Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Systeem camera

    Als je héél klein en licht wil: de GM5 is nog te vinden: https://www.mediamarkt.be/nl/search....nl&outlet=1171
    BD0473BE / www.nete.be

    Waarshijnlijk tot uitputting van de restvoorraad.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: Systeem camera

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Als je héél klein en licht wil: de GM5 is nog te vinden: https://www.mediamarkt.be/nl/search....nl&outlet=1171
      BD0473BE / www.nete.be

      Waarshijnlijk tot uitputting van de restvoorraad.
      Hey,
      Ga ik even bekijken , op eerste zicht is dit een 4/3 camera .

      Mvg , Danny .

      Comment


      • #48
        Re: Systeem camera

        Als ik dit goed nalees, dan zoek je iets dat nog (net) in de broekzak kan en goede familiefoto's kan maken. De M reeks van Canon is daarom net iets te groot denk ik. Al eens naar de G7x II gekeken? En inderdaad de Sony RX100 reeks.
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

        Comment


        • #49
          Re: Systeem camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
          Hey,
          op eerste zicht is dit een 4/3 camera .

          Mvg , Danny .
          Dat klopt.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
            Bedankt , ga ik even nakijken .
            Mvg
            niet doen ... nikon is gestopt met de 1 reeks dus je zou een systeemcamera kopen waar nooit nog een nieuwe camera of lens voor gaat uitkomen (of erger, bij defecten niets kunt laten repareren na verloop van tijd)
            weggegooid geld in mijn ogen.

            Een MFT niet in je zak passen? De oly 14-42 heeft een pancake design en is een 2,25cm dik ...
            Voeg daar een M.Zuiko 25mm F1.8 aan toe (die veel dichterbij kan focussen als de pana 24mm F1.4 ) en je kan met bokeh ook spelen.
            All round toepassing lens ? De nieuwe 14-150 is een weathersealed lens F4-5.6 voor 500 euro ongeveer (en in combinatie met stabilisatie op sensor is kun je ook bij minder licht enigszins behelpen) ---> nadeel past niet meer in je zak
            portrait lensje ? de 45mm F1.8
            Macro ? voor een 330 euro heb je de 60mm die super is

            ik vind het gewoon grappig dat ze vaak de MFT afschrijven omwille van sensor. Maar dan wel de sony RX100 reeks aanraden die nog kleiner is van sensor.

            Geen lichtsterke lens natuurlijk maar een EM10II (of III) met die lens pas echt wel in je jaszak.

            Comment


            • #51
              Re: Systeem camera

              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
              niet doen ... nikon is gestopt met de 1 reeks dus je zou een systeemcamera kopen waar nooit nog een nieuwe camera of lens voor gaat uitkomen (of erger, bij defecten niets kunt laten repareren na verloop van tijd)
              weggegooid geld in mijn ogen.

              Een MFT niet in je zak passen? De oly 14-42 heeft een pancake design en is een 2,25cm dik ...
              Voeg daar een M.Zuiko 25mm F1.8 aan toe (die veel dichterbij kan focussen als de pana 24mm F1.4 ) en je kan met bokeh ook spelen.
              All round toepassing lens ? De nieuwe 14-150 is een weathersealed lens F4-5.6 voor 500 euro ongeveer (en in combinatie met stabilisatie op sensor is kun je ook bij minder licht enigszins behelpen) ---> nadeel past niet meer in je zak
              portrait lensje ? de 45mm F1.8
              Macro ? voor een 330 euro heb je de 60mm die super is

              ik vind het gewoon grappig dat ze vaak de MFT afschrijven omwille van sensor. Maar dan wel de sony RX100 reeks aanraden die nog kleiner is van sensor.

              Geen lichtsterke lens natuurlijk maar een EM10II (of III) met die lens pas echt wel in je jaszak.
              De Olympus is erg redelijk geprijsd en heeft ingebouwde beeldstabilisatie.
              Mooi systeem ook met kleine en betaalbare lenzen.

              Maar de Canon M5 is met 116x89x61mm en 427g nauwelijks groter of zwaarder dan de EM10 II (120x83x61 en 390g).
              Ik overweeg de M6 plus een afneembare EVF zoeker (dan is hij identiek aan de M5), op die manier kan ik hem ook zonder gebruiken en is maar 112x68x45 en 390g.

