaat mooi alternatief bieden.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #38
                  Re: Overstap van Canon naar Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                  Idd er komt een Pro R versie aan en deze zou mogelijk 60 a 70 milj pixels hebben en hopelijk IBIS.
                  Ik merk zelf wel dat Canon in een snel tempo EF dood aan het maken is. Ze gaan misschien nog paar DSLR's uitbrengen maar het is een stervend ras.
                  Helaas want ik zit zelf met 5 of meer L lenzen. Ik heb al paar keer gekeken om over te stappen op R (incl lenzen verkopen) maar dat is zottewerk.
                  De 28-70mm F2 en 50 f1.2 R zijn prachtlenzen maar je bent 5k kwijt voor 2 lenzen! Dat zijn bijna Leica prijzen.

                  De R adapter moet perfect werken dus de EF lenzen kunnen prefect verder gebruikt worden. Kurrrt, pas aan Canon gevraagd of de mp-e 65mm werkt op de R en was ook geen probleem.
                  Ik heb mijn 5D mkII nu 11j en het blijft een prachtbody. Al is de noise nu wel te hard aanwezig dus een pro R zou top zijn. Dan kan ik weer 10j of langer verder.

                  Wachten tot Sigma met R lenzen komt, gaat mooi alternatief bieden.
                  ik dacht dat de lenzen van sigma werken met R en adapter, zelf heb ik de 24mm , 50mm en 85mm alle drie uit de art serie als dat zo is waarom deze wegdoen voor duurdere Canon lenzen?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Overstap van Canon naar Sony

                    https://fstoppers.com/gear/canon-abo...-camera-393918 )

                    85mpix EOS R... laat ons hopen!
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Overstap van Canon naar Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht

                      85 MP's!!??
                      Dan mag er volgens mij ook helemaal niks mis gaan wat de minste beweging betreft naargelang wat je als sluitertijd kan bekomen. Teveel is ook niet goed volgens mij. Hopelijk ook geen 100 euro per MP

                      Comment


                      • #41
                        Re: Overstap van Canon naar Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                        85 MP's!!??
                        Dan mag er volgens mij ook helemaal niks mis gaan wat de minste beweging betreft naargelang wat je als sluitertijd kan bekomen. Teveel is ook niet goed volgens mij. Hopelijk ook geen 100 euro per MP
                        ??? grapje zeker? Die pixels worden wel allemaal tegelijk belicht he, niet één per één ...

                        Comment


                        • #42
                          Re: Overstap van Canon naar Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          ??? grapje zeker? Die pixels worden wel allemaal tegelijk belicht he, niet één per één ...
                          Ja natuurlijk, ik maak altijd grapjes
                          Maar waarom hebben toestellen zoals de Fujifilm GFX100 dan een dempende werking van de sluiter voorzien. Of is dat enkel omdat die sensor ook nog groter is dan een FF dat dit soort trilling al voor onscherpte kan zorgen?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Overstap van Canon naar Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Ja natuurlijk, ik maak altijd grapjes
                            Maar waarom hebben toestellen zoals de Fujifilm GFX100 dan een dempende werking van de sluiter voorzien. Of is dat enkel omdat die sensor ook nog groter is dan een FF dat dit soort trilling al voor onscherpte kan zorgen?
                            Wat geeft de grootste klap .. als uw voordeur dicht vliegt of het venstertje van uw toilet ?
                            Uw vergelijking met the Fuji is een beetje "over the top", right? een 10K € cameraatje, 'k heb er zo 3 in mijn kast liggen ... zie of zulk mechanisme ook ingebakken zit in het dSLR'tje van Jan Modaal. (als was het maar om de klap van de spiegel op te vangen). maar soit ...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Overstap van Canon naar Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Wat geeft de grootste klap .. als uw voordeur dicht vliegt of het venstertje van uw toilet ?
                              Uw vergelijking met the Fuji is een beetje "over the top", right? een 10K € cameraatje, 'k heb er zo 3 in mijn kast liggen ... zie of zulk mechanisme ook ingebakken zit in het dSLR'tje van Jan Modaal. (als was het maar om de klap van de spiegel op te vangen). maar soit ...
                              WOW, over arrogantie gesproken zeg ...

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Overstap van Canon naar Sony

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                WOW, over arrogantie gesproken zeg ...

                                grts
                                Sieg
                                Ja .. de mensen een dikke por in de rug geven om ze te verplichten om na te denken wordt dezer dagen altijd als "arrogant" ervaren ... als het tegenwoordig al niet kan "geswiped" worden, dan moet het met het kleine paplepeltje opgelepeld worden en liefst niet te snel, blader maar door het forum! ... kritisch nadenken is "not done" dezer dagen ... dat is de facto "arrogant", maar ja .. met "sustained idiocy" wordt men tegenwoordig zelfs president, djeezes! .. het aantal zeloten is hier zeker niet afgenomen.

                                Comment

                                Working...
                                X