Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

    Ik ook niet. 42 is al reusachtig merk ik sinds een paar weken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

      Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
      De jacht naar meer megapixels ontgaat mij een beetje, ik hecht meer belang aan een goede autofocus, aan dynamisch bereik, ruisonderdrukking bij hogere iso en in-body stabilisatie.
      Meer megapixels zorgt er wel voor dat je bv met de A7RII in crop-mode (aps-c) nog een dikke 18 megapixels hebt...Je hebt dus een FF en APS-C toestel in één... (handig als je eens verder wil zoomen dan normaal)

      Goede autofocus... De AF van de A7RII is beter dan die van de A7II
      Dynamisch bereik is minstens evengoed voor beide en hoge iso is ook beter bij de A7RII tov de A7II (zeker als je die MP nog eens downscaled naar 24MP)

      Die sensor van de A7RII was echt een hele grote stap...Daarmee dat deze ook gewoon in de A7RIII en Nikon D850 & Z7 worden gebruikt...

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

        De A7RII heeft ook een "silent" mode en 'n (veel) betere ISO prestatie.
        Ook de jpgs uit de camera zijn beter. Met de A7II is het best alleen werken in RAW.
        En het feit dat je meer uit je crops kan halen is een voordeel.
        Met de 70-200F4 op een A6300 haal ik al zeer goede crops.
        Dat zou op een A7RII ook in voordeel zijn, vermits dit een heel (resolutie) scherpe lens is.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

          Met het meeste van de vorige 2 posts ben ik het wel eens: er zijn een aantal verschilpunten met de A7ii. Maar ook de A7ii blijft een supergoede camera wat mij betreft. Héél veel FF-kwaliteit voor relatief weinig geld.

          Ook met A7ii is AF ruim voldoende voor iedereen die van snelle actiefotografie geen prioriteit maakt. Ook JPEG zonder nabewerking is geen enkel probleem. Ik heb tot volle tevredenheid niets anders dan JPEG Xfine gebruikt, ook hoge iso, 's avonds, 's nachts... RAW is dus wat mij betreft ook bij deze camera absoluut geen must. Mocht dat wel zo geweest zijn, dan was RAW voor iedereen noodzakelijk geweest tot de komst van de A7Rii/D850 .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

            Is de A-Mount nu echt dood?
            Waren de A77 en A99 nu de laatste degelijke camera's die op de markt gebracht werden?

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Met het meeste van de vorige 2 posts ben ik het wel eens: er zijn een aantal verschilpunten met de A7ii. Maar ook de A7ii blijft een supergoede camera wat mij betreft. Héél veel FF-kwaliteit voor relatief weinig geld.

              Ook met A7ii is AF ruim voldoende voor iedereen die van snelle actiefotografie geen prioriteit maakt. Ook JPEG zonder nabewerking is geen enkel probleem. Ik heb tot volle tevredenheid niets anders dan JPEG Xfine gebruikt, ook hoge iso, 's avonds, 's nachts... RAW is dus wat mij betreft ook bij deze camera absoluut geen must. Mocht dat wel zo geweest zijn, dan was RAW voor iedereen noodzakelijk geweest tot de komst van de A7Rii/D850 .
              Na enige tijd de A7II in gebruik te hebben kan ik dit enkel beamen K-2 ...
              Ik ben er zeer tevreden over

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Is de A-Mount nu echt dood?
                Waren de A77 en A99 nu de laatste degelijke camera's die op de markt gebracht werden?
                Ik denk het Tommie. De A77II heb ik nog gehad maar dat is een eeuwigheid geleden, zo lijkt het toch. Sindsdien amper nog A-mount camera's uitgekomen. De A58 ja, maar dat is meer een instapmodel. En de A99II geloof ik.

                Maar van die camera's hoor je niks meer van. Op youtube is het ook heel stil.

                Sony zet vol in op de A7 reeks en met de derde generatie hebben ze wel succes. Dus ik denk dat ze die richting uitgaan.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                  Ik heb nog altijd mijn A77, en binnen een jaar of 2-3 ruil ik die voor een A77ii of een A7 met adapter.
                  Ik loop altijd een jaar of 4 achter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ik heb nog altijd mijn A77, en binnen een jaar of 2-3 ruil ik die voor een A77ii of een A7 met adapter.
                    Ik loop altijd een jaar of 4 achter.
                    Idem hier
                    Tot 2 jaar geleden had ik nog de a300 sinds 2009... Het verschil met de a77 was enorm.