              De Canon's hebben een grotere APS-C sensor.
              Het lenzenaanbod specifiek voor de M-mount is momenteel niet zo groot, maar de prijzen zijn redelijk.
              De enige pancake lens is de (zeer goede) 22 f:2. Die gaat zeer goed in de jaszak. Met andere lenzen niet maar dat geldt voor alle merken (volgens mij de grootste valkuil).
              Er zullen waarschijnlijk wel lenzen bijkomen, ook van 3th party, alhoewel ik ze niet gauw een EF-M supertele zie uitbrengen.

              Voor wie al Canon heeft een no-brainer, maar als ik zo zie wat andere systemen (vooral de lenzen) kosten zou ik het voor een nieuwaankoop niet direct afschrijven.
              Last edited by palombian; 18 december 2017, 11:32. Reden: verdere beschouwingen

              Comment


              • #52
                Re: Systeem camera

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                De Canon's hebben een grotere APS-C sensor.
                Dat is het enigste voordeel volgens mij (functionaliteit zijn Olympus/Panasonic/Fuji/Sony mijlenver voorop)
                Ik vraag me zelfs af of de kwaliteit van Canon APS-C beter is dan de 20mp M43 (volgens Dpreview niet)

                ps: wil absoluut geen afbreuk doen aan Canon hoor maar enkel mijn gedacht geven

                Comment


                • #53
                  Re: Systeem camera

                  Zonet in de FNAC geweest, er stond een Canon M5 die meer dan dubbel zo duur was dan de Olympus EM10 II ernaast.
                  Als potentiële koper zou ik ook niet lang nadenken.
                  Niet echt gezien welke lenzen, en het is ook niet de goedkoopste winkel, maar blijkbaar wordt Canon (althans voor systeemcamera's) als een luxe-merk beschouwd.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Systeem camera

                    Hallo,

                    Ook ik heb de MFT-boot lang afgehouden tot er een mooie aanbieding kwam voor een Olympus E-M10MkII + 14-42mm en 40-150mm.
                    Ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik een aantal camera's weggedaan heb en de Oly overhield.

                    Qua grootte en gewicht is hier al veel gezegd en geschreven, maar dit is de praktijk:


                    Links de Sony A6000 + Sony 18-200mm - gewicht 915g (inclusief batterij) - 27-300mm in FF termen
                    Rechts de Olympus E-M10MkII + Olympus 14-150mm - gewicht 715g (inclusief batterij) - 28-300mm in FF termen
                    Zeer vergelijkbare combinaties dus.

                    Het verschil is wel duidelijk: de Oly is veel compacter en lichter dan de Sony combinatie.
                    Ik gebruik ze momenteel nog beiden, maar de keuze is wel erg snel gemaakt.

                    Het kan nog leuker:

                    Bovenaan de Nikon D7200 + Sigma 150-600mm 225 - 900mm in FF termen), beneden de Olympus E-M10MkII + Olympus 75-300mm (150-600mm in FF termen).
                    Doe er bij Olympus nog de 1.4 teleconverter bij en je hebt bijna vergelijkbare bereiken.

                    Uiteraard zijn beide combinaties niet zomaar vergelijkbaar, maar als ik "licht" wil werken met tele, dan weet ik welke combinatie in meeneem

                    In het laatste geval is het appelen met peren vergelijken, maar je kan niet onder de compactheid van Olympus uit (of MFT in het algemeen).
                    En ja, tot ISO 3200 is de Oly perfect bruikbaar ...

                    Kortom, ik ben erg tevreden met mijn camera's en combo's, maar de Sony zal eerder de deur uit gaan dan de Olympus ...

                    Jaja
                    Last edited by jaja; 19 december 2017, 13:55. Reden: gewicht Olympus toegevoegd
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Systeem camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Uiteraard zijn beide combinaties niet zomaar vergelijkbaar, maar als ik "licht" wil werken met tele, dan weet ik welke combinatie in meeneem

                      In het laatste geval is het appelen met peren vergelijken, maar je kan niet onder de compactheid van Olympus uit (of MFT in het algemeen).
                      En ja, tot ISO 3200 is de Oly perfect bruikbaar ...
                      Ik heb ook zo'n keuze een D700/800 met een Nikkor 80-400 VR en een PEN/G3 met een Pana 45-200, kwa brandpunt en lichtsterkte vrijwel gelijk, en alleen als het moet zal ik de MFT combinatie pakken, want die hou ik veel moeilijker stil en zeker met de PEN(zonder zoeker) vind ik dat lastig.

