Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: FF Systeemcamera van Nikon

    675 gram is leuk, maar tel daar alvast ook nog de FTZ adapter bij (200 gram ?), want die gaan de meeste Nikon-gebruikers nodig hebben voor hun lensarsenaal.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #77
      Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      675 gram is leuk, maar tel daar alvast ook nog de FTZ adapter bij (200 gram ?), want die gaan de meeste Nikon-gebruikers nodig hebben voor hun lensarsenaal.
      Inderdaad, en ik begrijp niet zo waarom men waarde hecht aan een paar 100gr van de body.
      Het echte gewicht komt van de lenzen, en dat wordt vooral bepaald door de sensor afmetingen. Een Z-mount 24-70/f2.8 zal niet veel minder wegen dan de F-mount 24-70/f2.8. Idem voor de 70-200/f2.8 (of f4)
      Een lichtere set zal er pas komen als er bv een Z5 komt, die de D500 vervangt (met APS-C sensor dus), en bijbehorende APS-C formaat lenzen met Z-mount.

      Dit is vooral een alternatief voor Nikon gebruikers die wel een EVF en andere systeemcamera features willen, maar niet de dslr feel willen opgeven die ze nu hebben bij Nikon.
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #78
        Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        675 gram is leuk, maar tel daar alvast ook nog de FTZ adapter bij (200 gram ?), want die gaan de meeste Nikon-gebruikers nodig hebben voor hun lensarsenaal.
        Initieel is dat zeker zo. Op termijn ga je echter heel waarschijnlijk zien dat steeds meer mensen de adapter achterwege zullen laten en zullen overschakelen naar nieuwe, aangepaste en dikwijls ook verbeterde lenzen, eenmaal die beschikbaar zijn.
        Dat was alvast bij Sony de voorbije jaren duidelijk merkbaar. Ik heb zelf ondertussen ook geen a-mount glas meer (buiten een enkele lens op een a100 uit nostalgie). Mijn laatste adapter is anderhalf jaar geleden verkocht. Was absoluut niet zo gepland, maar is wel realiteit geworden.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #79
          Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Inderdaad, en ik begrijp niet zo waarom men waarde hecht aan een paar 100gr van de body.
          Het echte gewicht komt van de lenzen, en dat wordt vooral bepaald door de sensor afmetingen. Een Z-mount 24-70/f2.8 zal niet veel minder wegen dan de F-mount 24-70/f2.8. Idem voor de 70-200/f2.8 (of f4)
          Een lichtere set zal er pas komen als er bv een Z5 komt, die de D500 vervangt (met APS-C sensor dus), en bijbehorende APS-C formaat lenzen met Z-mount.

          Dit is vooral een alternatief voor Nikon gebruikers die wel een EVF en andere systeemcamera features willen, maar niet de dslr feel willen opgeven die ze nu hebben bij Nikon.
          Helemaal juist. Ik had de d850, en dat gewicht valt echt wel mee (1005gr), tot het glas eraan komt....En je wil op FF in die prijsklasse toch wel deftig lichtsterk glas.
          Daarmee is het voordeel van gewichtsbesparing door mirrorless ook beperkter in een FF set dan bijvoorbeeld m43.
          Het zal van de extra mogelijkheden moeten komen denk ik (zoeker / snelheid..)
          En natuurlijk of de die-hards Nikon gebruikers snel willen overstappen. (wat is een camera in een set van vele duizenden euro's aan goed glas)
          Je kan het ook niet met Sony vergelijken, die kwamen uit een pure amateuromgeving, (Konica Minolta / Sony) en hadden het veel eenvoudiger om een stap omhoog te doen.

          Comment


          • #80
            Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Ik vind het spijtig dat Nikon nooit een degelijke (en lichte) 24-70 f4 voor zijn F-vatting heeft gemaakt.
            Blijkbaar kan het nu wel voor de nieuwe Z-vatting.
            Op DPReview staat al een beknopte review; veel goede zaken voor de Z7, maar toch ook de beperkte batterij-autonomie en de wat mindere AF bij bewegende objecten.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #81
              Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Dat heb ik een jaartje geleden al geschreven, voor die paar 100 gram moet je het niet doen, dat merk je niet op de rest van je materiaal.
              Maar het is gewoon een hype die systeemcamera's, ik zie er geen voordeel in
              Oke je hebt geen geluid van de spiegel die opklapt, maar laat ik dat nu net zo leuk vinden
              Als ik een evf wil kijk ik gewoon op m'n scherm achteraan, doet hetzelfde

