Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
    Allemaal leerrijk om te lezen over ovf/evf en croptoestanden FF tegenover DX, maar is het niet veel leuker om foto's te maken ?
    Waarom kan je beide niet combineren? Ik heb geen tijd om continue foto's te maken....

    Comment


    • #62
      Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Intussen zijn de foto's van Z6 en Z7 + objectieven en ook FTZ adapter beschikbaar op verschillende sites waaronder uiteraard [NR]. Uitzicht laat me koud maar functioneel/ergonomisch zien het er leuke toestellen uit

      Comment


      • #63
        Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Hopelijk zijn er veel nikon fanaten die niet konden wachten en die ondertussen een 73 een 7r3 of a9 gekocht hebben en nu terug willen overstappen naar nikon die hun sony voor een prijsje wegdoen.

        Comment


        • #64
          Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Ja, ik zou er ook niet mee in zitten om op die manier een mooie A7RIII op de kop te kunnen tikken .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #65
            Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Ik hoor net dat deze Z7 in UK een GBP 3400 moet gaan kosten... Aanzienlijk meer dus dan een A7RIII lijkt me.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #66
              Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Voor mij is essentieel het gewicht. Is daar al iets over bekend?

              YMMV
              675 gram

              Comment


              • #67
                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Ik hoor net dat deze Z7 in UK een GBP 3400 moet gaan kosten... Aanzienlijk meer dus dan een A7RIII lijkt me.
                Niet vlug een A7RIII in de aanbieding te vinden dus Die was blijkbaar £3199 bij introductie?
                Last edited by frank207be; 22 augustus 2018, 17:59. Reden: prijsverschil

                Comment


                • #68
                  Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ik hoor net dat deze Z7 in UK een GBP 3400 moet gaan kosten... Aanzienlijk meer dus dan een A7RIII lijkt me.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                  de prijzen zouden identiek zijn aan sony a7 iii en sony a7 riii (volgens nikonrumors)...
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #69
                    Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Deze site zegt iets anders... http://www.nikoneye.com/the-nikon-z6-and-z7-specs/

                    Maar goed, we zien morgen wel. Ook met een hogere prijs zal deze wel verkopen. Iets meer betalen is nog altijd gemakkelijker dan van merk veranderen voor velen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #70
                      Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Niet vlug een A7RIII in de aanbieding te vinden dus Die was blijkbaar £3199 bij introductie?
                      Ja, en ondertussen in GBP 2900 in UK dacht ik.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #71
                        Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Blijkbaar wordt de Nikon toch ietsje duurder dan de Sony - eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar de convertor - wat die gaat kunnen. Gaat die beter zijn dan wat wij op Sony hebben
                        (eigenlijk hoop ik dat - want dan moet Sony weer naar de ontwerptafel - gezonde competitie is altijd goed voor ons gebruikers - ik heb nog veel oud a-mountglas, en ik ga dat niet wegdoen).
                        Net nog zitten te likkebaarden om een 200mm Minolta F4 macro - dat zou een schitterende lens moeten zijn - zeldzaam - en voor maar 999€ - da's niet gratis maar veel minder dan wat die indertijd moesten opbrengen (tot 2000€ voor zo'n lensje).
                        Nu goed m'n voorruit van den otto is hersteld - dus toch maar even wachten - denk ik dan, want het deed wat pijn aan de bankrekening.

                        Comment


                        • #72
                          Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Op DPreview staat alvast al dat er voor Sigma, Tamron enz geen gegevensoverdracht zal zijn met de nieuwe converter.
                          Nagenoeg alle oude Nikkors zullen wel bruikbaar zijn.
                          Ook de VR in de Z7 wordt mogelijk met niet-VR Nikkors.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #73
                            Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Toch zeer geïnteresseerd, heb in heel mijn leven maar 2 camera's gehad waar ik echt 'verliefd' op was, de Minolta A10 en de Nikon D750. Heel blij met mijn Sony A7III en Fuji XT2 op dit moment, maar aangezien ik de Sony nog maar nét gekocht heb (en dus nog niet veel lenzen heb), ga ik toch eens grondig uitkijken wat de reviews zeggen. Behoorlijk intrigerend dit, had misschien beter even gewacht met de aankoop van de A7III maar ja, een mens kan blijven wachten hé

                            Hoop in elk geval wél dat Sony nu eens werk gaat maken van enkele lichte en kleine F1.8 primes die nu nog ontbreken (bijv een 35/1.8).
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • #74
                              Re: FF Systeemcamera van Nikon



                              de technische specificaties

                              Comment


                              • #75
                                Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Hoi,

                                gewicht van deze nieuwelingen 675 gram, da's leuk.
                                Echter CIPA test... 330 plaatjes op één batterij... dooddoener.
                                Dit durft Nikon Nederland niet bij de specificaties te plaatsen

                                CIPA test D850 1840 stuks, de Z serie 330... Met eenzelfde (aangepaste) accu.
                                Monsterlijk verschil.
                                Last edited by adrie; 23 augustus 2018, 08:20.

                                Comment

                                Working...
                                X