Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeem camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Systeem camera

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Jammer dat je zo reageert, want dit is een redelijk informatieve post. Vergelijk maar eens de camera's, maar vergelijk alles hé, dus ook de extra batterijen, viewfinder, grip en andere accesoires die je moet meeslepen om er een bruikbaar geheel van te maken. De gewichtswinst en plaatswinst van een systeemcamera ten opzichte van een lichtgewicht dslr (zoals je hebt) worden altij overschat.
    Beste ,
    Ik wil graag in discussie gaan met mensen maar dan over de kwestie zelf , kan u mij dan even verduidelijken wat aan mijn vraag niet duidelijk is aub ? Ik breng ze even in stelling .
    A - Mijn Nikon D3300 met 18-200 lens ( gekocht om de standaardlens uit te schakelen )
    B - De extra 2 batterijen
    C - De aparte grote opzetflitser .
    D - De grote schoutertas ( rugtas ) waar alles in zit met dan eventuele sets herlaadbare batterijen enz ...

    Nu was mijn vraag aangezien ik dit alles niet meer wens mee te nemen en ik mijn foto activiteiten afbouw ik op systeemcamera wil gaan die gewoon in een gewoon nektasje zit en waar de flits zit ingebouwd enz ....
    Mijn post vermeld duidelijk dat ik nog familie kiekjes wens te maken , maar dat ik niet zomaar een toestel wil dat met een sensor van een gsm werkt of zo maar een degelijke sensor .

    Om alles nog eens wat duidelijker te maken , was mijn reactie zeker niet onbeleefd aangezien Reservoir Dog er zo maar van uit gaat met zijn antwoord dat iedereen een zwakkeling is ? Allemaal pap geworden die spieren .
    Dan had Reservoir Dog beter kunnen vragen “ is daar een reden voor want de dslr weegt volgens mij echt niet veel “ dan had ik ten gepaste tijde een antwoord in prive kunnen geven dat ik door mijn ouderdom en aandoening ( zonder verder over uit te breiden ) geen lasten meer voor lange tijd kan dragen . Zelfs een tablet waar ik nu op werk kan na 10 minuten al te veel zijn .

    Wat ik bedoel heb ik aan Reservoir Dog ook duidelijk gemaakt , als je een forum proper wilt houden reageer dan op het onderwerp en breid niet uit want die antwoorden vind je dan meestal terug in andere posts .

    Ja dit voorval maakt voor mij niet veel meer uit , ik heb mijn antwoorden gekregen van mensen die het wel verstaan wat ik bedoel en ik hoefde daarvoor ook niet uit te leggen dat ik een spier ...... heb .

    Mocht mijn vraag , titel post niet correct zijn licht danngerust een moderator in , ik zal mijn vraag dan aanpassen naar hun mening .

    Hartelijk dank aan iedereen voor de hulp .
    Last edited by Guest28; 8 december 2017, 10:27.

    Comment


    • #17
      Re: Systeem camera

      Wil je echt compact en iets dat in je broekzak past dan kan je kijken naar een Sony RX100, van de 1ste tot de 5de generatie.

      Een Sony A6000+16-50 kan ook.

      Compare camera size.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Systeem camera

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Wil je echt compact en iets dat in je broekzak past dan kan je kijken naar een Sony RX100, van de 1ste tot de 5de generatie.

        Een Sony A6000+16-50 kan ook.

        Compare camera size.
        Beste Alex ,

        Bedankt voor de tip en nog een fijne dag verder .
        Ik het toestel bekijken dit weekend en opnemen in mijn keuze .

        Mvg Danny

        Comment


        • #19
          Re: Systeem camera

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Hier een albumpje met Olympus E-M10MkII foto's:
          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661369018807

          Jaja
          Wel, Jacques, om "maar" (let op de aanhalingstekens!) met een MFT gemaakt te zijn: ik vind die foto's zeer overtuigend! En als ik dan zie in welk klein doosje je zo'n set kwijt kunt... Die camera met het 14-42 objectief kan ik in mijn gewone(!) jaszak kwijt maar biedt toch een full frame equivalent van 24-84 mm, een redelijk grote sensor, en nog een ingebouwd flitsje ook...
          De kwaliteit haalt niet die van een full frame? Het is voor mij gewoon een kwestie van goed genoeg voor mezelf.

