Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    En de tijd, welke nodig is om een spiegel omhoog te klappen ... is die niet groter?

    ( Zelfde als Dpix schrijft, zie ik nu pas )
    Heeft niets te maken met het zoekerbeeld ! Bij een DSLR, kijk je rechtstreeks naar je onderwerp en heb je uiteraard geen vertraging !


    Maar ongeacht hoe snel een EVF ook is, het blijft ( voor mij) n' elektronisch beeld.( had ook problemen bij mijn eerste lcd tv, na jarenlang CRT kijken)
    En dan is de Fuji x100 reeks leuk, combinatie EVF. /OVF

    L
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #17
      Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Hoi,
      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
      Ik zou er toch graag eerst eens een vogel in de vlucht met fotograferen.
      Ik heb toch twijfels ????

      Johan
      Hier heb je een topper, die dat héél goed kan en doet...
      nou ja, topper... zeg maar, wereldkampioen...
      Wel met een Olympus combinatie, maar dat is ook een systeemcamera.
      Explore Vas Smilevski’s 5,604 photos on Flickr!

      Veel kijkplezier.
      Ik volg hem al een paar jaar.

      Comment


      • #18
        Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Het worden blijkbaar Nikon Z6 en Z7 vergezeld van 3 nieuwe objectieven? https://nikonrumors.com/2018/08/13/b...ed-later.aspx/
        Amaai, wat een gat...die mag stillekes gaan bevallen

        Comment


        • #19
          Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Het worden blijkbaar Nikon Z6 en Z7 vergezeld van 3 nieuwe objectieven? https://nikonrumors.com/2018/08/13/b...ed-later.aspx/
          Deze bron bevestigd dat ook: KLIK

          Van Canon hoor je niks, ze zijn nochtans ook bezig met een FF systeem. https://www.canonrumors.co/category/...orless-camera/
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Deze bron bevestigd dat ook: KLIK

            Van Canon hoor je niks, ze zijn nochtans ook bezig met een FF systeem. https://www.canonrumors.co/category/...orless-camera/
            Canon zal ook wel op die wagen springen (niet dat ze veel keuze hebben). De vraag die circuleert is of ze ook met een nieuwe mount gaan komen of deze de bestaande EF mount gaat gebruiken.
            Er zijn er ook die beweren dat de EF-M mount (die nu gebruikt word voor de aps-c mirrorless camera's van Canon) ook geschikt is voor fullframe, volgens anderen dan weer niet.
            Tegen Photokina zal er wel duidelijkheid komen ...
            Last edited by stapperke; 14 augustus 2018, 14:36.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #21
              Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
              Hoi,

              Hier heb je een topper, die dat héél goed kan en doet...
              nou ja, topper... zeg maar, wereldkampioen...
              Wel met een Olympus combinatie, maar dat is ook een systeemcamera.
              Explore Vas Smilevski’s 5,604 photos on Flickr!

              Veel kijkplezier.
              Ik volg hem al een paar jaar.
              Op 300mm. niet iedereen heeft het geluk om met uw neus op de vogels te zitten .
              Ik zou het willen zien op 850mm full frame (wat ik nu veel doe).

              Johan

              Comment


              • #22
                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Op 300mm. niet iedereen heeft het geluk om met uw neus op de vogels te zitten .
                Ik zou het willen zien op 850mm full frame (wat ik nu veel doe).

                Johan
                ik heb de fuji x-t2 een fantastisch toestel... maar vogels in de vlucht is eerlijk gezegd niet simpel (zeker in vergelijking met canon 7D mkii.. die ik ook heb). Ik gebruik de fuji met adapter voor "stilstaande" vogels terwijl voor vluchtshots het altijd met de canon is... just my 2 cts.
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #23
                  Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Canon zal ook wel op die wagen springen (niet dat ze veel keuze hebben). De vraag die circuleert is of ze ook met een nieuwe mount gaan komen of deze de bestaande EF mount gaat gebruiken.
                  Er zijn er ook die beweren dat de EF-M mount (die nu gebruikt word voor de aps-c mirrorless camera's van Canon) ook geschikt is voor fullframe, volgens anderen dan weer niet.
                  Tegen Photokina zal er wel duidelijkheid komen ...
                  Voor een dunnere body is sowieso een nieuwe mount nodig. Anders krijg je dezelfde dikte als een DSLR. Dit zou op zich niet slecht zijn voor de bestaande EF gebruikers maar anderzijds zal Canon wel graag weer nieuwe reeks objectieven verkopen Inderdaad afwachten...