                      Voordeel van MFT(misschien ook andere systeemcamera's), dat voor een zeer laag bedrag een shiftlens kan maken met een adapter en een lens van je DSLR.
                      Last edited by hjanssen; 20 december 2017, 15:24.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Systeem camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        ...
                        Voordeel van MFT(misschien ook andere systeemcamera's), dat voor een zeer laag bedrag een shiftlens kan maken met een adapter en een lens van je DSLR.
                        Zeer goede opmerking.
                        Heb daar een tijdje geleden eens voor rondgekeken, ga daar werk van maken.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Systeem camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          D3300 te zwaar, zotter moet het niet worden he.
                          Hebben jullie nog spieren of is dat allemaal pap geworden tegenwoordig?

                          Mvg
                          Ergens heb je een punt: de D3300 weegt slechts 410 gr. Al vermoed dat de vraag niet gesteld is enkel en alleen wegens het gewicht van de camera maar vooral omdat de vraagsteller het moe is om camera en lenzen en waarschijnlijk ook andere attributen mee te nemen. Wel vreemd dat dan gedacht wordt aan een systeemcamera. Een compact zou eerder aan te raden zijn.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Systeem camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Zeer goede opmerking.
                            Heb daar een tijdje geleden eens voor rondgekeken, ga daar werk van maken.
                            Een tilt-shift adapter van EF naar EF-M blijkt niet te bestaan, wel van FD (en nagenoeg alle andere vattingen) naar EF-M.
                            Ik zal dus nog andere lenzen moeten kopen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Systeem camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht

                              Links de Sony A6000 + Sony 18-200mm - gewicht 915g (inclusief batterij) - 27-300mm in FF termen
                              Rechts de Olympus E-M10MkII + Olympus 14-150mm - gewicht 715g (inclusief batterij) - 28-300mm in FF termen
                              Zeer vergelijkbare combinaties dus.

                              Het verschil is wel duidelijk: de Oly is veel compacter en lichter dan de Sony combinatie.
                              Ja maar daar bestaat ook een LE versie van die sony lens welke lichter is. De lens welke jij toont is ontwikkelt voor video, sony gebruikt nml. zelfde mount voor video toestellen vandaar. Zowel de olympus als de sony met telezoom kun je niet echt compact noemen, en tele was ook niet de vraag van de topic starter. Daarentegen is de a6000 met de 16-50mm een zeer compacte combinatie, te vinden voor rond de 500€ en volgens mij toch wel van een andere class dan de canon M3. Met de a6000 heb je momenteel heel veel toestel voor relatief weinig geld.
                              www.polartha.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: Systeem camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefflater Bekijk bericht
                                Ergens heb je een punt: de D3300 weegt slechts 410 gr. Al vermoed dat de vraag niet gesteld is enkel en alleen wegens het gewicht van de camera maar vooral omdat de vraagsteller het moe is om camera en lenzen en waarschijnlijk ook andere attributen mee te nemen. Wel vreemd dat dan gedacht wordt aan een systeemcamera. Een compact zou eerder aan te raden zijn.
                                Als je een systeemcamera wil die in je jaszak past, ben je aangewezen op compacte, liefst zgn pancake lenzen.
                                Ik zie het eerder als een tweede systeem dat niet alles moet kunnen.
                                Het is soms wel prettig om enkel met een 35mm FF equivalent te fotograferen.
                                Een vogeltje ? Spijtig, maar een andere keer ...

                                Het idee om een uitrusting mee te sleuren voor alle omstandigheden heb ik al losgelaten.
                                Met een systeemcamera gaat het allemaal wel wat kleiner en lichter zijn, maar om opnieuw een hele tas bijeen te verzamelen ?
                                Last edited by palombian; 20 december 2017, 10:13.

                                Comment

                                Working...
                                X