          Comment


          • #20
            Re: Systeem camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
            Beste ,
            Ik wil graag in discussie gaan met mensen maar dan over de kwestie zelf , kan u mij dan even verduidelijken wat aan mijn vraag niet duidelijk is aub ? Ik breng ze even in stelling .
            A - Mijn Nikon D3300 met 18-200 lens ( gekocht om de standaardlens uit te schakelen )
            B - De extra 2 batterijen
            C - De aparte grote opzetflitser .
            D - De grote schoutertas ( rugtas ) waar alles in zit met dan eventuele sets herlaadbare batterijen enz ...

            Nu was mijn vraag aangezien ik dit alles niet meer wens mee te nemen en ik mijn foto activiteiten afbouw ik op systeemcamera wil gaan die gewoon in een gewoon nektasje zit en waar de flits zit ingebouwd enz ....
            Mijn post vermeld duidelijk dat ik nog familie kiekjes wens te maken , maar dat ik niet zomaar een toestel wil dat met een sensor van een gsm werkt of zo maar een degelijke sensor .
            Als je dat nu allemaal leest dan moet je zelf toch toegeven dat als je:
            1: die flits en zijn oplaadbare batterijen thuislaat want je zegt zelf dat een ingebouwde flits voor je toekomstige plannen ok is
            2: die 18-200 vervangt door een simpele 17-70 (en geen vaste f/2.8)
            3: een tasje neemt waar juit dat ingaat met enkele batterijen voor het toestel als dat nodig is voor je nieuwe plannen
            Dan kom je waarschijnlijk heel dicht in de buurt. En je hebt een toestel dat waarschijnlijk beter in de hand ligt, je mnder extra batterijen nodig hebt, je al goed kent en het gaat minder kosten.

            Als je echt gewoon nieuw speelgoed wil, ook geen probleem

            Comment


            • #21
              Re: Systeem camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Als je dat nu allemaal leest dan moet je zelf toch toegeven dat als je:
              1: die flits en zijn oplaadbare batterijen thuislaat want je zegt zelf dat een ingebouwde flits voor je toekomstige plannen ok is
              2: die 18-200 vervangt door een simpele 17-70 (en geen vaste f/2.8)
              3: een tasje neemt waar juit dat ingaat met enkele batterijen voor het toestel als dat nodig is voor je nieuwe plannen
              Dan kom je waarschijnlijk heel dicht in de buurt. En je hebt een toestel dat waarschijnlijk beter in de hand ligt, je mnder extra batterijen nodig hebt, je al goed kent en het gaat minder kosten.

              Als je echt gewoon nieuw speelgoed wil, ook geen probleem
              Beste , we begrijpen elkaar niet juist , het kan toch niet de bedoeling zijn om iets te hebben en gewoon thuis te laten liggen ?
              Ik heb de camera verkocht omdat ik het bedrag gewoon terug wil investeren in het kleine toestel .
              En niet gewoon in de kast wil opbergen .
              Het feit dat ik ook een compact toestel neem is gewoon voor het gemak , kan gewoon in de zak van mijn jas .
              De D3300 niet , zelfs al laat ik al de rest thuis .
              Dit is een beslissing die ik nu neem en duidelijk heb gemaakt in de eerste regel van mijn vraag , dat ik het moe was om alles mee te sleuren . Ik kreeg al tal van reacties die ik nu een voor een bekijk en overweeg en uiteindelijk zal ik overgaan naar compact voor mijn ( eigen ) gemak .

              Hopelijk kunnen we deze afwijkende posts hier bij laten aangezien ik al een beslissing heb genomen om compact te gaan zoals vermeld in mijn eerste post .

              Dank u wel ,

              Mvg , Danny .

              Comment


              • #22
                Re: Systeem camera

                Beste NicoR,

                We kunnen uiteraard geen appelen en peren gaan vergelijken ...
                Een FF sensor is vele malen groter dan een M4/3 (ongeveer 4x groter) en levert dus uiteraard betere prestaties.
                Wat wel kan vergeleken worden is prijs/kwaliteit en eventueel gewicht.