                    Ik had dan de stap gemaakt naar Fujifilm maar ik kan er maar niet aan wennen (misschien dom want moest het waarschijnlijk meer tijd hebben gegeven). Ik heb dan opnieuw de switch gemaakt naar Sony met de a7ii en moet zeggen dat dit wel een enorm verschil is met mijn a77, met de voor mij gekende menu en instellingen.
                    Sony α7ii
                    5OOpx

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                      Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                      Idem hier
                      Tot 2 jaar geleden had ik nog de a300 sinds 2009... Het verschil met de a77 was enorm.

                      Ik had dan de stap gemaakt naar Fujifilm maar ik kan er maar niet aan wennen (misschien dom want moest het waarschijnlijk meer tijd hebben gegeven). Ik heb dan opnieuw de switch gemaakt naar Sony met de a7ii en moet zeggen dat dit wel een enorm verschil is met mijn a77, met de voor mij gekende menu en instellingen.
                      En gebruik je dan een adapter om je "oud" glas te gebruiken op de A7, of ga je alles vervangen?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                        De adapter (LA-EA4) is redelijk prijzig, zeker nieuw en ook op de 2e hands markt. Momenteel trek ik mijn plan met de kitlens (28-70) maar plan deze wel te vervangen door de Sony 24-105 f4, Sony 24-70 f4 of de Tamron 28-75 f2.8. Deze laatste zou goed resultaat afleveren tegen een aardige prijs voor een f2.8 lens te zijn.
                        Daarnaast heb ik de FE 90mm macro 2e hands op de kop kunnen tikken waardoor mijn oude Tamron 90mm macro overbodig wordt.
                        Mijn huidige tele komt zelden uit mijn tas dus de nood is daar eerder beperkt.
                        Sony α7ii
                        5OOpx

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Na enige tijd de A7II in gebruik te hebben kan ik dit enkel beamen K-2 ...
                          Ik ben er zeer tevreden over


                          Ik ben blij dat je niet tot de conclusie komt dat ik onzin zit te vertellen, hoewel ik er wel vrij gerust in was .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                            Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                            De adapter (LA-EA4) is redelijk prijzig, zeker nieuw en ook op de 2e hands markt. Momenteel trek ik mijn plan met de kitlens (28-70) maar plan deze wel te vervangen door de Sony 24-105 f4, Sony 24-70 f4 of de Tamron 28-75 f2.8. Deze laatste zou goed resultaat afleveren tegen een aardige prijs voor een f2.8 lens te zijn.
                            Daarnaast heb ik de FE 90mm macro 2e hands op de kop kunnen tikken waardoor mijn oude Tamron 90mm macro overbodig wordt.
                            Mijn huidige tele komt zelden uit mijn tas dus de nood is daar eerder beperkt.
                            Het lijkt er ook op dat de adapter een stevige invloed heeft op de AF snelheid.

                            De enige lens die ik heb en waar ik dikke spijt over zou hebben is mijn 70-400mm Sony.
                            Schade zou nog meevallen, want tweedehands gekocht voor 600€.
                            Mijn andere lenzen zijn ook goed, maar waren zeker niet zo duur.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                              Ja, die 70-400 heb ik ook een tijdje gehad. Super lens maar ik gebruikte hem te weinig dus die werd opnieuw verkocht.
                              Mijn overige lenzen zijn ok (sony 16-50 f2.8, sony 35 f1.8, tamron 70-300 usd) en niet bepaald de duurste op de markt, maar enkel bruikbaar met adapter. Dus ook hier zal het verlies beperkt zijn. Ik wil eigenlijk ook minder glas en dus gewicht in mijn tas hebben.
                              Sony α7ii
                              5OOpx

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe camera - Sony A-mount of E-mount - of nog iets anders?

                                Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                                Momenteel trek ik mijn plan met de kitlens (28-70) maar plan deze wel te vervangen door de Sony 24-105 f4, Sony 24-70 f4 of de Tamron 28-75 f2.8. Deze laatste zou goed resultaat afleveren tegen een aardige prijs voor een f2.8 lens te zijn.
                                Daarnaast heb ik de FE 90mm macro 2e hands op de kop kunnen tikken
                                De FE90 is de beste macro die ik ooit gebruikt heb.
                                Qua standaardzoom verkies ik nog steeds de FE24-70/4. Op FF vind ik f/4 ruim voldoende als het over beperkte DOF of lichtsterkte gaat, zeker met de ruisprestaties van de laatste 2 generaties van camera's. De lens levert uitstekende beeldkwaliteit (- althans indien niet in combinatie met de originele A7R gebruikt -) en is relatief klein en licht. FE24-105 of f/2.8-lenzen worden meteen een stuk minder praktisch op dat vlak.
                                Last edited by K-2; 22 november 2018, 09:50.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X