                  Comment


                  • #24
                    Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Voor een dunnere body is sowieso een nieuwe mount nodig. Anders krijg je dezelfde dikte als een DSLR. Dit zou op zich niet slecht zijn voor de bestaande EF gebruikers maar anderzijds zal Canon wel graag weer nieuwe reeks objectieven verkopen .
                    Dat denk ik ook.



                    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #25
                      Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Op 300mm. niet iedereen heeft het geluk om met uw neus op de vogels te zitten .
                      Ik zou het willen zien op 850mm full frame (wat ik nu veel doe).

                      Johan
                      Johan, die 300mm is wel 600mm op FullFrame... Vind de beelden toch wel in orde hoor....

                      Comment


                      • #26
                        Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Johan, die 300mm is wel 600mm op FullFrame... Vind de beelden toch wel in orde hoor....
                        Aha ok geen full frame , het eerste wat mij opviel was dat deze beelden geen mooie achtergrond hadden.
                        Net zoals een super zoom (zoals een 200-500mm)
                        Maar de beelden zijn zeker in orde , dat staat buiten kijf.

                        Ik zou het graag eens zelf proberen. Ik doe het nu tamelijk veel en weet dat het zeer moeilijk is.

                        Johan

                        Comment


                        • #27
                          Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Na 6 jaar hebben ze dan eindelijk het licht gezien bij nikon.Ondertussen fotografeer ik al bijna 5 jaar tot volle tevredenheid met mijn oude a7I.

                          Comment


                          • #28
                            Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Johan, die 300mm is wel 600mm op FullFrame... Vind de beelden toch wel in orde hoor....
                            Een 300mm of die nu op een FF of op een DX-toestel wordt gebruikt is en blijft een 300mm. Wanneer gaat men deze opticaregels nu eens eindelijk correct gebruiken.
                            De afbeelding-snede, geprojecteerd op de sensor bij gebruik van een 300mm op een FF en bij een DX hebben een verhouding van 1,6 (ongeveer, dat is de zogezegde cropfactor).
                            dwz, wil je op je FF dezelfde afbeelding als die je op een DX hebt, je een lens moet gebruiken waarvan de brandpuntsafstand 1,6 groter is.
                            Dus, neen, geen 600 mm, maar 300 x 1,6 = 480.
                            Wil je dezelfde afbeeldingssnede op een FF, dan moet je daar een lens gebruiken van 480mm indien je op de DX-camera een 300mm zet.
                            Nogmaals, brandpuntsafstanden van prime lenzen zijn niet veranderlijk. Of je die nu op een FF of DX-camera zet.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #29
                              Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Inderdaad Wim,maar één van de redenen dat de hoax blijft bestaan is, dat het als verkoopargument gebruikt wordt. De link hieronder geeft aan wat een FF ziet en wat een DX ziet ( uitsnede ) met hetzelfde brandpunt, een 300mm blijft een 300mm.of whatever.Alleen bij de afdruk, vergroting krijg je het effect van een 480mm.En voor men begint over scherptediepte, pixelafstand op sensor enz, blijft het brandpunt nog altijd hetzelfde op beide.https://nl.wikipedia.org/wiki/Crop-f...rop_Factor.JPG
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                Een 300mm of die nu op een FF of op een DX-toestel wordt gebruikt is en blijft een 300mm. Wanneer gaat men deze opticaregels nu eens eindelijk correct gebruiken.
                                De afbeelding-snede, geprojecteerd op de sensor bij gebruik van een 300mm op een FF en bij een DX hebben een verhouding van 1,6 (ongeveer, dat is de zogezegde cropfactor).
                                dwz, wil je op je FF dezelfde afbeelding als die je op een DX hebt, je een lens moet gebruiken waarvan de brandpuntsafstand 1,6 groter is.
                                De meesten zullen het wel verstaan maar de FOV (field of view) is wel zoals een 600mm op FF...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                                Dus, neen, geen 600 mm, maar 300 x 1,6 = 480.
                                Wil je dezelfde afbeeldingssnede op een FF, dan moet je daar een lens gebruiken van 480mm indien je op de DX-camera een 300mm zet.
                                Nogmaals, brandpuntsafstanden van prime lenzen zijn niet veranderlijk. Of je die nu op een FF of DX-camera zet.
                                Voor je iemand corrigeert zou je beter eerst eens nakijken of je het wel snapt...

                                In dit geval werd een Olympus gebruikt die een cropfactor heeft van 2,0 (Micro Four Thirds system)
                                Dus, neen, wel 600 mm.... 300 x 2,0 : 600.

                                Comment

                                Working...
                                X