                Ik werk ook met een Nikon D500, D7200 en een Sony A6000.
                En daartussen staat de Olympus zeker zijn "mannetje" - als je geen pixelpeeper bent ...

                Jaja


                Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                Wel, Jacques, om "maar" (let op de aanhalingstekens!) met een MFT gemaakt te zijn: ik vind die foto's zeer overtuigend! En als ik dan zie in welk klein doosje je zo'n set kwijt kunt... Die camera met het 14-42 objectief kan ik in mijn gewone(!) jaszak kwijt maar biedt toch een full frame equivalent van 24-84 mm, een redelijk grote sensor, en nog een ingebouwd flitsje ook...
                De kwaliteit haalt niet die van een full frame? Het is voor mij gewoon een kwestie van goed genoeg voor mezelf.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Systeem camera

                  Oei, Jaja, ik heb de indruk dat ik het toch niet zo goed geformuleerd heb. Ik dacht juist heel positief over die Olympus, en voor mij is dit een ideaal toestel: klein, licht, niet duur en prima kwaliteit. Voor mij is een full frame overkill...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Systeem camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
                    Oei, Jaja, ik heb de indruk dat ik het toch niet zo goed geformuleerd heb. Ik dacht juist heel positief over die Olympus, en voor mij is dit een ideaal toestel: klein, licht, niet duur en prima kwaliteit. Voor mij is een full frame overkill...
                    Ja hoor, zo had ik het wel begrepen ...

                    Jaja

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Systeem camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hier een albumpje met Olympus E-M10MkII foto's:
                      https://www.flickr.com/photos/jajabd...57661369018807

                      Jaja
                      Hey jaja , ik heb even tijd gemaakt om het album door te nemen .

                      Wow , wat een prachtig verhaal vertellen deze foto’s , de details zijn echt een verademing om naar te kijken . Ik ben misschien een beginneling maar als ik deze foto’s bekijk kan ik zo het verhaal achter iedere foto zien . Dit met een M43 is wel heel knap ! Ik had er toch een vraagje bij , zijn deze foto’s zo uit de camera geplaatst of zijn ze eerst langs een photoshop programma geweest ? Hier ben ik toch nieuwsgierig naar .

                      Alvast bedankt voor de mooie foto’s te delen en deze ervaring met een M43 zal mij lang bij blijven .

                      Nog een prettig weekend verder .

                      Mvg , Danny .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Systeem camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Oroir Bekijk bericht
                        Hey Funcky ,

                        Ik heb gisteren al eens enkele toestellen opgezocht , reviews bekeken en zal er komende dagen nog enkele doen .
                        Nu heb ik al een gans pak meer informatie voor ik overga tot aankoop .
                        Alvast enorm bedankt voor alle uitleg en nog een fijne dag verder .

                        Mvg , Danny .
                        Jaja is een heel goed fotograaf die ook veel ervaring heeft met verschillende toestellen.

                        Hier kan je nog een beetje inspiratie opdoen van Robin Wong... één van mijn favoriete blogs wat M43 (Olympus) betreft. https://robinwong.blogspot.be/2016/0...ew-part-1.html
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Systeem camera

                          Bijkomende raad....
                          Een m43 met lens op zal je een behoorlijk bolle jaszak geven maar het kan uitt
                          Vergeet ook niet naar een fuji x100f te kijken, ik heb de x100t gehad, en deze past écht goed ik de jaszak, en in de zomer in de zijzakken van m'n korte broek
                          Bijkomstig is de sensor groter dan m43 (het is apsc dus crop) en het vaste primelensje erop gaat tot f2,
                          Natuurlijk kan je hier niet mee zoomen maar de lens die erop zit is echt zeer goed, en de bokeh mooi zacht
                          Heb er qua gezin fotograferen veel plezier aan gehad maar de autofocus bleef een remmer op het plezier, nu met de nieuwere zou dit al iets beter moeten zijn

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Systeem camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            D3300 te zwaar, zotter moet het niet worden he.
                            Hebben jullie nog spieren of is dat allemaal pap geworden tegenwoordig?