              Wat het gewicht betreft, zo stond ik onlangs aan het strand bij een stevig briesje, dus nog niet echt een storm.
              Ik stond daar met mijn 1DxII en een 24-70 f2,8 op een deftig statief
              Naast mij stond iemand met een systeemcamera (Sony) en bijpassende lens, ook dit op een stevig statief.
              Hij moest aan de onderkant van z'n statief z'n rugzakje aanbinden om het boeltje te laten stilstaan ... tjah want het geheel woog niet zwaar genoeg om te blijven stilstaan.
              Ik had geen problemen hoor, voor mij mocht het zelfs nog een pak harder waaien.
              Dus zo zie je maar dat elk voordeel ook z'n nadeel heeft

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #82
                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Ik vind het spijtig dat Nikon nooit een degelijke (en lichte) 24-70 f4 voor zijn F-vatting heeft gemaakt.
                Blijkbaar kan het nu wel voor de nieuwe Z-vatting.
                Of die 24-70 Z-lens een degelijke is moet nog blijken... De 24-70 Zeiss/Sony is/was niet zo super...

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Op DPReview staat al een beknopte review; veel goede zaken voor de Z7, maar toch ook de beperkte batterij-autonomie en de wat mindere AF bij bewegende objecten.
                Op dpreview hadden ze toch 1600+ beelden en nag was 4K video's met 1 batterij kunnen maken....zal best wel meevallen denk ik....

                Comment


                • #83
                  Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Of die 24-70 Z-lens een degelijke is moet nog blijken... De 24-70 Zeiss/Sony is/was niet zo super...
                  Het kan uiteraard altijd, al vraag ik mij af of Nikon het zich kan permitteren om een mindere lens bij de lancering van zo'n product bij te leveren.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #84
                    Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Ziet er inderdaad een mooi speeltje uit. Prijs is ook "op zijn Nikon's. Persoonlijk heb ik nog steeds problemen met een elektronische zoeker. Maar dat zal maar een detail zijn zeker en in de toekomst om langs om onvermijdelijker.
                    In elk geval mocht ik de stap zetten dan doe ik mijn D800E en bijhorende objectieven weg. Een adapter tussenplaatsen vind ik niet zo'n goed idee. Men zegt wel dat de oudere objectieven even goed zullen functioneren en presteren, maar dat wil ik nog wel eens zien of horen van hen die de adapter zullen gebruiken.
                    Last edited by enero; 23 augustus 2018, 11:51.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #85
                      Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Ik denk dat Nikon het goed gedaan heeft, die ergonomie, knoppen en menu's, prima!
                      En ja, Sony kan terug naar de tekentafel

                      Comment


                      • #86
                        Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        misschien ook toch eens luisteren naar : https://www.youtube.com/watch?v=9zw4oyVclXQ


                        Theoria Apophasis


                        mvg
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #87
                          Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Ik had beter verwacht van Nikon.

                          De AF instellingen niet conform met hun DSLR.
                          Flitsen zonder AF hulplicht.
                          Batterij ?

                          Ik zie op de galerij niet veel echte scherpe foto's voor zo'n pixel-monster. (maar dat ben ik al gewoon van DPreview)

                          Hoge ISO's zien er vrij goed uit.
                          Het toestel ziet er degelijk uit. (smaak)
                          En er kan nog veel aan veranderen (firmware).

                          Veel te duur, zeker ivm Sony.
                          Dan nog de video kwaliteit?

                          Wat de adapter betreft, ben ik vrij zeker dat die perfect gaat werken.
                          Edit: jammer genoeg geen AF-D. Hoe is het mogelijk

                          Dat is wat ik voorlopig ervan denk.
                          Last edited by w00ha; 23 augustus 2018, 13:06.

                          Comment


                          • #88
                            Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Nikon heeft het wel heel slim aangepakt: de hype weken aan een stuk laten groeien met video's, teasers en zoveel meer.
                            Met een lensadapter willen ze nu een deel van het DSLR- publiek laten overstappen, de camera zelf moet enkel eigen merk lenzen hebben...
                            Ik hou het wel bij een DSLR.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #89
                              Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              misschien ook toch eens luisteren naar : https://www.youtube.com/watch?v=9zw4oyVclXQ


                              Theoria Apophasis


                              mvg
                              Die heeft er geen gratis gekregen en daarom breekt hij deze camera af.
                              Dat is het makkelijkste wat er is.


                              Johan

                              Comment


                              • #90
                                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                                Die heeft er geen gratis gekregen en daarom breekt hij deze camera af.
                                Dat is het makkelijkste wat er is.


                                Johan
                                dan hebben dus allen die het toestel ophemelen er ene gratis gekregen die kerel is nochtans een Nikon/Fuji gebruiker.
                                Mij kan het niet schelen maar ik vrees dat Nikon een en ander overdreven heeft. Ik ben zeker geen sony fan maar ze doen het naar mijn mening toch beter... just my 2 cts.
                                nikon coolpix s9100

                                Comment

                                Working...
                                X