                            Mvg
                            De D3300 body is toch zeker 68 gram zwaarder als de Olympus E-M10MkII body die hem hier aan bevolen wordt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Systeem camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Bijkomende raad....
                              Een m43 met lens op zal je een behoorlijk bolle jaszak geven maar het kan uitt
                              Vergeet ook niet naar een fuji x100f te kijken, ik heb de x100t gehad, en deze past écht goed ik de jaszak, en in de zomer in de zijzakken van m'n korte broek
                              Bijkomstig is de sensor groter dan m43 (het is apsc dus crop) en het vaste primelensje erop gaat tot f2,
                              Natuurlijk kan je hier niet mee zoomen maar de lens die erop zit is echt zeer goed, en de bokeh mooi zacht
                              Heb er qua gezin fotograferen veel plezier aan gehad maar de autofocus bleef een remmer op het plezier, nu met de nieuwere zou dit al iets beter moeten zijn

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              Ik wil hier toch nog even iets aan toevoegen.
                              De X100f triggert mij enorm. Zeer mooie camera, geweldig zoeker systeem (OVF en EVF) wat ook grotendeels de prijs van de camera bepaald, compact en licht en weerom de fantastische rechtuit camera jPegs.

                              Maar deze camera zal het het voor mij nooit worden vanwege de lens.
                              Voor close-up is de lens te soft met open diafragma en zelfs onbruikbaar. Ik heb hem nu al een paar keer getest en blijf steeds op dit euvel stuiten.
                              Ok .. vanaf F4 wordt het beter .. maar wat is het nut van F2.0 als je dat in bepaalde omstandigheden niet kan gebruiken ? Daar kan ik echt geen 1400 euro voor neertellen.
                              Mijn reden is absoluut puur persoonlijk maar ik wil het toch even meegegeven voor de topic-starter om hier rekening mee te houden.
                              Dit is ook één van de redenen waarom ik nooit de (losse) 23 2.0 wil aanschaffen (zelfde bedje ziek) en zeker een voorkeur heb voor de 23 1.4 ook al is de kleinere sneller in AF speed, stiller, weather sealed.

                              Voor een camera erbij naast bv. een D5 of D800 is de 100F misschien een oplossing om eens compact op stap te gaan, maar voor TC wordt het een vervangende camera van zijn DSLR en als hij zich net zoals ik zou storen in de close-up-issue’s, dan zou ik hem deze X100F niet durven aanraden.

                              In geval hij zich er niet aan zou storen en kan leven met een vaste 23 2.0, dan is de X100F wel een mooi alternatief om compact en licht op stap te gaan.

                              En nog even ter vermelding.. de AF speed van de X100F is heel snappy en veel beter dan de vorige modellen en voldoet ruimschoots voor famillie, vakantie of herinnerings foto’s.
                              Last edited by Funcky; 9 december 2017, 10:03.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: Systeem camera

                                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                                Bijkomende raad....
                                Een m43 met lens op zal je een behoorlijk bolle jaszak geven maar het kan uitt
                                Vergeet ook niet naar een fuji x100f te kijken, ik heb de x100t gehad, en deze past écht goed ik de jaszak, en in de zomer in de zijzakken van m'n korte broek
                                Bijkomstig is de sensor groter dan m43 (het is apsc dus crop) en het vaste primelensje erop gaat tot f2,
                                Natuurlijk kan je hier niet mee zoomen maar de lens die erop zit is echt zeer goed, en de bokeh mooi zacht
                                Heb er qua gezin fotograferen veel plezier aan gehad maar de autofocus bleef een remmer op het plezier, nu met de nieuwere zou dit al iets beter moeten zijn

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                                Hey Bulke 41 , even nagekeken en inderdaad deze past idealiter in de vestzak maar helaas is mijn budget ervoor niet groot genoeg . Toch bedankt voor de goede tip deze zijn altijd leerzaam .
                                Nog een fijn weekend verder .
                                Last edited by Guest28; 9 december 2017, 10:53.

                                Comment

                                Working...
                                X